PDA

Vis full versjon : Desemberbarn.

Trixie
14-03-2004, 11:23
Legger denne her, kansje den blir flyttet men. Håper ikke jeg tråkken altfor mange på tærne...
Altså, lager vi barn å, blir det ett desemberbarn. Jeg er født i september, og syns selv det var kjedelig å være født så sent på året. Desember, høygravid oppi jula men det blir jeg jo med ett januarbarn også. Barnet blir minst, fyller sent i forhold til kamerater, husker dette fra moped, lappen, kjøpe øl osv. Men vil jeg vente med å prøve til neste syklus, før har jeg blitt gravid ganske fort(ja, vi er heldige) når jeg har finni ut når el osv. er.
Hva tenker dere om å ha ett desemberbarn da?

Vil si en gang til at dette ikke er ment for å tråkke noen på tærne, og at dere som har prøvd leeeenge at dere ikke bryr dere om det. Nå er min situasjon litt annerledes iom. at dette er første mens etter maén.

star
14-03-2004, 11:29
Hei Trixie!

Er helt enig med deg (har ikke forandret mening siden sist). Vil helst ikke ha et desemberbarn. Er selv født veldig tidlig på året og følt det som ganske kjekt.
Om det nå skulle ha seg at det kom et desemberbarn så er det selvfølgelig like mye ønsket som et annet.
Sambo sier han ikke vil "hoppe" over en prøvvemåned så det som skjer skjer, selv jeg har liten tro på det. Skulle hatt mensen på fredag ifølge mine 50-dagers sykluser, men den har ikke vist seg (tror ikke jeg er gravid) så hvis den dukker opp snart har jeg ufrivillig hoppet over den gale måneden!

Mener heller ikke å tråkke noen på tærne. Er fullt klar over at selv om man har termin etter desember-måned kan man jo føde for tidlig og likevel få et desemberbarn.

Ønsker deg i allefall lykke til :lykke:

VLN
14-03-2004, 11:31
Hei!
Når man har forsøkt lenge så blåser man i når på året barnet blir født, det viktigste er å få barn. Men, hvis jeg hadde vært så heldig å bli gravid bare ved å gå forbi en herrebutikk, ja da hadde jeg styrt unna å få desemberbarn. Ikke fordi noen av de jeg kjenner som er født i desember klager på det, men jeg er selv født sent på året og synes det var kjipt å vente på alt mulig (alle mine venninner er født tidlig på året) Men for mitt vedkommende (som sliter) skulle jeg gjerne ligget på føden julaften :nikker:

Eliin
14-03-2004, 11:42
Helt enig med VentetLengeNok! Dersom man har prøvd leeenge, så bryr man seg ikke det minste om bagateller som hvilken måned barnet er født i. Jeg har en venninne som sa til meg at jeg måtte prøve å få et septemberbarn (Jomfruens tegn) som hun mente ga snille barn.... Herregud, tenkte jeg! Kanskje man bare får oppdra barnet riktig uansett hvilken måned barnet er født i, så vil man vel få snille barn uansett....

Nei, måned spiller INGEN rolle. Lykken vil bli like stor uansett måned barnet er født i.

Summer
14-03-2004, 12:05
Jeg syns det er synd at noen virkelig er så opphengt i å ikke få et desemberbarn. De fleste kan dessverre ikke planlegge når de skal føde et barn. Det er naturens gang og slik kommer det alltid til å være. Så lenge man ønsker seg barn bør man ikke være så opphengt i bakdelene med at barnet blir født i desember. Jeg tror neppe barnet merker og tenker så mye på dette når det vokser opp. Jeg syns også at det ofte er vi voksne som er for egoistiske.

Satt det på spissen;tenk hvis dere har prøvd lenge og tar pause nettopp nå. Kanskje det var nettopp denne mnd sjansen for at det skulle klaffe var størst. Det er ikke alle som har eggløsning hver mnd heller.

Jeg mener ikke å være hønemor, men syns at dette ønske skal komme i bakre rekke.....

