PDA

Vis full versjon : Vil du vite kjønnet på ditt ufødte barn?

Alibaba
01-05-2004, 11:20
Her stiller jeg spørsmålet til dere damene.
Stiller samme spørsmål til mannfolka på Utenfor tema lengre oppe her.

Gi din stemme på spørreundersøkelsen, og svar gjerne i et innlegg under her også! :vibber:

Anette
01-05-2004, 11:27
Jeg har fått vite kjønnet før fødselen på mine to barn, er jeg så heldig å bli gravid igjen ønsker jeg ikke å vite kjønnet :kryss:

VLN
01-05-2004, 11:29
Ja, jeg vil vite det!

Lillian
01-05-2004, 11:39
Svarte vet ikke jeg, for sist ville vi gjerne vite det, men kunne ikke se det ( jeg er godt polstret, derfor vanskelig å se sikkert )
Det var på en måte morro å ikke vite det også, så derfor vet jeg helt ærlig ikke hva jeg vil neste gang vi får det til :vetikke:

Nikki
01-05-2004, 11:41
Jeg har lyst til vite kjønnet. Tanken på at noen andre, den som tar ultralyden skal vite kjønnet på mit barn og ikke jeg blir helt gal for meg.

Tror også forberdelsene som å kjøpe klær, sengetøy, finne navn o.l. blir lettere.

Alibaba
01-05-2004, 11:42
Jeg har litt lyst å vite det... For jeg kommer ikke til å klare å la være å kjøpe ting til babyen før den er født. Og det er litt kjedelig å kjøpe masse hvitt bare også, slik at det passer til begge kjønn... Men jeg vet jo at det ikke er 100% sikert at det er riktig kjønn. Så jeg vil bare vite det om de er ganske sikker på at de ser rett om de kan se noe.
Men dette er jo noe jeg og mannen må bli enige om sammen. Vet ikke om han vil vite det. Hvis han vil vite det, vil jeg. Det er jo spennende å ikke vite hva man får også, men... Det er jo kjekt å vite det også tenker jeg.

Så jeg heller litt mer mot ja enn nei. Så jeg stemte derfor kanskje. :nikker:

Sunny
01-05-2004, 11:48
Jeg har lyat å vite det pga første gang jeg da evt er gravid. Og da er det så mye annet nytt som skjer i kroppen min. Da hadde det vært morro å vite det iallefall. Men neste gangene når jeg evt blir gravid vil jeg ikke vite det tror jeg, for da har jeg liksom vært gravid før og da er det mer spennende og se hva det blir. Litt rart firklart, men skjønte hva jeg mente håper jeg..

Alibaba
01-05-2004, 12:08
Jeg har aller mest lyst å vite det ja... Når jeg tenker meg om. SÅ mitt kanskje svar, var i grunn et ja nå. Jeg har lyst å vite det. Håper pappaen til babyen også vil vite det. Får bare håpe jeg får muligheten til å sitte med en stor mage en vakker dag. Jeg har lyst å vite kjønnet ivertfall. Tror ikke jeg kan klare å la være å spør om kjønn på ultralyden.
Er det på første ultralyd man kan se kjønnet? Når er det man kan se kjønnet/når er ultralyd?

Thyresse
01-05-2004, 12:09
Jeg vil vite det.

Magica
01-05-2004, 12:21
I utgangspunktet vil jeg ikke vite det, men spørs om jeg ikke skifter mening når den tid kommer..Svarte kanskje.

star
01-05-2004, 12:25
Har alltid sagt at jeg ikke vil vite det, så jeg svarte nei.

Man trenger da forresten ikke bare kjøpe hvitt tøy, hva meg gult og grønt f.eks!

Alibaba
01-05-2004, 12:29
Har alltid sagt at jeg ikke vil vite det, så jeg svarte nei.

Man trenger da forresten ikke bare kjøpe hvitt tøy, hva meg gult og grønt f.eks!
Ja, men det er jo koselig å kunne kjøpe en kjole, eller noe stilig guttetøy også. Det er jo fint å ha klær som viser hvilket kjønn det er når de er helt små. De er ofte så like både gutter og jenter da. Så jeg vil helst kle min etter hvilket kjønn det er ivertfall tror jeg.

