PDA

Vis full versjon : Noen rare nysjerrige spm!!(termin kalkulator)

Sunny
18-04-2004, 15:28
Oki, jeg er nyskjerrig og kjeder meg i dag..

Dagen kommer og vi finner ut vi er gravide.. Hvor og hvordan er det best å regne ut termin på evt nettet henne?
Jeg var inne nå for morro og kiket på noen forskjellige. Får jo forskjellige svar.. Svarene var alt fra at jeg var 2+4 til i uke 4... Og terminene var fra 1-5 januar.. Hva mener dere om disse kalkulatorene??

Josephine
18-04-2004, 16:14
Alt er bare et sjansespill uansett... Om vi får det til er det så mye annet som spiller inn.

Skulle mest av alt ønsket meg en kalkulator fom kunne regne ut hvilken mnd (eller år) spiren kommer.:vibber:

Sunny
18-04-2004, 16:16
Alt er bare et sjansespill uansett... Om vi får det til er det så mye annet som spiller inn.

Skulle mest av alt ønsket meg en kalkulator fom kunne regne ut hvilken mnd (eller år) spiren kommer.:vibber:
He He... :skratte: Ja det hadde jo vært versens beste oppfinnelse...

Mummitrollet
18-04-2004, 16:20
Oki, jeg er nyskjerrig og kjeder meg i dag..

Dagen kommer og vi finner ut vi er gravide.. Hvor og hvordan er det best å regne ut termin på evt nettet henne?
Jeg var inne nå for morro og kiket på noen forskjellige. Får jo forskjellige svar.. Svarene var alt fra at jeg var 2+4 til i uke 4... Og terminene var fra 1-5 januar.. Hva mener dere om disse kalkulatorene??

Det kommer jo an på da - siden fosteret er 2 uker yngre enn det du er på vei...

Det skal ihvertfall være 40 uker og 2 dager, fra 1ste dag i siste mens..
Jeg har selv en tulletermin fordi vi (legen og jeg)ikke er helt enige ;)
Lange sykluser klusser til det der snurrehjulet de bruker...

Jeg har brukt bim, babyverden.com, og ørten andre, så det eneste jeg vet med sikkerhet er at jeg har termin i oktober! :skratte:

Elsie
18-04-2004, 18:40
Bruker termindato jeg får i Ovusoft og plusser på 2 dager.
(De regner nemlig 40 uker i USA, mens vi her i Norge regner 40+2)

Elise
18-04-2004, 18:59
Den på marnimagen er grei. der kan du regulere slik at det beregnes ut fra den lengden på lutealfasen som er korrekt for deg.

else
18-04-2004, 20:06
Denne er også fin syns jeg: http://www.babyverden.no/Webdesk/netblast/pages/index.html?id=120334

Der kan du velge å beregne ut fra unnfangelsen eller mens.

Robyn
18-04-2004, 21:25
Jeg sverger til terminkalkulatoren på www.barnimagen.com (http://www.barnimagen.com) for denne gir lik termin som man får hos legen. (Har stemt på meg alle tre gangene.)