PDA

Vis full versjon : Hva har vi opplevd på vår prøvervei..

Selini
20-08-2003, 10:49
Dette er ingen hyggelig undersøkelse, men jeg tenkte kanskje det var en grei statistikk å ha her inne, så kan man se på hvor mange som har stemt og hvor mange som har opplevd vanskeligheter på prøverveien sin, mistet spirene, opperasjoner osv..

Du kan krysse av for flere alternativer slik at det blir best mulig riktig din prøverreise..

Grunnen til at jeg ville ha denn udersøkelsen var for å se om det er så mange kvinner som opplever problemer på sin vei til en liten baby som det virker som, eller om de fleste mest sliter med at det tar lang tid..

Tossi
20-08-2003, 11:03
Er dette en undersøkelse for å sjekke hvor mange som har hatt trøbbel tidlig i svangerskapene sine, eller for alle som har hatt trøbbel på hvilket stadie som helst av svangerskapet?

Jeg mistet jo gutten min i dødfødsel etter fullgått svangerskap og vel så det, og føler forståelig nok ikke for å krysse ham av som en SA :trist:.

Jeg vet at vi med meg er minst fire her inne nå med (noenlunde) samme erfaring, men dette faller kanskje utenfor tanken bak undersøkelsen?

Klem

Selini
20-08-2003, 11:10
Beklager så masse, men jeg tenker vel på det som et fullgått svangerskap, og denne undersøkelsen var for de som ikke helt kommer dit, men alikevell så burde det jo vært med i spørreundersøkelsen hvis du føler det.. Kan ikke endre selve udersøkelsen selv, emn kanskje Pernille kan?

Tossi
20-08-2003, 11:28
For min del er det vel egentlig ikke så viktig, men det kunne jo kanskje ha vært interessant å se om det er mange andre enn oss fire som har opplevd noe tilsvarende? Hva med å ha to alternativer til, ett for mistet etter uke 23 og ett for mistet rett før eller ved fullgått? Fanger evt. Pernille selv opp at endringer er etterspurt, eller må vi sende PM?

Men helt greit om dere helst vil ha undersøkelsen kun for de som mister tidlig. Det skjer jo langt oftere enn det som har skjedd med meg og de andre, og som regel vil flere tidlige aborter ha større medisinsk betydning for senere svangerskap enn for oss som mister sent - i alle fall for min del er det kun nervene og angsten som vil gi meg ubehag under neste svangerskap, det var jo bare noe så prosaisk som navlestrengen som tok min lille gutt:hjerter:.

Klem

Tossi
20-08-2003, 12:26
Håper jeg ikke ødela for spørreundersøkelsen ved å komme med mine kommentarer og spørsmål, det var absolutt ikke meningen! :blush:

Synes at dette er en interessant undersøkelse, håper på mange svar :kidoki:!

Klem

Selini
20-08-2003, 12:29
Tossi: trur nok ikke det.. :klem: Sender Pernille en PM jeg sånn just in case..

Tuneland
20-08-2003, 12:29
Har hatt 1 ma.

Nå blir nok ikke undersøkelsen din helt "rett", da det nok er flere her inne som strever med å bli gravid enn ute i RL;)

Men du får nå sett hvordan ståa er for oss som frekventerer SG hvertfall:)

Pernille
20-08-2003, 12:59
Hva i alle dager er SU for noe? :undrer:

Selini
20-08-2003, 13:36
Hva i alle dager er SU for noe? :undrer:

Svangerskap utenfor livmoren ble så langt.. :o :lol:
Hadde tenkt til å skrive SUL men visste ikke om det ble værre.. :uff:
Pleier å si XU selv, men husker at jeg fikk mange spørsmål om hva det var da også, så jeg ble litt usikker på hva brukerne har som nick for Svangerskap utenfor livmoren.. :cool:

Pernille
20-08-2003, 14:25
Det heter XU, så jeg forandret det, jeg.. Og la til en ørliten "forklaring" i parentes... :)

Selini
20-08-2003, 15:37
Det heter XU, så jeg forandret det, jeg.. Og la til en ørliten "forklaring" i parentes... :)

Kankje bedre om det bare hadde stått:
Sv. utenfor livmoren en gang
Sv. utenfor livmoren flere ganger
Men det er jo bare min mening da.. det viktigste er jo at andre skjønner det..

Synes det hadde vært fint om man kunne endre spørreundersøkelse sine selv jeg.. ;)

Zorro
20-08-2003, 16:40
Hei!

Først vil jeg bare si at det jeg syntes at Tore er en kjempesøt gutt Tossi. Virkelig nydelig syntes jeg. Jeg setter utrolig pris på å lese alle hjemmesidene til englebarna inne her, og syntes at de er en veldig viktig del av disse sidene her. Tusen takk for at du deler historien deres med oss.

På spørreundersøkelsen krysset jeg av på en SA og en MA. Men vil bare si at årsaken til min MA i uke 12 var en bihullsbetennelse jeg hadde tidlig i svangerskapet.
Men at det kan være muligheter for at jeg kan bli syk igjen og miste ved neste svangerskap. Men jeg er optimist og er opptatt av den muligheten jeg har til at det kan gå bra.

Zorro

Babe
20-08-2003, 17:25
På spørreundersøkelsen krysset jeg av på en SA og en MA. Men vil bare si at årsaken til min MA i uke 12 var en bihullsbetennelse jeg hadde tidlig i svangerskapet.
Men at det kan være muligheter for at jeg kan bli syk igjen og miste ved neste svangerskap.
Zorro

Hvorfor tror du at det var årsaken? Har du fått det bevist??
Høres utrolig merkelig ut, har hatt bihulebetennelse under begge mine fullgåtte svangerskap, jeg og har aldri fått høre at det kan drepe ett foster!!!

Jeg har hatt x-antall SA'er (3 etterhverandre nå siden des i fjor) og en MA i uke 13+3(1996)

Tossi
20-08-2003, 17:38
Først vil jeg bare si at det jeg syntes at Tore er en kjempesøt gutt Tossi. Virkelig nydelig syntes jeg. Jeg setter utrolig pris på å lese alle hjemmesidene til englebarna inne her, og syntes at de er en veldig viktig del av disse sidene her. Tusen takk for at du deler historien deres med oss.

Tusen takk Zorro! Tror jeg snakker for de fleste engleforeldre (både her inne og ellers) når jeg sier hvor stor pris vi setter på at andre tar seg tid til å lese om barna våre - det er rart hvor viktig det blir for oss å gjøre verden oppmerksomme deres eksistens på en eller annen måte, siden vi ikke kan vise dem fram fysisk :uffda:. Jeg blir like glad hver gang jeg får tilbakemelding på sida til Tore, da vet jeg at han har nådd ut til enda en sjel... :)

Klem

Mai2000mamma
20-08-2003, 20:55
Svarte MA en gang fordi det er det nærmeste det jeg opplevde -- Blighted Ovum i uke 12. :trist2: Oppdaget det tilfeldigvis på UL, hadde ingen forvarsel. Morkake, livmor osv. -- alt intakt bortsett fra at det ikke var noe foster å se. Først en mnd. etter utskrapingen ble graviditetstesten negativ, så det var kun UL som kunne påvise dette.

Godt å se at det tross alt er flest som har svart at de ikke har opplevd noen av delene ... :)

Klem

Zorro
20-08-2003, 22:41
Babe: Jeg hadde ikke bare bihullsbetennelse, men det var det at jeg aldri hadde hatt det før som var farlig vistnok. Grunnen er at jeg ikke tåler østrogenopphopningen ved svangerskapet (jeg tåler normalt østrogennivå selvfølgelig), men det gjør at jeg blir mer mottagelig for infeksjoner. Dette gjorde at jeg var syk hele svangerskapet, fra bronkitt, ørebetennelse på begge ører, bihullsbetennelse annenhver gang på hver side av fjeset. Betennelser i underlivet, sopp som aldri ble borte uavhengig av medisin. Feber osv osv osv.... (Jeg har skrevet opp alt et sted, men dette er hovedtrekkene)
Men de sa at det var den bihullsbetennelsen som mest sannsynelig virkelig gjorde sitt til at den lille ikke klarte å overleve.
Jeg har ikke fått det bevist, men legen som opererte meg sa at han var helt sikker på at det var dette som feilte meg av erfaring fra lignende.
Dette gjør at jeg vil nok reagere på østrogenet neste gang også, men at det er ikke dermed sagt at fosteret ikke klarer å overleve.
Men jeg er optimist :)

Tossi: En ting er helt sikkert, og det er at jeg aldri kommer til å glemme noen av englebarna jeg har lest om noen gang. Mannen min har også sittet og lest med tårene rennende nedover kinnene.

Klem fra Zorro