PDA

Vis full versjon : Hvordan "røper" gravide seg?

Mistral
28-08-2003, 14:47
En av mine kolleger kom gledesstrålende på jobb her om dagen og fortalte at hun var gravid. I tillegg til alle gratulasjonene fikk hun også flere kommentarer som "tenkte jeg det ikke" og "det har jeg da sett i en måned allerede".

Selv hadde jeg ingen mistanke, jeg er vel alt for opptatt av min egen utflod og IKM-dato til å legge merke til hva som foregår rundt meg... :bonk:

Men altså, dere som er av den noe mer observante og sensitive typen: HVORDAN ser man at en kvinne er gravid? Selv jeg skjønner det når de kommer med stor kul på magen, altså, men før det er blitt så mye som en bitteliten kul en gang? Større pupper, OK, men jeg er til og med så lite observant at jeg ikke er helt inne på hvilken BH-størrelse kollegaene mine bruker. :p

Jeg vil gjerne beholde hemmeligheten for meg selv iallfall til etter uke 12 når/hvis jeg selv en gang blir gravid, og skulle gjerne hatt noen tips om hva jeg skal passe på for ikke å bli avslørt...

super
28-08-2003, 15:10
En veninne sier at hun ser det på øynene til den som er gravid. Hun sier at hun som er gravid ser trøtt ut og greier ikke åpne øyelokkene skikkelig, men på meg viste det ikke da jeg var gravid!

Uma
28-08-2003, 15:16
Hei

Høres sikkert litt banalt ut - men jeg føler det ofte på meg når andre er gravide. Har hatt mye rett der ja! Samboeren min synes det er litt snålt. Men jeg går ikke rundt å sier det høyt til folk, vet jo at man ønsker å holde det hemmelig en stund......

Tjorven
28-08-2003, 15:18
Ofta kan det vara nåt som folk säger för att "göra sig viktiga". Många rykten har gått om att jag varit gravid (det har jag då inte!) och fått menande blickar och kommentarer. De har "vetat" att jag varit gravid.
Istället har det nog med åldern, civilstånd och sånna saker att göra. Det verkar passa in i livet till den man tillägger gravidstatus.
Hoppas nån förstod vad jag skrev...!?

Pernille
28-08-2003, 15:25
Noen snakker om at gravide får en spesiell glød...

Men spør ikke meg, for jeg ser det ikke før de er omtrent høygravide, jeg... :gal:

Tjorven
28-08-2003, 15:36
Den glöden som kommer när man är 4-5 månader på väg? Då blir man lite rödare om kinderna.
Men så kanske gravida ser lite hemlighetsfulla ut, stryker sig runt magen, känner gott efter symptom osv... Kanske det är därför folk har trott att jag varit gravid - för att jag själv "trott" det i 1 1/2 år...

Sissel
28-08-2003, 15:54
Sissel:bryn: kommenterte gløden min sist jeg var gravid...
Var jo bare 6 uker på vei og vi visste ingen ting ennå...
"Du ser så lykkelig ut..." "du har en utrolig utstråling i dag kjære!!"

Hjenta
11-09-2003, 17:10
Mine venninner har ofte røpet seg med plutselig slutte å drikke kaffe (dette kan være et tegn). Det å ikke drikke alkohol kan være en god indikasjon, evt. slutte å røyke.
Jeg driver med hest, og det er typisk å plutselig "ta en pause i ridningen" når man blir gravid (vil jo ikke dette av hesten og evt. skade fosteret, spes ikke ila de 12 første ukene). Hvis jeg blir gravid, blir mine hestevenninner de første som får vite det (utenom min samboer da). Mange slutter også å trene/tar en pause i treningen når de blir gravide.

silja
11-09-2003, 18:47
Jeg ser det ofte på huden til de som har blitt gravide, syns de får et spes.drag og blir liksom litt blekere uten å se syk ut. :)

Nennemor
11-09-2003, 19:27
Mange påstår at gravide får et spesielt drag i ansiktet, men jeg kan ikke si at jeg har lagt merke til det.

Turbomamma
12-09-2003, 00:01
Jeg er heller ikke av den observante typen....dessverre. Men om jeg selv er gravid nå, så tror jeg at jeg er nødt til å først konsultere legen og deretter antageligvis fortelle det til de nærmeste kollegaene mine.. Jeg jobber slik at jeg ofte må bære ting, og det er vel ikke spesielt lurt den første tiden....?

Babe
12-09-2003, 07:43
Jeg ser heller ikke dette spesielle draget eller gløden folk snakker om.

Derimot ser jeg godt forskjell på gravid-mage og fett-mage;

Gikk og snakket med moren til en i klassen til dattern min. Det var på sommeren, og det var utrolig varmt så vi gikk og små klagde over det.
Så sier jeg til henne : Det er jo ikke rart du synes det er varmt, kan da umulig være lenge igjen nå.....når har du termin? Hvorpå hun blir rød og sier: Termin??? Er da ikke gravid, jeg.....har bare spist litt mye i vinter :soh:
Tror dere bakken åpnet seg? Nei, det skjer jo aldri når man ber om det.:blush:
Jeg måtte jo bare ro litt da og mumlet ettellerannet om at Beklager, men det er da virkelig noen som har fortalt at du er gravid..........

Hører med til historien at sommern etter var hun skikkelig tynn....:uff:

Har aldri før tatt feil av en "åpenbar" høy-gravid-mage.....hun hadde bare lagt på seg på magen og ingen andre steder....

Har hvertfall lært da :bonk:

Tassen
12-09-2003, 08:01
Jeg ser ingenting før magen er tydelig.

En kollega spurte om jeg var gravid, det var jeg ikke, og jeg spurt om magen min var stor, nei sa han, han så det fordi jeg beskyttet magen min når jeg beveget meg. Så det er nok mye som kan gi folk en ide om at en er gravid, men jeg tror at folk tar feil i like mange av tilfellene, men disse blir skjult for de tørr ikke si noe...

Ikvis
12-09-2003, 09:13
De nærmeste venninnene minse om er gravide fikk en utrolig flott utstårling og de sprudlet:wow: nærmest. Men jeg er en veldig nær venninne av disse og fikk vite det hhv i uke 4, uke 5 og uke 7 (altså med en gang).

Men andre som jeg ikke kjenner så godt har selv "røpet" seg på fest ved å skylde på at de har vært syk og går på antibiotika m.m og da har jeg jo lurt litt da...og det viste seg at de to som ikke drakk var begge gravide.

Robyn
12-09-2003, 13:49
Enkelte ganger bare "føler" jeg at noen er gravide. Senest for kort tid siden hadde jeg på følelsen av at ei bekjent var gravid, joda... ikke lenge etterpå kom det frem at hun var 2 måneder på vei.

På henne var det enkelte små hint som at mannen plutselig skulle bære alt osv. ;)

Men jeg sier aldri noe før de evt. sier det selv, vil spare meg for de blemmene. ;)

Men jeg har hatt to nære kollegaer som har vært 5 måneder på vei og de da har FORTALT meg det... :blush: (Første gangen var jeg selv gravid, kan kanskje være en unnskyldning?)

For meg har det vært umulig å skjule graviditetene i og med at jeg har vært dårlig. "Spysjuken i 8 uker" er det ikke mange som går på. :lol:

Stjernemix
13-09-2003, 13:43
Jobber på et eldrehjem, og igår pratet jeg med en av beborene.
Hun så lenge på meg så sa hun: "Sikker er jeg ikke, men du venter en liten junibaby". Blei helt :eek: , men hun bare :) og igjen sa hun: "Ta en test hvis mensen er forsinket etter en uke".
Så vi får jo se enten dukker mensen i neste uke eller så er jeg gravid, men mensen kan jo også være forsinka.

Tonks
15-09-2003, 10:59
Jeg skjønner ikke hvorfor det på liv og død er så viktig for andre å gjette om folk er gravid eller ikke. Det er jo vanligvis en årsak til at man ikke forteller andre enn de nærmeste før det er gått 12 uker, og har ikke vedkommede fortalt noe, så er det jo direkte ubetenksomt å fritte henne ut. Vanligvis er jo den gravide sprekkferdig etter å fortelle det til hele verden, og jeg vil banne på at de fleste lengter etter at de 12 uker er gått så de kan synge det ut til alle som gidder å høre. Spesielt de litt perifere bekjentskapene må på liv og død være "de første" som fant det ut. Og det er gjerne de som sier "jamen det visste jeg jo". Blir litt irritert jeg da. :sint:

Malina
15-09-2003, 14:09
Gravide kan også røpe seg ved å holde seg for magen når de f.eks setter seg til bords, går gjennom trange steder o.l. rett og slett for å beskytte magen!

Stjernemix
15-09-2003, 14:44
Gravide kan også røpe seg ved å holde seg for magen når de f.eks setter seg til bords, går gjennom trange steder o.l. rett og slett for å beskytte magen!

Det har du jammen med rett i :p

Malina
15-09-2003, 19:49
Det har du jammen med rett i :p

Ikke sant? Men det verste må være røyken. Jeg testet positivt i dag :) :) :) :) og har tatt min siste!!! :( Røykepausene på jobb er jo nærmest hellige, og det blir jammen ikke godt å forklare seg på jobb i morgen at jeg plutselig kuttet røyken liksom! :uffda:

Stjernemix
15-09-2003, 21:42
Ikke sant? Men det verste må være røyken. Jeg testet positivt i dag :) :) :) :) og har tatt min siste!!! :( Røykepausene på jobb er jo nærmest hellige, og det blir jammen ikke godt å forklare seg på jobb i morgen at jeg plutselig kuttet røyken liksom! :uffda:

Da tanta mi blei gravid måtte hun slutte å røyke, og hun fant på den gode ideen til familien, venner og kolleger: "Jeg har et veddemål med samboren at jeg skal slutte å røyke, og hvis jeg klarer det skal han spandere en reise på meg.
På den måten klarte hun å slutte å røyke og onkelen min spanderte en reise til Thailand for de ifjor høst.

Malina
16-09-2003, 12:14
Da tanta mi blei gravid måtte hun slutte å røyke, og hun fant på den gode ideen til familien, venner og kolleger: "Jeg har et veddemål med samboren at jeg skal slutte å røyke, og hvis jeg klarer det skal han spandere en reise på meg.
På den måten klarte hun å slutte å røyke og onkelen min spanderte en reise til Thailand for de ifjor høst.

Takk for kjempetips!!!! ;)

Nissemor
16-09-2003, 12:35
Min besteveninne klarte aldri å skjule for sin ste-mor de gangene hun var gravid. Hun mente at det skjedde en forandring med pupillene :wow: hennes som røpte hun tvert.....snodig.

Stjernemix
16-09-2003, 14:34
Takk for kjempetips!!!! ;)

Det var bare hyggelig å gi tips til deg ;)