Vis full versjon : Halsbrann..
Noen som kan forklare hvordan halsbrann kjenens ut? Aldri hatt det jeg men kjente noe rart i halsen jeg ikke har kjent før. Lurte på om det er det de kaller halsbrann....
Nissemor
20-08-2003, 15:27
Noen som kan forklare hvordan halsbrann kjenens ut? Aldri hatt det jeg men kjente noe rart i halsen jeg ikke har kjent før. Lurte på om det er det de kaller halsbrann....
Hei
Jeg var masse plaget av halsbrann da jeg gikk gravid med første mann. For meg virket det som den følelsen du har etter du har gulpet....ble du klok av det? Hvis du er skikkelig plaget med syre så får du vondt (ihvertfall så fikk jeg det) fra øverste del av magen og opp i halsen.
Håper du finner ut av det.
Lykke til!
Man kan vel få det av ting man oxo spiser eller? Men bare det at jeg har ikke spist noe jeg ikke har spist før. Litt uvel oxo kan jeg si- men akkurat som det svir litt ja-og det du sa om gulp..
Takk for at du tok deg tid til å svare meg..
Nissemor
20-08-2003, 15:39
Kjøp tyggetabletter på apoteket....pepsodin tror jeg det het....eller ett eller annet. De hjelper med en gang på meg ihvertfall....
Tidl. bruker
20-08-2003, 18:17
Jeg var veldig plaget med det da jeg gikk med sønnen min.
En voldsom brenning og sviing helt øverst i brystet.
Fant noen tabletter som funket bra, og de hadde jeg med meg overalt, t.o.m på butikken.
Forferdelig plagsomt :grrr:
Var det noe du fikk tidlig i svangerskapet? Ikke det at jeg tror det er grunnen. Men bare lurer..
Tidl. bruker
22-08-2003, 19:19
Jeg tror jeg fikk det da jeg var ca 3 - 4 mnd på vei.
Husker ikke helt...
Men det kan nok komme både tidligere og senere også.
lykkelit
22-08-2003, 21:02
Jeg har lenge vært plaget sterkt med halsbrann fordi jeg har en lukkemuskel i halsen som ikke fungerer helt som den skal alltid, i tillegg til at jeg har en vedlig sur magesyre (surere enn normalt). For meg så svir det voldsomt i halsen, på en måte der brystkassa går over til å bli hals... I tillegg får jeg mye sure oppstøt, de smaker som gulp og oppkast. Utifra de erfaringer jeg har, så merker du nok om det er halsbrann du har. På en måte ligger det i ordet brann. For det kjenner ut som om det brenner/svir... Og det er som oftest meget ubehagelig.
Jeg merker det ofte spesielt godt når jeg drikker vann. Men det er pga lukkemuskelen min. Vann er veldig "flytende", og om jeg da lener meg tilbake i godstolen eller legger meg ned, så "flyter" det liksom fritt mellom mage og hals. Jeg har erfaring med at brus (Cola) hjelper meg. Men det vil ikke for de fleste være tilfelle, for Cola har en meget sur pH-verdi. Grunnen til at det hjelper for meg, er fordi det er mindre flytende enn vann...
Jeg har prøvd alle mulige tabletter og "ting" de har på apoteket mot dette, men har funnet ut at lite av det hjelper. Jeg har fått noen tabletter på blå resept som er veldig gode for meg, men problemet er, om du tar en av disse hver dag, så vil kostnaden for bruk i tre mnd komme på over kr 1200,-. Så for de ferreste er dette et alternativ om de ikke får det på blå resept. Men mye av det som ikke hjelper på meg, kan jo hjelpe på andre!:kidoki:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.