Babe
14-03-2004, 12:06
Jeg tok den graviditeten jeg ble tildelt etter å ha prøvd i 3 år, og mistet 3 ganger.

Jeg har ei jente som ble født 21 desember (i 1996)......hun skulle egentlig vært januar-barn, da.....så hvis dere på død og liv ikke vil ha desember-barn er det kanskje like greit å vente til februar-barnet.......?

Tidl. bruker
14-03-2004, 12:12
Etter fire år og flere spontanaborter er det, som flere sier her, det samme når på året man måtte være så heldig å få barn.

Men dersom jeg kunne bestille en graviditet, hadde nok mars-april stått høyere i kurs enn desember, for å si det sånn. Magefølelse, ikke noe annet.

Nova¨

Piglet
14-03-2004, 12:21
Jeg forstår at dette med å være født sent på året kan være litt kjedelig enkelte ganger, som f.eks, når man fyller 18 eller 20, men når man fyller 30 som jeg gjorde i fjor, var det faktisk ganske greit å være født sent :) Var 29 år "mye lengre" enn venninnene mine, og synes ikke det var noe dumt i det hele tatt. Jeg respekterer deres meninger, og jeg har selv en gutt født i februar og innrømmer gjerne at det er en fin måned å få baby. Men for meg som har mistet 4 ganger og vet at det kan ta tid selv om jeg blir gravid fort er det ikke aktuelt å vente en syklus, så om det blir desember baby på meg blir jeg lykkelig jeg :nikker:

Trixie
14-03-2004, 12:23
Nå tar noen det litt feil, akkurat det som jeg var redd for at skulle skje.
Jeg er ikke opphengt og ikke på død og liv at jeg ikke vil ha noe desemberbarn. Jeg fostår dere som har ventet lenge nok veldig godt, og det skrev jeg også. Og jeg skrev at min situasjon er litt annerledes iom at dette blir min første prøve mnd. etter aborten.

Det jeg egentlig spurte om var hva dere tenkte om det å være født i desember. Barnet blir minst på skolen osv.

Men vi kommer nok til å bli prøvere bare jeg er ferdig med det ubudne besøket for denne gang.

Trixie
14-03-2004, 12:42
Søkte litt her og fant en lignende diskusjon fra en tid tilbake. HER: (http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=9020&page=1&pp=10&highlight=desemberbarn) Ser at det er mange forskjellige meninger. Skjønner at dette kan virke rart for de som har prøvd leeenge men at det også må være lov å tenke litt slik.

Noen som vil tippe når jeg får termin( i opptimismens navn???) ;)

Babe
14-03-2004, 12:51
Vel...jeg har jo et desemberbarn, og var nok litt bekymret i forhold til det å begynne på skole i en alder av 5 1/2 år....men det gikk strålende og hun ligger i det øverste sjiktet med tanke på hva hun kan og har lært...så det har gått strålende.
Det er selvsagt litt rart å se at de som er født i januar faktisk er et helt år eldre, men det har ikke noen innvirkning på hennes lære-evne....barn er jo forskjellige og er de veldig umodne så kan man søke om å la de få begynne et år seinere.

Selvfølgelig kan det være måneder i året som virker bedre enn andre til å føde barn, men det er jo som sagt ikke lett å velge det da......
Noen her sa at februar var en flott måned....jeg har også februarbarn og synes det var en kald måned å få barn i.

ønsket
14-03-2004, 13:19
................

hemmelig
14-03-2004, 13:57
Jeg har et barn født seint på året, og jeg tenkte aaaldri på at han blei yngst i klassen. Det er vel virkelig ikke det viktigste.
En som er føt i desember kan jo være både større og mere moden enn en som er født januar samme år, det er jo så individuelt.
Synes egentlig denne diskusjonen er litt teit..

Hemmelig

Alibaba
14-03-2004, 14:35
Nei, om barnet mitt blir født i desember, eller i februar, spiller ingen trille for meg!
Selv ble jeg født i oktober, og har ikke hatt noe problemer med det! Trivdes faktisk som yngst i klassen på barneskolen. Klart det var litt kjipt å få lappen sist osv, men herrigud, det er jo bare ETT år iløpet av barnets år! Og barnet er sikkert ikke aleine om å være født i desember, og klarer seg nok fint med å sitte på med andre venner med lappen osv. Sånn er bare livet. Bare jeg får et barn, er jeg glad uansett når det blir født. Jeg håper på novemberbarn, håper jeg er gravid nå, regna jeg ut at jeg har termin 30. november. Det kan jo raskt gå inn i desember også det. Hadde jeg fått et lite nurk før jul å kose med, hadde jeg vert overlykkelig!!

Eneste jeg tenker kjipt med å være født i desmber, er om man blir født på julaften.. Det tror jeg må være litt kjedelig kanskje.

Nabbe
14-03-2004, 14:48
Jeg har ikke prøvd lenge engang, men jeg bryr meg ikke. Jeg hadde termin med sønnen min første juledag, men han kom 5. januar alikevel. Så man vet aldri åssen vei høna sparker, for å si det slik. Ikke feirer jeg jul heller, så det spiller ingen rolle ;)

Mille Pernille
14-03-2004, 14:50
Jeg vet med meg selv at før vi startet med å prøve å få barn, tenkte jeg en del på når vi skulle starte for at det skulle bli på "den rette siden av året". Jeg for min del har vært fan av å få tidlig på året eller i sommer mnd, mai-juli. Men nå når vi har startet ser jeg at det går ikke an å bestemme det slik, det går ikke slik man har tenkt.
Og når jeg tenker meg om så er det jo mange andre dager i året som ikke passer, det er julaften, 17.mai, sommerferiemnd (hvor alle barna er på ferie, og en derfor ikke får feiret bursdagen sin med sine venner f. eks.) og så har du det å bli født på nyttårsaften.....

Jeg synes generelt det må være litt dumt å bli født på en dag som er en merkedag/festdag fra før... hvis dere skjønner???

Klem fra Mille Pernille

Thyresse
14-03-2004, 15:01
Jeg lar sjebnen råde. Får jeg barn så får jeg barn. Både jeg og :bryn: er født sent på året og det har vært lite problemer forbundet med det.

Skulle man fått et barn som er født sent på året er det bare å søke om utsettelse. For de som blir gravid bare en mann ser på dem (sitat Carla fra Cheers...), så kan det jo være gøy å prøve å treffe en fin tid på året å føde, men jeg tror at for majoriteten så er det viktigste å få et sunt og friskt barn. Stjernetegn og månestein spiller en vesentlig mindre rolle. Lykke til til alle som prøver å lage en liten :julegave:

Marianne
14-03-2004, 15:14
Er fornøyd og overlykkelig om jeg i det hele tatt får en spire som klorer seg fast og vokser seg til et lite vindunder av et barn.
Når det er født, det spiller ingen rolle...
Jeg vet jeg er heldig som har et barn, og ønsker meg inderlig et til, blir det et til , født i jula er det jo bare den beste julepresangen vi kunne fått..

Elsie
14-03-2004, 15:43
Problemet blir jo litt som noen påpeker: Har du termin i november eller januar, kan barnet like gjerne komme i desember. Ja, selv enkelte som skulle vært født i februar og mars finner det for godt å komme i desember. (Et lite opphold på SM gir deg fort et annet syn på virkeligheten enn at et barn kommer til termin!)
Jeg kan ikke med min beste vilje se at det spiller så stor rolle når man er født på året. Kanskje har barnet fødselsdag sist i klassen, men det behøver jo slett ikke bety at det er den som har kommet kortest i utvikling. Erfaringsmessig klarer da desemberbarna seg aldeles utmerket både på skole og i andre sammenhenger.
Du vet, alle måneder har sine ting. Dumt å få barnet i påsken, til 17. mai, gå høygravid på sommern, ha bursdag midt i fellesen osv osv. Selv klarte jeg ettter uendelig mange år som ufrivillig barnløs å ende opp med termin i fellesferien, - som jo også er en av månedene man så elegant skal styre unna. :) For stakkars unge får jo ingen å feire fødselsdag med midt i fellesen osv... Vel, tror ikke det heller er verdens undergang, for det er da født mange unger også på den tida av året som klarer seg bra. (Eneste aberet er at man midt i ferietid bytter JM osv temmelig ofte og det er ikke moro på slutten av svangerskapet)
Som du ser, fellesferie, julefeireing, minst i klassen og alt annet vil alltid kunne stå i veien. For ikke å snakke om: Er barnet "lydig" og blir født til termin?

Anita Sofie
14-03-2004, 15:48
Jeg er selv født i Desember, og begynte ett år senere på skolen. Jeg har ikke noe i mot å få barn i desember. Det eneste problemet jeg har er at jeg er født 26 desember, så alle glemte bursdagen min, og da fikk jeg penger, noe jeg ikke likte. Nå er jeg blitt 31 år å alle husker bursdagen min, og jeg ønsker meg penger men får det ikke :skratte: . Det er sikkert fordeler og ulemper med desemberbarn. Jeg hadde aldri bursdag med klassekameratene min på dagen. Måtte altid ha den rundt 18 desember. Noe kjedelig syntes jeg da, men jeg fikk jo alltid to bursdager da, og det var jo kjekt. Fikk pakker julaften, og så gikk det to dager så fikk jeg pakker igjen.
Jeg hadde hatt store problemer hadde jeg begynt på skolen når jeg skulle,men det var jo litt erglig da når jeg gikk i 8ende klasse og egentlig skulle vært ferdig med U skolen, men ellers har jeg klart meg bra til å være født i desember.

Håper å være gravid nå etter mye slit, så kansje det ligger til familien å bli født i desember. Mannen min er født i desember og det er pappan min også.

Elise
14-03-2004, 16:21
Jeg prøver alt jeg kan for å få desemberbarn eller januarbarn. Syns det hadde vært helt topp om vi får det til :yiiha: :yiiha: :yiiha: .
- Det er kanskje kjedelig å være yngst/eldst samt å ha bursdag rett rundt juletider, men det er kjedelig å ha bursdg om sommeren også...

Elise
14-03-2004, 16:31
(Syns for øvrig det er helt ok for de som vil å droppe et par pp for å prøve å time fødselen til et tidspunkt man foretrekker!!)

maylen
14-03-2004, 16:36
jeg er selv et desemberbarn,født lillejulaften... har ikke hatt problemer med det... :vibber:
venter nå et novemberbarn,og ser ikke problemer med at det er seint på året... jeg var alltid minst,men da lærte jeg fort at for å bli hørt når man er minst gjelder det bare å rope høyest... :yiiha:
å når man er så stor at det blir aktuelt med lappen og utgåing,var det heller ikke problem.. tvert imot,da kunne alle mine venner være med meg ut denne første gangen... :yiiha:

Solstrålen
14-03-2004, 16:43
Jeg skal bli gravid på onsdag, he he, så da blir det vel kanskje desemberbarn. Håper det.

:kryss: for meg!

maylen
14-03-2004, 17:08
Jeg skal bli gravid på onsdag, he he, så da blir det vel kanskje desemberbarn. Håper det.

:kryss: for meg!
lykke til solstrålen ;)

Tidl. bruker
14-03-2004, 19:42
Debatten er oppe med jevne mellomrom, med til dels kraftige reaksjoner, særlig blant dem som sliter. Jeg tar de barna jeg får tildelt, når de måtte komme. For dem som er opptatt av dette, være seg mtp skoleflinkhet eller julestress, får prøve å "time" det som best de kan. Men man skal være klar over at sånne påstander gjør man klokest i å fare litt stille i dørene med. Man vet aldri om naboen eller en nær kollega har slitt lenge, kanskje også mista flere ganger og for alt i verden bare ønsker seg et barn - uansett tid på året!

