PDA

Vis full versjon : Gir snekkerbukse veldig gravid inntrykk?

abraxas
16-03-2004, 16:11
Jeg har vært på utkikk etter snekkerbukser lenge - til hus- og arbeidsbruk i hage etc, og endelig fant jeg et par. Synes de er innmari behagelige å jobbe i. MEN: gir snekkerbukse veldige "gravide" signaler? (Siden vi har så store problemer, ønsker jeg ikke at folk skal begynne å spekulere...)

Indra
16-03-2004, 16:18
For å være helt ærlig: Ja, det synes jeg faktisk... Du må nok regne med å få noen spørrende blikk hvis noen ser deg i den ja.
Er jo det en tenker når en ser en kvinne i sin beste alder gå rundt i snekkerbukse, er det ikke?

Adina
16-03-2004, 16:18
Helt ærlig?? Ja! Synes alle jeg kjenner som har blitt gravide har gått til innkjøp av en dagen etter blått kryss.... så for meg er enhver dame med snekkerbukse gravid. Men til hagebruk er det vel kanskje ikke så mange som ser deg/tenker i de baner?

Måne
16-03-2004, 16:22
Nei, det er jeg ikke enig i. Jeg ville ikke ha tenkt at noen var gravid hvis de gikk i snekkerbukse. Jeg ville derimot tenkt at de ahdde utrolig dårlig smak, og det er kanskje ikke så mye bedre... :skratte:

student31
16-03-2004, 16:24
Jupp, snekkerbukse gir signaler om at magen vokser...

Om du skal bruke den hjemme når du "arbeider" så er jo det en annen ting... Lag litt maleflekker på den, så skjønner alle at det er en arbeidsbukse! :fnis:

Ellers synes jeg det kommer ann på alderen også. Ei "ung" jente i snekkerbukse er bare stilig, men jo eldre vi blir jo mere :gravid: virker det...

Det er nå ihvertfall min mening... :flau:

Solstrålen
16-03-2004, 16:24
Hvorfor går gravide kvinner egentlig i snekkerbukse? Hvis det er for velbehaget, skulle en tro at en løs bomullsbukse passer bedre.

Jeg liker ikke snekkerbukse så godt (utenom på arbeidskarer med bar overkropp under da, he he). Det er bare min smak...

student31
16-03-2004, 16:26
(utenom på arbeidskarer med bar overkropp under da, he he)
enig... :dulte: :blunke:

Marissa
16-03-2004, 16:31
helt enig jeg også :nikker:

abraxas
16-03-2004, 16:34
Det var det jeg var redd for selv også!

Det er ikke mange som ser meg i hagen, og uansett hadde jeg jo ikke tenkt å bruke den ute blant masse folk.

Alibaba
16-03-2004, 16:34
Til ungdommer, små barn, gravide og folk som arbeider med å pusse opp og sånn funker det nok fint!

Til å gå med til daglig, litt rart kanskje. Ivertfall om det er en vid posete snekkerbukse!

=)

Babe
16-03-2004, 17:43
Hvorfor går gravide kvinner egentlig i snekkerbukse? Hvis det er for velbehaget, skulle en tro at en løs bomullsbukse passer bedre.

Jeg liker ikke snekkerbukse så godt (utenom på arbeidskarer med bar overkropp under da, he he). Det er bare min smak...
Signerer denne!

Lykkemamma
16-03-2004, 22:18
Må bare si at jeg har en gravid-snekkerbukse sosm jeg brukte fra jeg var ca 7 mnd på vei, og den var utrolig behagelig å ha på! Det var rett og slett veldig deilig å ha en bukse som ble holdt oppe et annet sted enn over magen (der buksene har en tendens til å skli ned, krølle seg, være for stor/liten etc. når man er gravid!).

Når det er sagt synes jeg ikke akkurat at dette er det lekreste man kan gå i! Men at det er behagelig er i alle fall helt sikkert! :nikker:

rumle
16-03-2004, 22:46
Snekkerbukse= minner fra 80 tidlig 90 tallet..........

De eneste jeg kan forstå går i det er gravide.
Så som svar på ditt spørsmål : Ja, jeg forbinder snekkerbukse med graviditet.

Ulvemor
17-03-2004, 08:54
Jepp, jeg ville gått ut fra at vedkommende var gravid, med mindre snekkerbuksa hadde malingflekker, eller vedkommende lå på alle fire i hagen og gravde. Husker jeg begynte med snekkerbukse med en gang de vanlige buksene ble for trange, for å "signalisere" at jeg var gravid, ikke bare hadde lagt på meg (er såpass overvektig at en del syntes det var flaut å spørre... :flau: )

Også er jeg helt enig med Lykkemamma i hvorfor gravide går i snekkerbukse, jeg stortrivdes i min! Men, den behøver jo ikke være i dongeri, man kunne godt laget dem i et litt mykere bomullsstoff, f.eks twill.

Pondusa
17-03-2004, 21:33
Signerer denne!!
Jeg syntes det var kjempedeilig med en bukse som ikke strammet/skled ned over magen. Og på slutten holdt den magen oppe. Kommer nok til å vurdere en ny neste gang!

ønsket
18-03-2004, 21:01
.............

Regnbue
19-03-2004, 11:03
Synes snekkerbukser kan være stilige jeg! Så nettopp et par i HM-katalogen som har figursydd med en smal "klaff" foran og bak... veldig stilig. Men det kommer vel litt an på hvilken figur en har. Der der passet jo best til en som er slank. En som har litt mer former, og må ha en vid snekkerbukse.. gir kanskje litt mer gravid-vibber... :vibber:

Geir-Anders
28-10-2006, 04:14
Når rett skal sies,så synes jeg at snekkerbukser er kjempe stilige,at det er noen som ikke kan fordra dem,er opp til de,selv er jeg ung og betrakte meg,72 modell,er jeg veldig glad i mi snekkerbukse :himle: har faktisk funnet det slik ut,at noe bedre bukse enn det,skal en lete lenge etter.Er glad det var et tema angående slike bukser,slik at en fikk si det en trengte og si. Synes snekkerbukse tar seg like bra ut om man er Barn,Jente/Kvinne eller Gutt/Mann,valget er opp til en og envær!!!

Country Girl
28-10-2006, 10:03
Jeg er gravid og har kjøpt min første snekkerbukse i voksen alder. Ingen tvil om at jeg forbinder det plagget med svangerskap...:glis:

Elsie
28-10-2006, 11:42
Kjøp ei skikkelig arbeids-snekkerbukse, da vel. Jeg har eget arbeidstøy når jeg snekrer og maler og snekkerbukse er det mest praktiske da. Leter du blant skikkelig arbeidsplagg finner du slitesterke snekkerbukser og ingen vil mistenke deg for annet enn å ha på arbeidstøy.

Sita
28-10-2006, 13:12
Vil bare opplyse om at denne tråden er 2,5 år gammel. ;)

Elsie
28-10-2006, 15:32
:dåne:

Geir-Anders
28-10-2006, 17:01
Elise,trenger ikke kjøpe meg en arb snekkerbukse,da jeg er meget godt fornøyd med den av den klassiske typen.http://www.snartgravid.com/plassen/images/icons/hyper.gif

Phoeebee
31-10-2006, 09:07
En av de første mammabuksene jeg kjøpte da jeg var gravid sist, var snekkerbuksen. :glise: Jeg forbinner den ialfall med graviditet, såsant der ikke er malingsflekker o.l. på den da. ;)

Jeg hadde ikke kommet gjennom svangerskapet uten snekkerbuksen, for på slutten var det kun den jeg fikk på meg, så den og pappas gamle joggebukse gikk på rundgang i vaskemaskina. :knegg:

Phoeebee
31-10-2006, 09:08
Vil bare opplyse om at denne tråden er 2,5 år gammel. ;)
:flau:

Mariel
31-10-2006, 16:29
:latter: Denne tråden lo jeg godt av.

Jeg ville nok stusset litt hvis en av mine venninner hadde dukket opp i snekkerbukse. Men søtt på unger da. :humre: