PDA

Vis full versjon : Julebarn?

metteha
25-03-2004, 12:55
Har dere tenkt på det? Hopper dere over prøving denne mnd eller får det stå sin prøve?
Vi hopper over denne dunden for å si det sånn....

Adina
25-03-2004, 13:09
Jeg blåser i om det blir på julaften eller nyttårsaften eller midt i mellom!:nikker: Mange har hatt bursdag på disse dagene, og har klart seg helt fint. Det er selvfølgelig ikke optimalt, men jeg hopper ikke over en måned når jeg allerede har prøvd i 16.... Kanskje egoistisk, men jeg får finne et navn som har navnedag i mai da, og feire det til krampen tar oss:vibber:

Nabbe
25-03-2004, 13:14
Nå feirer ikke jeg jul, men jeg har en sønn som jeg hadde termin med 25. desember, men han kom ikke før 5. januar. Så alt kan skje. Jeg prøver nå på fordet, jeg.

Tine
25-03-2004, 13:39
Jeg ville ikke tenkt på det, men nå er syklusen min slik at skulle det klaffe denne gangen så blir termin ca. 6-8. desember, og neste periode vil det bli begynnelsen av januar 05. Jeg er selv født i desember (ikke juledagene da) og det har ikke vært noe problem. Jeg vile vært evig takknemlig for idet hele tatt å få :baby: og det tror jeg babyen vil forstå etterhvert også...

Thyresse
25-03-2004, 16:08
Her lar jeg sjebnen råde. Om barnet mitt blir født på julaften eller 17. mai vil det være like velkomment... Skal nok greie å lage like fine bursdager fordet!!! :nikker:

Alibaba
25-03-2004, 16:22
Vi har tenkt å prøve igjen denne gangen også ja.
Klarer vi det, så blir termin ca 27 desember fant jeg ut. Så....
Nei, ønsket om barn er så stort, at både vi og barnet får bare leve med å være født når det blir.

star
25-03-2004, 16:57
Her hopper vi ufrivillig over julemåneden tror jeg, for jeg har så lange sykluser at det av den grunn nok ikke blir noen barn med termin da.
Hadde nok forresten ikke prøvd "så hardt" nå allikevel, men det som skjer skjer!

matma
25-03-2004, 20:28
Hei!

Gutten min ble født 18.desember. Terminen var 22. På mange måter var det en fin tid å få barn på. Det var veldig spesielt å feire julaften med en 6 dager gammel :baby: , mannen min hadde fri hele mellomjula og vi fikk god tid til å slappe av og kose oss før hverdagen begynte igjen.
Det som bekymrer meg i forhold til fremtiden er jo at lillegutten bare er 5 1/2 år når han begynner på skolen. Håper han blir moden for alderen da, men uansett går det nok bra.
Selvfølgelig kommer det til å bli kjedelig for han å være den siste som får førerkort, gå ut på byen osv, men dette er jo bare noen få anledninger. Ellers tror jeg det går helt fint.
Forøvrig lar vi det bare stå til i år også vi, men ettersom jeg fullammer blir det nok ingen julebaby i 2004.

Kristin-L
25-03-2004, 21:19
Jeg tar i mot mitt barn med åpne armer uansett når det kommer. Lurer på om det kan være noe på gang nå??? :kryss: Da er termin 11 desember.

Men i mellomtiden er det masse :humpe: her i gården.

Elise
25-03-2004, 21:26
Jeg vil veldig gjerne ha :baby: i desember - kan ikke tenke meg en bedre julegave!
Bursdag kan feires på mange måter, man kan ha eksrabursdag når knøttet feirer 1/1 årsdag, f eks. Navnedag kan også brukes!

smilla
26-03-2004, 09:20
Hvis jeg selv kunne velge ville jeg hatt et mai/juni barn! Men jeg blir glad bare jeg får et barn! Har liksom prøvd i 3 år, så da er det lige meget hvornår det kommer...

Pepperkake
26-03-2004, 14:27
Her er et barn velkomment uansett tid på året! Kunne ikke tenke meg en bedre julegave..

Mina
26-03-2004, 14:33
Jeg må innrømme at vi faktisk har hatt pause denne måneden, nettopp for å unngå bursdager i desember :flau: Ikke mistforstå - jeg hadde blitt VELDIG glad for et desemberbarn også :nikker: Vi har tross alt prøvd på nr. to i ett år nå.

Amic@
26-03-2004, 15:16
For et år siden tok vi pause den måneden.. Men nå har det gått så lang tid at det skjer ikke igjen!!! Nå prøver vi får fullt og det som skjer det skjer.

SIMBA
26-03-2004, 15:35
Det hadde vart fint med en baby i juletider, selvfølgelig liker sikkert ikke barnet det når det blir større. Men det kan jo hende at barnet får yngre venner og da blir jo han/hun først med at få førerkort, ut på byn osv. Så det kan jo vare en fordel!

VLN
26-03-2004, 16:08
Svarer en gang til jeg, for nå har jeg altså testet positivt. Hvis alt går som det skal får jeg barn i desember. Og vet dere hva jenter???
DET BLÅSER JEG I :yiiha: :yiiha: Har nå prøvd godt over ett år på å bli gravid, og jeg sier det igjen: jeg ligger gjerne på føden julaften, bare jeg kommer hjem med en :baby:

Fjellrypa
26-03-2004, 16:13
Svarer en gang til jeg, for nå har jeg altså testet positivt. Hvis alt går som det skal får jeg barn i desember. Og vet dere hva jenter???
DET BLÅSER JEG I :yiiha: :yiiha: Har nå prøvd godt over ett år på å bli gravid, og jeg sier det igjen: jeg ligger gjerne på føden julaften, bare jeg kommer hjem med en :baby:
Signerer!!! :yiiha:

Vilaela
26-03-2004, 17:17
Kjenner jeg blir litt irritert hver gang dette kommer opp.
Jeg har bursdag 26. desember og har ALDRI tenkt på det som et problem før jeg fant disse sidene og ser alle ikke-desember-barn bekymre seg.

Indra
26-03-2004, 17:22

Signerer den jeg og!

polaria
27-03-2004, 14:00
Tidligere tenkte jeg også at baby i desember var noe vi ville prøve å unngå. Men etter to MA valgte vi å "kjøre på" selv om det betydde termin i romjula hvis jeg ble gravid.

Og det ble jeg. Adventstiden det året ble en skikkelig spennende ventetid på flere måter, og vi fikk verdens beste julegave etpar dager før julaften.
Har selvfølgelig ikke angret et sekund.

Lykke til.

Roxanne
27-03-2004, 20:03
Jeg vil vente med å prøve til sommeren.. Ønsker meg et vår/sommerbarn. I den grad det er mulig å "bestemme" noe som helst. Har et høstbarn, og er det selv....

Lapsi
28-03-2004, 01:06
Vi hopper ikke over noen sjanser....og denne pp får vi termin 24.12 :nissefar: hvis vi får det til....kan godt tenke meg jul på føden, jeg :nikker: ! Tror også barnet kan tenke seg bursdag på julaften, hvis man tenker på alternativet....!

:lykke: Lykke til alle sammen!

student31
28-03-2004, 11:30
Her :humpe: vi året rundt uten stans og håper på :baby: så fort det lar seg gjøre...

Hadde vært utrolig kos med en jule:baby: ... Og like kos ellers også!!

LYKKE TIL ALLE SAMMEN!!:kryss: :lykke:

Roxanne
28-03-2004, 13:07
Jeg vil vente med å prøve til sommeren.. Ønsker meg et vår/sommerbarn. I den grad det er mulig å "bestemme" noe som helst. Har et høstbarn, og er det selv....

Det virker kanskje litt teit å si at vi vil ha et sommerbarn.... Med førstemann fikk vi klaff med en gang så jeg vet ikke hva det vil si å vente og håpe..... Hvis vi prøver fremdeles om et år har jeg sikkert et annet svar :nikker:

bloom
29-03-2004, 19:00
Jeg var gravid i fjor, og hadde termin 27/12. Gutten ble et nyttårsbarn, men döde kort etter. Av den grunn kommer nok ikke vi til å pröve denne måneden hvis :tante: dukker opp nå...skulle värt her i går...ingen menssmerter, og har fortsatt mye hvit utflod...uvanlig :kryss: :kryss: :kryss:

klem Bloom

Elise
29-03-2004, 19:42
Jeg var gravid i fjor, og hadde termin 27/12. Gutten ble et nyttårsbarn, men döde kort etter. Av den grunn kommer nok ikke vi til å pröve denne måneden hvis :tante: dukker opp nå...skulle värt her i går...ingen menssmerter, og har fortsatt mye hvit utflod...uvanlig :kryss: :kryss: :kryss:

klem Bloom

Det var utrolig leit å lese, Bloom! Jeg skjønner godt at dere ikke vil prøve denne måneden. Håper du blir gravid og får en frisk og sterk liten januar- :baby: ! Det fortjener du!
:klemme:

Susse
03-04-2004, 20:44
Vi fikk julebarn 25. desember 2002 og det har vært velig greit hele tiden !!! Dessuten var det topp å gå gravid med flott mage de varmeste måndtene og svær når det begynte å bli kaldt. Første sommeren var han allerede så stor at han hadde litt glede av ting...supert !!
Denne gangen må jeg allikvel innrømme at vi har holdt igjen litt nå i disse dagene.

Leophee
04-04-2004, 11:08
Hehe....jeg registrerer med overraskelse at tanken faktisk ikke har falt meg inn i det hele tatt. Har overhodet ikke, på noe tidspunkt, tenkt på når termin kunne bli. Det skyldes ikke bare at jeg etterhvert har registrert at kroppen min uansett ikke opererer etter mine planer, fordi når jeg i tidenes morgen trodde at det å lage barn skulle være fort gjort, tenkte jeg heller aldri over hvilken tid på året det var. *kontrollfreaken kapitulerer og skjønner at enkelte ting glemmer jeg bare at jeg kunne prøve å ta kontroll over*

Kaja
04-04-2004, 13:38
I fjor på denne tiden hadde vi en liten pause..
I år kunne det ikke falle meg inn.