Greit å diskutere, men det vekker mange følelser hos folk. Jobber selv med 2 spesielle kolleger som "planlegger" barna til minste detalj. De vil gå gravide sammen, ha permisjon sammen, søke barnehage sammen osv. Da ble jo planene litt "ødelagt" når den ene fikk termin i desember og den andre i januar! :gal: Dette klaget de høylytt over på jobben, der det var flere som hadde habituelle aborter, mislyktes på prøverør, adopterte osv. Bare så man vet om det! :nemlig:

vilje
14-03-2004, 20:06
Jeg er født i februar, men kjedet meg så mye hjemme når vennene begynte på skolen, at jeg søkte og fikk tillatelse til å begynne et år for tidlig på skolen. Har ikke hatt noen problemer med å være mye yngre enn alle andre, eller henge med på skolen.
Jeg kjenner også to fortvilte mødre med umodne desemberbarn som mistrives fryktelig på skolen, så jeg har stor respekt for de som ønsker å planlegge det de syntes er det beste for barna :)

Vi har uansett bestemt oss for å ta imot ethvert barn med åpne armer når det måtte velge å komme. Jeg ønsker meg så veldig et lite vinterbarn :hjerter: (eller et vårbarn eller....)

Trixie
14-03-2004, 20:43
Debatten er oppe med jevne mellomrom, med til dels kraftige reaksjoner, særlig blant dem som sliter. Jeg tar de barna jeg får tildelt, når de måtte komme. For dem som er opptatt av dette, være seg mtp skoleflinkhet eller julestress, får prøve å "time" det som best de kan. Men man skal være klar over at sånne påstander gjør man klokest i å fare litt stille i dørene med. Man vet aldri om naboen eller en nær kollega har slitt lenge, kanskje også mista flere ganger og for alt i verden bare ønsker seg et barn - uansett tid på året!

Klar over at sånne ting kan vekke diskusjoner, særlig her inne hvor endel sliter. Og det var jeg klar over, men det må da gå ann å legge inn sånt uten at man blir bitt av hodet!!! :( Noe jeg føler ay jeg har blitt siden jeg lagde innlegget. Jeg skjønner at det er veldig vondt å slite med å lage barn, men man må jo kunne diskutere dette forde. Det kan være andre ting som er vondt at blir diskutert her inne for andre, men man kan da ikke si at "stopp dette vil jeg ikke høre, sånt diskuterer man ikke her".

Vet at jeg setter ting på spissen nå, men vi har alle våre svake og vonde punkt men man kan ikke be alle fare stille i dørene med det fordet.

Elise
14-03-2004, 20:53
Trixie - du skrev i første innlegget ditt at du ikke mente å provosere slitere etc. Derfor syns jeg det er helt ok at du tar opp dette, og jeg syns du gjorde det på en fin måte. Lykke til med :baby: , uansett om du planlegger, hopper over noen pp for å unngå desemberbarn - eller hva du velger som er best for deg!

:vibber:

Trixie
14-03-2004, 21:07
Elise: :klemme:

Ellers vil jeg bare si takk til alle dere som har bidratt.
Skal bli spennende å se(om) når jeg blir gravid da. Forrige gang gikk jeg jo 16 dager over termin...

Håper jeg ikke tråkket altfor mange på deres tær, og ønsker alle sammen lykke til med babylagingen.

Sever
14-03-2004, 21:11
Hei!
Når man har forsøkt lenge så blåser man i når på året barnet blir født, det viktigste er å få barn. Men, hvis jeg hadde vært så heldig å bli gravid bare ved å gå forbi en herrebutikk, ja da hadde jeg styrt unna å få desemberbarn. Ikke fordi noen av de jeg kjenner som er født i desember klager på det, men jeg er selv født sent på året og synes det var kjipt å vente på alt mulig (alle mine venninner er født tidlig på året) Men for mitt vedkommende (som sliter) skulle jeg gjerne ligget på føden julaften :nikker:
Kunne ikke ha sagt det bedre selv! :nikker: I de første par prøvemånedene var jeg faktisk litt bekymret :flau: for at vi skulle lykkes "for raskt", og barnet bli født sent på året. Men nå, etter to års prøving, tar jeg det som kommer - bare det kommer noe!

