PDA

Vis full versjon : Kan det være tilfelle???

Missy
21-08-2003, 10:23
Det sies at endel som er blitt gravide kjenner det veldig tidlig, også at noen bare VET det ved unnfangelsen.
Hvordan er det liksom......er det noen her som har hatt det sånn?

Årsaken til at jeg spør er:
Etter første pp tenkte jeg litt tilbake og innså at det hadde vært en "masete" periode. Eneste en tenkte på var å få lagd dette lille nurket. Jeg bestemte meg derfor at ved 2 pp (hvilket er nå), skulle jeg ta det helt med ro, bare ta ting som det kom. I og med at det også har vært ferie på med i denne perioden og flytting så har det ikke vært så vanskelig å fokusere på andre ting. Har ikke tenkt eggløsning, lutealfase eller noe. Egentlig ganske deilig når jeg tenker meg om.
MEN....en ting jeg ikke klarer å slippe taket på er dette:
etter en av min samboer og min sin hyrdestund skulle jeg ut på kjøkkenet og ha meg litt å drikke. Lykkelig som alltid og uten tanke på barn slo det plutselig ned i meg, som lyn fra klar himmel: "nå har vi laget barn"
Det kom så kontant at jeg skvatt, litt ekkelt var det faktisk. Jeg ristet på hodet og tenkte; jøss for noe tull. Siden har jeg ikke tenkt noe mer over det før nå og hvor jeg tenkte at jeg skulle høre med dere om noen av dere har opplevd noe liknende og om det faktisk er noen av dere som HAR blitt gravide ved ett slikt tilfelle?

Babe
21-08-2003, 10:46
Jeg har opplevd det med begge mine fullgåtte svangerskap og de 3 SA'ene som jeg har hatt nå siden desember i fjor.

Vet ikke hvorfor det er slik, og det er altfor tidlig å kjenne noe som helst!!

Det er vel de kvinnelige urinnstinkter eller intuisjon eller noe annet uforklarlig da.:uff::cool:
Pleier ikke snakke høyt om det, jeg (bare til sambo da), fordi folk sikkert synes jeg er litt :kokko:

Pernille
21-08-2003, 10:51
Jeg tror som Babe, at det må være kvinnelig intuisjon. For kroppen har jo ingen som helst mulighet til å vite at den er gravid før egget har gravd seg ned, og dette skjer jo ikke før 6-8 dager hos de aller fleste kvinner...

Missy
21-08-2003, 11:06
Takk for svar Babe og Pernille!!

Ja jeg har ikke sagt det til noen jeg heller Babe, kun lufta det her inne. Selv ikke til sambo'n har jeg sagt noe, for det er vel som du sier at de vil tro vi er litt:kokko: He he he....

Forrige pp så hadde jeg jo også all verden med symptomer da....var jo så gravid atte:balla:
Men denne gangen så har jeg ikke kjent stort. Hadde fryktelig vondt i korsryggen under eggløsning og hadde litt stikkinger på den ene siden ved eggstokken igår, men ellers ingenting.

Blir spennende å se denne gangen, men jeg skal fortsette som jdeg har gjort; forsøke å ta alt helt med knusende ro og ikke tenke så mye på det. Tror jeg har IKM 29.08....men litt usikkert. Hadde en syklus på 32 dager sist......å hva den blir nå, ærn'te så lett å si da :)

Ja, har forresten begynnt å spise DQ. Grunnen til det er at jeg er så veldig plaga med pms, så jeg gikk på helsekosten og spurte etter noe der som kunne hjelpe meg. Frem kom dama med DQ gett, ble litt overraska da, men jeg smilte og tok imot;) Kanskje det har hjulpet på litt?:danser:

Time will show!

Lusk
21-08-2003, 11:17
Jeg har også hatt det sånn, men med ei venninne :)
Jeg fikk det plutselig for meg at hun var gravid.
Dagen etter at jeg hadde konfrontert henne med det, så testet hun positivt. :klapp:

Det kom også som lyn fra klar himmel,- jeg bare visste at hun var gravid!

Spooky :mhmm:

Sissel
21-08-2003, 11:27
Jeg hadde det også sånn før jeg mista i SA i mai.

en stund før jeg testa positivt så "visste" jeg det, men hadde problemer
med testen (ny CB) og fikk, det jeg trodde, avkreftelse på mistanken.

Senere testa jeg svakt positiv, men hadde blødd i 14 dager.

Missy
21-08-2003, 11:33
Så trist å høre om din SA Sissel:stakar:
Håper det klaffer for deg og Sisselmannen snart og at dere får beholde nurket!!
Krysser det som krysses kan!!:klem:

:lykketil:

Sissel
21-08-2003, 12:21
Så trist å høre om din SA Sissel:stakar:
Håper det klaffer for deg og Sisselmannen snart og at dere får beholde nurket!!
Krysser det som krysses kan!!:klem:

Takk for det Missy!
Vi har heldigvis kommet over det nå, men vi mangler jo
da en liten spire å glede oss over!
Håper det ikke blir så lenge til!!

Lykke til du også!!! Håper intuisjonen er rett!!

Nissemor
21-08-2003, 12:22
Høres kanskje litt sprøtt ut...men jeg VISSTE at det ble klaff da jeg ble gravid sist gang etter samleiet....kan ikke forklare det....men jeg kjente at "den satt" :blush:.

Dette opplevde faktisk ei veninne av meg også...hun sa det til samboern sin også hun at NÅ klarte vi det....og det stemte....utrolig sprøtt. Jeg prøver å kjenne etter nå også for å se om jeg får den samme følelsen igjen under denne prøve perioden :)

Lykke til!!

Lotus
21-08-2003, 12:23
Jeg hadde det også sånn da jeg ble gravid i sommer. Var helt sikker på at det var noe på gang. Detvar jeg foøvrig leeenge før el. Går det an å bli SÅ :gal: :gal2: :bonk: ??

Jeg var HELT sikker på at neste den satt på neste el. Den første testen var negativ, men det gjorde ingenting (ble ikke deppa engang) for jeg "visste" at den ville bli positiv on noen dager. Det gjorde den...

Desverre varte det ikke så lenge :(

Nå satser vi på en "lun" høst med peiskos og kakao :kidoki:

Missy
21-08-2003, 12:36
Isj da, det var leit å høre Lotus:stakar:
Men du skal se at neste gang sitter den :)

Merkelig greier det her asså, inntuisjoner er noe rare greier.
Det pussige er også det at forrige pp hadde jeg masse "symptomer"....som da viste seg å bare være pms, men denne gangen har jeg liksom ingenting. Nå har jeg jo som tidligere sagt tatt DQ frem til EL denne gang, så jeg vet ikke om det kan være det som gjør at jeg ikke "kjenner" noe, eller hadde vanvittig vondt i korsryggen i 3 dager, men det var også alt.
Blir spennende dette!

Susse
22-08-2003, 22:10
Her er det litt snudd opp ned :D For med eldstemann hadde jeg fått klar beskjed av legen om at barn ikke var mulig uten MYE hjelp (evt IVF) dermed tenkte vi ikke så mye mer på det. så var jeg hjemme en snarvisitt 24 timer :p hos sambo som jobbet litt i en annen by. :blush: Det ble heftig kosing og han sa etterpå...."har vi ikke laget barn nå så vet ikke jeg ! :wow: ......og det hadde vi :klapp: ,
Andremann hadde jeg følelsen helt fra unnfangelsen (som var nøye planlagt denne gangen) jeg bare visste at det hadde klaffet på et vis ;)