Marissa
01-05-2004, 12:52
Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg vil jeg... :hm:

Chiquita
01-05-2004, 13:12
Jeg svarte nei, for jeg tror ikke at jeg har lyst til å vite det...
Men det blir sikkert at jeg tenker anderledes når situasjonen oppstår

Magma
01-05-2004, 13:21
Har alltid ment jeg ikke vil vite det, så jeg stemte det...
Men hvem vet når man har muligheten under ultralyden???
Kanskje fristelsen blir for stor...

Robyn
01-05-2004, 13:25
Absolutt ikke.

Har ikke visst det de to første gangene og vil ikke vite det neste gang heller.
Syns mye av sjarmen er å spekulere i hva det blir. Å vite blir for meg som å åpne julegavene før julaften. Man føler seg litt snytt etterpå.

Har heller ikke fått spørsmål om jeg vil vite kjønn under ul, så den biten har vært grei.

Alibaba
01-05-2004, 13:30
Man kan jo spekulere fremt il ultralyd i hvilet kjønn man tror det er! Hehe :)
Når er det man har ultralyd og kan få vite hvilket kjønn det er da i grunn? Er det bare en ultralyd man har, eller er det flere?

Karen
01-05-2004, 13:32
Jeg ville ikke vite det med lille gutt og jeg vil ikke vite det neste gang!! Det er så morsomt med alle som synser og tror. Kjønnet er en del av spenningen det!!!!

Robyn
01-05-2004, 13:39
Man kan jo spekulere fremt il ultralyd i hvilet kjønn man tror det er! Hehe :)
Når er det man har ultralyd og kan få vite hvilket kjønn det er da i grunn? Er det bare en ultralyd man har, eller er det flere?Er alt som normalt får man kun det ene tilbudet om ultralyd, i uke 18. (Ca.)

Og det er slettes ikke alltid det er mulig å avsløre kjønnet, tror det er flere som ikke får vite enn omvent. (?) Babyen må ligge slik at det er mulig å få en titt, og det er ikke alltid de er samarbeidsvillige nei. :fnis:

Sarah
01-05-2004, 13:42
svarte nei, jeg vil prøve å vente til det blir født. Er vel litt gammeldags sånn. Men selvfølgelig vil jeg være spent på hva det blir.

Grete
01-05-2004, 15:03
svarte nei, jeg vil prøve å vente til det blir født. Er vel litt gammeldags sånn. Men selvfølgelig vil jeg være spent på hva det blir.
Akkuratt slik tenker jeg og. Heldigvis er mannen min også enig.

Teeny
01-05-2004, 15:08
Jeg har lyat å vite det pga første gang jeg da evt er gravid. Og da er det så mye annet nytt som skjer i kroppen min. Da hadde det vært morro å vite det iallefall. Men neste gangene når jeg evt blir gravid vil jeg ikke vite det tror jeg, for da har jeg liksom vært gravid før og da er det mer spennende og se hva det blir. Litt rart firklart, men skjønte hva jeg mente håper jeg..

Signerer her, jeg, siden vi tydeligvis tenker likt når det gjelder dette :)

Alibaba
01-05-2004, 15:12
Det er kanskje mest spennende den aler første gangen ja. Man gleder seg kanskje litt ekstra.. Alt som skjer er nytt... Enig med deg. Den første gangen har jeg ivertfall lyst å vite det. Men de neste gangene, så er det like greit å ha spenningen, når man allerede har et barn fra før. :nikker:

Kosmokula
01-05-2004, 15:15
Jeg har litt lyst til å vite det, men etter å ha diskutert det med min kjære så fant vi ut at vi bare skal vente til den kommer sprettende ut :)
Tenk så spennende!

Ronja27
01-05-2004, 15:21
Jeg stemte at jeg ikke vil vite det... men så er jeg ikke gravid enda heller :uff:
Det kan alltids hende at jeg skifter mening den dagen jeg eventuelt blir gravid, for jeg er en veldig nysgjerrig person :fnis: Men om og visst jeg skulle fått visst kjønnet, så ville jeg ikke sagt det til noen.... tror jeg.
Men uansett, mannen min hadde nok satt seg i mot å få vite kjønnet også, så mest sannsynlig vil vi nok ikke spør etter det.

:klemme: fra jenta med sterke meninger :kidoki:

heie
01-05-2004, 17:07
Ja jeg vil vite det når jeg blir gravid

Eliin
01-05-2004, 18:29
Jeg vil gjerne vite det. Går jo allerede og kikker på baby-klær uten å være gravid så om jeg er så heldig å bli det noen gang, så vil jeg kunne planlegge. Lage baby-rom, kjøpe klær, tenke på navn osv. Litt kjedelig å bare kjøpe hvitt også....

Fjellrypa
01-05-2004, 18:40
Da jeg skulle ha datteren min fikk jeg ikke vite det.

Da jeg skulle ha Kristian ville jeg vite det og fikk vite det.

Dersom det flytter en ny hybelboer inn i magen så vil jeg ikke vite det.

Tonepone
01-05-2004, 18:47
Jeg har fått vite kjønnet før fødselen på mine to barn, er jeg så heldig å bli gravid igjen ønsker jeg ikke å vite kjønnet :kryss:
Signerer denne, jeg, selv om jeg er litt i tvil, og sier kanskje.

Elsie
01-05-2004, 20:01
Jeg vil vite det.
Syntes det var så koselig å tenke på mageboeren med navn og å kjøpe masse blått tøy da jeg ventet gutten min. Så, blir jeg graviud igjen, så vil jeg gjerne vite kjønnet om det er mulig.

Adina
01-05-2004, 20:41
Jeg er så nyskjerrig at jeg MÅ nok vite det ja. Tror det kunne blitt hardt for meg hvis det var en blyg unge som lå med bena i kryss...:nikker: Har også lyst å kunne ha et navn på den som ender opp i min mage. Tror også at det kommer til å være så mye spennende ved det å være førstegangsgravid, at det ikke ødelegger for meg å vite kjønn.

Lykkemamma
01-05-2004, 21:06
Jepp, jeg vil gjerne vite hvis det er mulig!

Forrige gang fikk mannen min bestemme at vi ikke skulle vite ("man åpner ikke julepresangene før på julaften"...), og det var helt greit for meg. Var kjempespennende! Men midt oppi all spenningen var det også ganske upraktisk å ikke vite, så vi (jeg) bestemte da at neste gang skulle vi vite :nikker:

Leophee
01-05-2004, 23:19
Er også av dem som alltid har tenkt at spenningen skal bestå til dagen ungen er der. Har vært med på to fødsler, og det er et spesielt øyeblikk å se spenningen i mammaens ansikt, for så å kunne forkynne "du har fått en nydelig jente". Smilet og undringen i mammaens fjes var ubetalelig.

Men når jeg ser denne diskusjonen begynner jeg å tenke, og kommer fram til at det er mye som taler for å få vite kjønnet på forhånd også. Har ikke diskutert dette med mannen min heller, så tiden får vise hva vi kommer frem til. Om polstring har noe å si, så er det vel mye mulig at det ikke går an å se kjønnet allikevel, om jeg skulle være så heldig å bli gravid. Svarer "Vet ikke..."

lillh
02-05-2004, 00:03
Jeg vet ikke om jeg vil vite kjønnet eller ikke.
Sist ville vi ikke vite kjønnet. Det ble spennende helt fram til fødselen.
Har vel ikke kommet så langt i tankene. Må først greie å bli gravid, så må jeg greie å beholde barnet, så kan vi vel diskutere om jeg vil vite kjønnet!!!

Stjernemix
02-05-2004, 08:08
Jeg svarte nei, for jeg tror ikke at jeg har lyst til å vite det...
Men det blir sikkert at jeg tenker anderledes når situasjonen oppstår

:nikker:

Elinsen
02-05-2004, 09:07
Vil vite det denne gangen.. Gjorde ikke det med tassen..

Vil kjøpe inn litt mer klær, og velge navn..

Babe
02-05-2004, 10:01
Jeg visste det med begge de første, og vet det denne gangen også.

Synes det er praktisk å vite hvilket kjønn det er, både i forhold til klær og navn.
Det som er spennende er uansett hvordan babyen ser ut og hvilken personlighet h*n har, synes jeg....og det synes ikke på ul :blunk:

abraxas
02-05-2004, 10:59
Egentlig har jeg alltid sagt at jeg ikke vil vite det. MEN om jeg skulle være så heldig å bli gravid, og det var mulig å se kjønnet på ultralyd, tror jeg ikke jeg hadde klart å styre meg. Det beste hadde sikkert vært at legene sa at de ikke kunne se kjønnet.

Sommerfugel
02-05-2004, 13:28
Jeg vil ikke vite det, er redd for å bli skuffa hvis det viser seg å ikke stemme. Men om det er mulig å bli skuffa når man har slitt i timer med fødselssmerter vet jeg nå ikke?? Nå veit jeg ikke lenger, svart nei nå iallefall. Hva svaret blir hvis jeg er så heldig må vel ses ann. Pappa'n har litt å si han også...

Pernille
02-05-2004, 18:47
Visste det begge gangene da jeg gikk med bøllefrøene, og dersom det mot all formodning noen gang skulle bli kul på magen igjen så vil jeg gjerne vite det igjen hvis de klarer å se det.

Lillehammer
03-05-2004, 09:13
Jeg vil vite det.
Syntes det var så koselig å tenke på mageboeren med navn og å kjøpe masse blått tøy da jeg ventet gutten min. Så, blir jeg gravid igjen, så vil jeg gjerne vite kjønnet om det er mulig.

Samme her! Ikke mest med tanke på klærne egentlig, men fordi vi da følte vi fikk et mer "personlig" forhold til henne som bodde inne i magen. Jordmor klarte ikke å si kjønnet på UL i 18. uke, men jeg var ukentlig på UL f.o.m. uke 30 og da kunne de si det med sikkerhet etter hvert.

Det å føde og få barnet på magen er så stort i seg selv at akkurat da er kjønnet ubetydelig. Derfor vil vi heller få vite kjønnet på forhånd og oppleve spenningen i det da. Både mannen min og jeg er helt enige om dette! :nikker:

Elise
03-05-2004, 09:33
Ja, jeg vil gjerne vite det. Jeg knytter meg enda sterkere til barnet i magen når jeg vet hvilket kjønn det er, føler jeg.

Salt
03-05-2004, 10:04
JA JA JA JA :) Jeg kommer ALDRI til å klare å holde meg. Jeg føler kanskje at det er lettere
å bli "kjent med" barnet og da mens det ligger i magen ?!? Å så har jeg jo lyst å kjøpe litt tøy å tenke på navn osv...he he:)

Tidl. bruker
03-05-2004, 10:08
Nei. Vi visste det ikke forrige gang, og skal ikke vite det nå. Det var en deilig og frydefull spenning å gå og glede seg til.

CecilieL
03-05-2004, 10:46
Jaaaa.... jeg vil vite det!!! (visst det er mulighet for det) er verdens mest nyskjerrige person, så det vil være aaaaaltfor vanskelig å ikke få vite det.:vibber:

Snusmummerikken
03-05-2004, 10:52
Hvis jeg noen gang skulle være så heldig å blir gravid vil jeg gjerne vite kjønnet.

Jeg har alltid sagt at jeg ikke ville vite det, men så sa mannen at han gjerne ville. Etter å få tenkt meg litt om ville jeg også. Er så nyskjerrig av meg.

*Kids*
03-05-2004, 13:26
Nei her vil vi beholde spenningen :nikker:

LadyBee
03-05-2004, 14:47
Prinsipielt vil jeg gjerne si at kjønnet ikke har noe å si.

Men sist oppdaget jeg at det var fint å vite. Å kunne si "hun" og ikke "den." Å drømme om "min datter" og ikke "babyen." Å kjøpe verdens søteste lyseblå kjole. Å se Sambo planlegge å starte fotballag for jenter :)

Kristin-L
03-05-2004, 17:38
Et vanskelig spørsmål syntes jeg, så jeg svarte vet ikke!

Har på en måte lyst til å vite det, men på en annen måte er det spennende å vente til nurket kommer til verden.

:vetikke:

eden
03-05-2004, 18:13
forrige gang visste jeg det ikke, og det var helt utrolig å våkne opp med en jente ved siden av meg(etter narkose). Det var kjempespennende å ikke vite det! Men nå har jeg begynt å lure på om jeg neste gang(om det blir noen) allikevel vil vite kjønnet. Er så nysgjerrig.. Men om jeg kommer unna UL uten å få vite det, må jeg jo pent vente, så da er det like greit og. Spennende! Men jeg stemte nå kanskje jeg da.. :)

Mille Pernille
03-05-2004, 18:18
slik jeg ser det nå kunne jeg ikke tenkt meg til å vite kjønnet på babyen. Det jeg tenker på er litt den spenningen man har når en går gravid og ikke vet kjønnet. Men på nr to ville jeg kanskje ha fått vite det....
Men, men slike ting kan en jo ikke si for sikkert.

Livlig
03-05-2004, 19:46
Jeg ville nok vite det... Er altfor nysjerrig :-)

hemmelig
03-05-2004, 20:08
Jeg vil gjerne vite det! Er så greit å handle inn klær og sånn da. Er så veldig lite som er kjønns nøytralt!

Hemmelig

hegemu
03-05-2004, 20:36
Nei, jeg drømmer om det øyeblikket da de sier "It's a boy!" eller "It's a girl!" Skal ha babyen i England nemlig og er litt påvirket av de altfor mange filmene jeg har sett gjennom tidene.

Tidl. bruker
03-05-2004, 21:21
Vet neimen ikke...både ja og nei og kanskje og vet ikke :geiper:
På førstemann fikk vi først beskjed at det var en gutt, så måtte jeg ta en ul til for å sjekke hvordan ungen lå, og da trodde de det var jente.
Men selv var jeg rimelig sikker på at det var gutt, noe det også var :nikker:

På en måte virker det spennende å ikke vite noe, å få den overraskelsen etter fødselen, men på den annen side er det nysgjerrigheten da, og alt det praktiske med forberedelser.....

Tror jeg må vente til det blir aktuelt jeg, for nå har jeg egentlig ikke peiling :skratte:

Tidl. bruker
04-05-2004, 15:32
Ja, jeg vil vite hva det er! Jeg er dessverre altfor nysgjerrig til å vente helt til fødselen... Synes det er fint å kunne tenke på navn og kjøpe inn de riktige klærna på forhånd :)

Maddy
04-05-2004, 20:05
Ville vite det på førstemann, men om vi skulle bli gravide igjen så vil jeg ikke vite det :) Blir kjempeglad enten det være seg pike eller gutt :nikker:

Lusken
04-05-2004, 20:34
Jeg svarte kanskje... Har tenkt en del på det og klarer aldri å bestemme meg. :bryn: sier at vi får se det an når den tid kommer, og er enig med han.

Elinpelin
04-05-2004, 21:08
Hei!

Jeg vil vite det om/når vi er så heldig å bli gravid igjen. Vi visste det sist (tok flere private ul'er, men ikke bare for å se kjønnet, da.) det var veldig praktisk å vite, for som nevnt før her er det ikke mye klær som er kjønnsnøytrale. Det ble keisersnitt på oss, og da var jeg glad vi hadde mye klær, for var ikke helt i form til å handle masse med det første.
Hilsen elinpelin

Ulvemor
10-05-2004, 15:38
Nei, det vil jeg ikke vite. Visste det ikke da jeg var gravid med datteren min. Jeg er ikke enig i at det er lite kjønnsnøytralt av klær for de helt nyfødte, det syntes jeg ikke var noe problem. Også bommer de jo rett som det er, også har du skuffer og skap fulle av rosa blonder å kle poden i.... :gal:

Pitt
10-05-2004, 21:05
Nei, jeg vil ikke vite kjønnet, synes det er en stor del av spenninga.Vi viste ikke kjønnet på førstemann heller,
men der hadde jeg klar guttefølelse hele tiden, og gutten kom :)

Alibaba
10-05-2004, 21:09
Er litt rart det der, menge føler hvilket kjønn de får..
Hvordan er det dere føler det i grunn?

En veninne av meg følte også at hun skulle få jente, og hun fikk en jente nå i april.

Elsie
10-05-2004, 21:17
Jeg var sikker på at vi ventet gutt helt fra første stund. Kan ikke si hvordan, bare at jeg følte meg sikker på at det var en gutt. Det var jo denne berømte magefølelsen, vet du. ;)