Tidl. bruker
14-03-2004, 21:22
Helt ideelt skulle jeg gjerne hatt :baby: født på første halvdel av året, men uansett når jeg evt måtte få termin er jeg strålende fornøyd med at en spire har klort seg fast. For mannen er det helt likegyldig. Han sa senest i stad at han håpet det ble :fert: nå.. Har EL i disse dager. Vi er bare i 3 pp, så jeg er ikke blitt utålmodig enda.
:lykke: Lykke til alle som velger å hoppe over en pp eller ikke :lykke:

:klemme:

Maria-B
14-03-2004, 21:26
Har selv bursdag tidlig på året, og det er jo greit det...men samboeren min er født veldig sent på året, og han er også fornøyd...han har aldri vært misfornøyd....kan godt få desember barn jeg....men vil helst slippe julaften på sykehuset da :)

Elise
14-03-2004, 21:30
Selv kan jeg ikke tenke meg en bedre julegave enn en liten :baby: !!!
Hvis jeg mot formodning skulle klare å bli gravid nå snart slik at barnet blir født i desember eller januar, vil jeg feire navnedag eller barnets halvtårsdager i tillegg til bursdager. Det tror jeg en liten tass er godt fornøyd med!! Hvis barnet ikke er skolemodent i tide, søker jeg utsettelse. Det meste av slike ting ordner seg under marsjen, er min innstilling.
- Men jeg har ingen problemer med å respektere at noen har andre ønsker enn meg i så måte, og foretrekker å få barn på en viss tid av året.

Pepperkake
15-03-2004, 02:21
For meg spiller det ingen rolle når på året barnet blir født! -Bare jeg får barn!
Jeg er veldig missunnelig på de som kan planlegge når på året barnet blir født! Dere er veldig heldige!
Men mange kan også oppleve at baby-laging ikke er så lett å planlegge likevel.. Og etter som tiden går blir det mindre og mindre viktig når på året et evt. barn blir født.

Deltok også i den forrige diskusjonen omkring dette temaet. Da var jeg litt mer hormonell, og lot meg provosere. Ble kalt hårsår og bitter etterpå.. (Det var ikke skrevet til meg da, men følte meg rimelig truffet.. :_plystre: )
Men etter som årene går, må jeg bare innrømme at "problemstillingen" Desemberbarn vs. Januarbarn, kommer innunder kategorien "bagateller".

Lykke til alle sammen!! :grouphug:

Nemi*
15-03-2004, 11:24
Jeg er selv født sent på året. Og det er kjipt.
Alltid sist i klassen med alt.
Det er klart at nå som jeg er voksen, så har det ingenting å si.
Skulle nok gjerne unngått å få desemberbarn, men ble det klaff denne måneden, så er det flott. Og da skal jeg være glad bare jeg slipper fødsel i jula.
(men jeg må inrømme at jeg blir nok ikke så skuffa som vanlig denne pp hvis det ikke klaffer)

Lillehammer
15-03-2004, 12:52
Jeg er født veeeldig sent på året (desember), og det samme er mannen min og datteren min. Jeg er vel derfor kvalifisert til å "synse" litt... ;)

:) Å være yngst i klassen har jeg aldri sett på som noe problem. Jeg var (minst) like flink på skolen som de andre i klassen.
:) Det er virkelig ikke ofte jeg tenker i det hele tatt på når bursdagen min er. Jo, det året jeg fylte 18 var det litt kjipt, men det gikk fort over det også.
:) Det er kjempefint å være gravid med desember-barn! Som regel er man i finest form - og har finest mage - i andre trisemester, og det er da midt på varmeste sommeren! I oktober/november føler man seg tung og sliten, og da er det perfekt å ligge på sofaen og lese bok/glo på TV.
:) I fjor sommer var datteren min et halvt år og kunne kose seg i plaskebasseng.
:) Sommeren som kommer er hun 1 1/2 år og kan løpe rundt så mye hun vil! Hadde hun vært født på sommeren ville hun ikke vært like stø på beina det første året.
:( Det kan være litt kjett å kjøpe gaver både til jul og bursdag samtidig. Dessuten får man jo aldri "sommerting" i bursdagspresang. Men vi har tenkt å ikke kjøpe så mye til henne på bursdagene og heller gi henne det hun trenger på sommeren.

Jeg hadde EL for fire dager siden og håper veldig at vi traff. Da får jeg termin ca. 8. desember.

Desemberhammer

Tidl. bruker
15-03-2004, 14:20
Jeg er født veeeldig sent på året (desember)...
:) Å være yngst i klassen har jeg aldri sett på som noe problem. Jeg var (minst) like flink på skolen som de andre i klassen.
:) Det er virkelig ikke ofte jeg tenker i det hele tatt på når bursdagen min er. Jo, det året jeg fylte 18 var det litt kjipt, men det gikk fort over det også.
:) Det er kjempefint å være gravid med desember-barn! Som regel er man i finest form - og har finest mage - i andre trisemester, og det er da midt på varmeste sommeren! I oktober/november føler man seg tung og sliten, og da er det perfekt å ligge på sofaen og lese bok/glo på TV.
:) I fjor sommer var datteren min et halvt år og kunne kose seg i plaskebasseng.
:) Sommeren som kommer er hun 1 1/2 år og kan løpe rundt så mye hun vil! Hadde hun vært født på sommeren ville hun ikke vært like stø på beina det første året.
:( Det kan være litt kjett å kjøpe gaver både til jul og bursdag samtidig. Dessuten får man jo aldri "sommerting" i bursdagspresang. Men vi har tenkt å ikke kjøpe så mye til henne på bursdagene og heller gi henne det hun trenger på sommeren.
*Signerer på denne* :kidoki:

Fra Trixie:det må da gå ann å legge inn sånt uten at man blir bitt av hodet!!Ikke det det er snakk om. Du ba om meninger og fikk dem! :jupp:

Heidipeidi
15-03-2004, 14:45
Jeg er skorpion, og det har vært fint det.
Jeg er glad til så lenge jeg får barn, uansett når det er. (forhåpentlig snart da) :nikker:

Nellemor
15-03-2004, 15:16
Jeg må si meg enig med mange av dere andre her - det spiller virkelig ingen rolle for meg når jeg får barn, så lenge det bare kommer en liten en. La det være julaften, nyttåraften, 17. mai eller midt i påska - ja, det er likegyldig for meg!

Og jeg snakker av erfaring - har en sønn på 5 som er født 30. desember og jeg satt derfor ganske så alene på barselavdelingen på gamle Riksen og "feiret" nyttårsaften der for 5 år siden. Synes faktisk at det er helt uproblematisk at han har bursdag da og han selv sier at han er kjempeheldig som får så mange gaver rundt juletider. Han sa ifjor at: "alt det jeg ikke fikk som jeg ønsket meg til jul, skriver vi bare opp på listen til bursdagen min uka etterpå!" :D

Og han blir kanskje liten når han beynner på skolen til høsten, men det er han absolutt ikke alene om. Det er mange andre som ikke har fyllt 6 år der i august - så dette er det minste av våre problemer. Å bli gravid derimot - ja, det viser seg å være et stort problem... :(

Mae22
15-03-2004, 15:40
Synes egentlig denne diskusjonen er litt teit..
Signerer denne jeg........
Har søsken som er født både ffebruar og desember - i følge begge har ingen lidd på grunn av hverken tidlig eller sen bursdag! Dessuten - for de som sliter er vel :baby: velkommen enten det er desember, november, fabruar eller mai....!!!!???

pia1006
15-03-2004, 15:43
Heisann!!!

jeg er en av de som alltid har sagt jeg ikke vil ha barn juli, nov,des og jan.
Men Nå som vi skal gjennom vårt andre prøverør spiller det ingen rolle.
Men kunne jeg planlagt ville jeg ikke hatt de mnd.
Juli pga skoleferie,men nå betyr det INGENTING.

Du trokka ikke meg på beina hi,hi

student31
15-03-2004, 15:53
Hos oss er en :baby: eller :baby: :baby: hjertelig velkommen om det er sommer, vår, vinter eller høst - natt eller dag... :nikker:

Lykke til alle sammen! :lykke: