Vis full versjon : Spørreundersøkelse: Måtte din mor streve med å bli gravid
Stjernemix
30-08-2003, 21:00
Mamma og pappa kjente hverandre ikke fra før av før de hadde :sengekos:. og 9månder senere kom jeg til verden.
Så mamma og pappa trengte ikke å streve, men det må jeg og det er ureferdig syns jeg da :o
Tror nok ikke mamma og pappa måtte streve for å få meg nei. Har egentlig aldri spurt heller da. Men de møttes en gang i 1981, og hun ble gravid med meg i januar i 1982...Alt jeg vet er at jeg ikke var planlagt,men ikke mindre ønsket av den grunn. :)
Så dete r sinnssykt urettferdig at vi har holdt på i nesten 1 år med å få meg gravid :grrr:
Tullejenta
30-08-2003, 21:45
undertegnede var visst et resultat av p-piller som ikke virka, også kalt et lykkelig uhell...
Noen som vet hvilke p-piller det er strategisk å "glemme" forresten hvis ønsket er å bli gravid?
Maja
Tuneland
30-08-2003, 22:41
Kan ikke si det nei. Hun ble gravid 6 ganger, men mistet 2 ganger.
Nennemor
30-08-2003, 23:13
Min mor ble spurt om hva hun skulle i sommerferie, da svarte hun: Lage barn. Etter ferien spurte de henne om hun var gravid og hun kunne svare: Selvfølgelig!
Så nei, hun hadde ingen problemer. ;)
Pernille
30-08-2003, 23:14
Jeg var et "uhell" under feiring av mammas 19-års-dag, så akkurat DA hadde hun ingen problemer.
Men da de planla å lage småsøsken til meg så endte det med full utredning og ingen søsken. Så mamsen min har brukt FAM, hun også...uten å vite hva det var eller hva det var godt for... :D
Fjellrypa
31-08-2003, 00:39
Har ikke peiling jeg.
De giftet seg i 1969 og jeg ble født i 1972. Søsteren min kom i 1975. Men om vi satt som et skudd eller om de strevde vet jeg ikke.
annalovinda
31-08-2003, 01:25
Tror nok ikke det.
Min eldste søster er født 4 mnd etter at mor og far giftet seg (næmmennææ-ææ! Så kort svangerskap da! ;) ), og min bror er født 15 mnd etter henne. Søster nr to er født 6 år etter min bror.
Jeg vet at jeg ikke er planlagt, for min mor fikk beskjed om at nr tre måtte bli sistemann pga helsen, men det var visst ikke snakk om å høre på legens pålegg om abort da jeg meldte min ankomst.
Utfra dette slutter jeg at ihvertfall tre av oss kom uten særlig strev.
Mamma hadde overhode ingen problem med og bli gravid, henne ble egentlig gravid uten om og ønske det :)
Broderen, som skulle vært flekk på laken nr 1 kom når henne var 16 (oooops)
jeg, som skulle vært flekken på lakenet 2 kom 4 år senere!
mamma og pappa er veldig glade for "uhellene" sine :)
Min mor strevde nok noe, ja. Det gikk tre-fire år mellom hvert barn, uten noen form for prev. i mellomtiden. Første kom etter et år, så det tok jo ikke så veldig lang tid....
Tidl. bruker
31-08-2003, 15:57
Med meg strevde de nok ikke, de gifta seg i mars og jeg kom i desember :)
Så kom søstra mi 4,5 år senere, med en SA imellomtiden :(
Men hvor mye de strevde det vet jeg ikke, har aldri spurt. :confused:
Mamma har inte haft problem med att bli gravid.
Det har jag inte heller egentligen, förrän nu...
Mamma og pappa ble gravide på første forsøket. Søster kom 1,5 år senere også nøye planlagt.
Håper jeg har arvet "genene" hennes ang graviditet, hehe!
Det virker som dere alle har sagt til deres mor at dere vil bli gravide??? Har dere det? Jeg har nemlig IKKE sagt noe - og det siden vi begynte å prøve i April. Synes det er veldig vondt.... og har egentlig mange ting jeg vil spørre henne om.... men så er det det at jeg vil si SURPRISE!!!:( Huff.... ikke lett...:(
Liffy!
Tidl. bruker
01-09-2003, 11:20
Nei, det tror jeg ikke!
Mamma og pappa giftet seg i september og min storebror kom i mars!
De var da 19 og 20 år. 2 år og 3 1/2 mnd senere kom jeg!
De hadde lyst på flere, men mamma gikk igjenom et smertehelvete under
begge svangerskapa. Så dermed ble det ingen småsøsken på meg, desverre!
De jobbet nok ikke med det, sånn som oss!
:storeb: min ble til på en firmafest (har aldri turt å spørre hvor i lokalet.... ser for meg bøttekott og tilsvarende...), 4 måneder senere giftet de seg, og 5 måneder etter kom min bror, 4 måneder "for tidlig" !!!! :fy:
Og etter 2-1/2 år kom jeg :birth: , jeg er en regnefeil :fnis: (mamma kan ikke regne, mamma kan ikke regne !!), ....
Hvis jeg var eneste regnefeilen hun gjorde, så var det jo treff på første forsøk!! :kidoki: Det er mer enn hva man kan si om datteren.... :leiseg:
Min mor mistet en gutt i 5.måned tre år før storesøsteren min kom, de hadde lang prøvetid før de fikk henne da.
Jeg skulle nok vært en flekk på lakenet jeg også, søstra mi er 15 mnd eldre enn meg ;)
Lillebroren min er planlagt, men de prøvde en god stund før de fikk klaff der også, han er 6 år yngre enn meg. Tror hun hadde en SA to år før han kom til verden.
Nope, det klaffet med det samme begge gangene. Ligner min mor i mye, og trodde faktisk i min naivitet at det skulle bli lett for meg også å bli gravid... :trist2:
Nissemor
03-09-2003, 22:53
Det jeg har hørt i ettertid var at kondomen falt av....jeg skulle visst bare vært en flekk på lakenet *ler*....så der var det ingen problemer nei. Vi har et godt forhold i dag *ler*
Angelika
04-09-2003, 10:23
Mamma er en av de "jeg ble gravid bare han så på meg typen". For meg som sliter (25 måneder nå), er jo det noe av det mest irriterende jeg hører.... Men etter at både min storesøster og jeg har blitt ufrivillig barnløs, hører jeg ingen slike komentarer fra henne igjen. :p
Mamma hadde spiral da hun ble gravid med meg, og ja jeg er sta(!) :mhmm: så hun slet ikke så veldig nei....hun ble også gravid med min 3 år eldre søster sånn på første forsøk :gal2: . Noe min søster også har blitt :gal: ..hun har en på 17 en på 16 og en på 14 år. Den ene kom selv om hun gikk på minipillen :???: . Nå har min søster sterilisert seg. :bonk:
Da er det litt andre boller med meg som har prøvd uten de fnugg av prevensjon siden mai i fjor. Urettferdig! :leiseg:
Mamma sier så vennlig :dunk: at hun syns det er så rart siden hun og søsteren min ALDRIIIIIIIIII har hatt noe problem med det der.
Filippa
Mamma ble gravid med storebror ved uforsiktighet...
Det gikk tre år uten prevensjon før jeg kom....
Hun tok abort da jeg var 5 år eller noe... pappa ville ikke ha flere barn.
så da jeg fikk lillegull, slutta mamma med p-sprøyta (glemte å fortsette)
fordi lillegull er handikappet og det ble mye styr, med sykehus og greier..
da gikk hun i tre år uten prev. så kom min skjønne lillebror til verden.
Jo da, pappa, vi ble tre likevel !!!
Mamma mener selv at hun har hatt utallige spontanaborter, men har aldri fått bekreftet dette.
Det virker som dere alle har sagt til deres mor at dere vil bli gravide??? Har dere det? Jeg har nemlig IKKE sagt noe - og det siden vi begynte å prøve i April. Synes det er veldig vondt.... og har egentlig mange ting jeg vil spørre henne om.... men så er det det at jeg vil si SURPRISE!!!:( Huff.... ikke lett...:(
Jeg har heller ikke fortalt det. Jeg vil ikke at hun skal bli like skuffet som jeg er hver eneste måned, jeg vil mye heller gi henne en positiv overraskelse når/hvis den dagen kommer.
Nope, det klaffet med det samme begge gangene. Ligner min mor i mye, og trodde faktisk i min naivitet at det skulle bli lett for meg også å bli gravid... :trist2:
... hun slet ikke så veldig nei....hun ble også gravid med min 3 år eldre søster sånn på første forsøk :gal2: . Noe min søster også har blitt :gal: ...
Samme her. Mamma har jeg aldri spurt, men jeg ble født ni måneder og en uke etter bryllupet (veldig ordentlige de da!) og min søster et par år senere, så jeg kan ikke tenke meg annet enn at det var mer eller mindre full klaff på første forsøk med begge to.
Søsteren min har heller ikke hatt problemer med å bli gravid, så jeg regnet jo med at dette skulle være fort gjort for meg også. Men den gang ei... :leiseg:
Min mamma hadde ingen problemer med å bli gravid, men hadde mange tidlige SA. Tok lang tid før de fant årsaken, som var en sammenvoksning i livmor. Den ble fjernet, og da kom jeg med keisersnitt. 10år etter første første SA.
Og etter det kom ingen fler graviditeter.
Mamma er veldig forståelsesfull, og maser ikke. Har fortalt at vi vil ha barn, og hun sier ikke stress, det går nok bra.:)
Scorpion
05-09-2003, 08:24
Hei :)
Min mamma har fortalt meg at hun ble veldig lett gravid.
Hun har 3 barn, men skulle hatt 4. Hun fødte nemlig ei fullbåret jente mellom meg og min storesøster, men på den tiden fikk de ikke obduksjon osv. Hun ble bare "fjernet" rett etter fødsel, og mere fikk de ikke vite.
Ofte brukte de å legge barnelik i kista sammen med voksne som ble begravet.
Mamma snakker aldri om dette, men jeg har fått fortalt av min farmor at hun led veldig etterpå... :leiseg:
Vet at hun synes det er forferdelig at jeg har mistet 2 ganger, og at vi strever. Allikevel oppmuntrer hun meg, og er positiv.
Hun gir nok meg den støtten hun selv ikke fikk...
Mammaer er gode å ha :klapp:
Tror ikke at min mor hadde noen problemer.
De giftet seg i sept. og min eldste bror ble født i juli året etter.
Jeg er yngst i en søskenflokk på seks.
Vi er fire jenter og to gutter.
Da jeg ble født, og min yngste bror fikk vite at det ble en jente,
sa han: putt hun inn igjen, jeg vil ha en bror.
Tror nok at han er litt glad i meg, selv om jeg er en jente.
Var en guttejente i barndommen. Lekte nesten bare med gutter, og fotball var min store lidenskap helt frem til 1996.
Hilsen :baby: syk
Hei,
nei min mor hadde ingen problemer med å bli gravid, bare jeg som sliter. :uff:
Louise
Jannike_79
02-11-2003, 14:33
Mamma blei gravid første gangen da hun var 15, det endte i SA.. Det var i 76.. Jeg skulle hatt en storebror til han blei unnfanget veldig kort tid etter SA,født i mars' 77 men døde i krybbedød 6 dager etter fødsel.. Jeg ble født i juli '79, veldig ønsket og de strevde litt for å få det til.. Ca. 1,5 år.. Første lillebror kom til verden februar' 81, mens neste kom august' 86.. Det var nok litt streving inne i bildet der ja..
Noen har kommet uten streving og noen med streving.. :)
Klemmer :klemmer:
Mariannesin
02-11-2003, 14:35
nei mamma slet ikke med å bli gravid
Jeg har heller ikke sagt noe. Vil også at det skal være ovverraskelse. Om jeg hadde sagt noe ville det heller blitt til en venninne eller min lillesøster som jeg har et nærmt forhold til. Jeg og Celinemannen har prøvd siden juli
mamma slet ikke i det hele tatt! fikk første jenta når de noen mnd etter de giftet seg, andre et år senere. Da bestemte de seg for å stoppe pga dårlig råd og mamma brukte prevensjon. men det stoppet ikke broren min som kom fire år senere. etter han hadde mamma og pappa absolutt ikke lyst på flere og mamma fikk satt inn spiral i tillegg til p-piller, men tre år etter det igjen hun jammen gravid igjen. Var veldig nær å ta abort, men hun ombestemte seg heldigvis. Hun diskuterte med pappa og de ble enige om at de skulle nok klare en til. dro derretter på ultralyd i 4 mnd og jammen var hun ikke gravid med tvillinger! så her er jeg :lol: etter det steriliserte mamma og pappa seg!
ngen av mine søsken har slete heller. min største søster glemte pillene og dro på hyttetur og vips.. der var nr 1! nr 2 var planlagt, men trengte bare å slutte på piller igjen for å ha den i boks.
Min nest eldste søster ble gravid også på en hyttetur med første(var faktisk jomfru) andre brukte hun spiral men ble gravid likevel og tredje var planlagt, tror hun brukte 2 mnd!
min bror fikk første barnet sitt når han var nettopp fylt 16! så jeg tror ikke de slet de heller :lol: nr to trengte de heller ikke slite med.
så nå er det bare meg og tvillingsøsteren min igjen.
bare for å gjøre med selv mer deprimert er faktisk alle 3 stesøstrene mine gravid nå!
Solstrålen
02-11-2003, 18:07
Mine foreldre prøvde i 4 år før de fikk broren min. Ganske lenge... Så hadde de en SA etter 2 år, og 2 år etter det igjen kom jeg.
Jeg begynner å nærme meg 4 år med prøving, og har en litt "magisk" følelse av at jeg følger deres fotspor. Er man dømt til å følge sine foreldres eksempel? Min mor sier at det tar tid å bli gravid, og at jeg bare må slappe av. Ikke så lett da!
Katrinemor
04-11-2003, 11:58
Mamma plagdes ikke med å bli gravid. Mamma ble første gang gravid da hun var 16 år gammel, men mistet det på wc. Da hun ble på vei med meg så visste hun ikke det før hun var noen mnd på vei. Hun hadde mensen og alt da hun gikk med meg. Når det gjelder min søster så var hun planlagt. Så alt i alt så plagdes mamma ikke med å bli gravid
Det har egentlig ikke falt meg inn å spørre henne om dette da vi er 5 barn på 10 år. Har de slitt da, kan det ikke være så lenge....
Ja, mamma slet.
Jeg satt etter 4-5 års prøving og 3 SA'er. Når de ble på vei med meg hadde egentlig mamma sagt stopp, hun orket ikke mer. Så når jeg klorte meg fast holdt hun det for seg selv til hun var 3-4 måneder på vei.
Mellom meg om min søster er det 3 år og 1 SA.
Jeg har to barn på 1 pp så heldigvis får jeg si er jeg ikke lik henne akkurat der.
(Med nr. 1 prøvde vi ikke, nr 2 satt på første forsøk.)
Lillekos
04-11-2003, 15:01
Nei det måtte hun ikke...Jeg ble unnfanget bare en måned etter hun og pappa traff hverandre...hehe. Har fått to brødre i senere tid...:)
Tror ikke det.. Selv om det er stor aldersforskjell på meg og min storebror og lillebror så var det deres eget ønske. Hun brukte spiral til hun ville ha barn igjen og det var ikke noe problem å bli gravid.. Hun hadde en SA et par mnd før min lillebror ble unnfanget, men det ble konstatert at det var pga at hun var over 40 og at hun liksom skulle være for gammel.. Men hun ble uansett gravid igjen nesten med engang etterpå, så det var da bare tull! :erte: Lillebror er 12år nå..
Jeg har svart både ja og nei, jeg...
Moren min ble raskt gravid med meg, og da hun og min far giftet seg var hun tre mnd på vei. Det tok derimot laaaaaang tid før lillesøster kom - det er nesten 10 år mellom oss.
Tidl. bruker
04-11-2003, 18:25
Når det gjelder min mamma, så må jeg svare både og.
Jeg kom før de rakk å planlegge noe son helst når min mor var 19.
Så ble min mamma og pappa skilt, mamma traff en ny mann
og de ville ha barn. Jeg hadde da begynt på skolen, og de håpet jo at det skulle gå raskt. Men, dengang ei.....
Min bror kom 6 dager etter min 20-års dag og er resultat av gjentatte prøverørs-forsøk. Det var det aller siste forsøket de hadde, og de trodde vel egentlig at det ikke ville bli noe, men da kom han gitt.
Han er i dag 9 år og er verdens stolteste onkel til min Cecilie på 5 år.
Cecilie kom også veldig raskt for meg, etter 2 pp.
Denne gangen skal det vise seg å være vanskeligere.
Håper bare det ikke tar så lang tid som med mamma.
Jeg prøvde i 1,5 år før jeg ble gravid med min lille Petter.
Han mistet jeg i august i uke 23.
Er nå klar for å prøve igjen, men er veldig spent på hvor
lang tid det vil ta, og hvordan neste svangerskap vil bli..............
Busann :kryss: :lykke:
Mamma slet ikke i det hele tatt med verken meg eller min lillesøster... Ingen av oss var planlagt heller så :)
Hun var hos legen og tok ut spiralen og vips der satt vi begge to.. med 5 års mellomrom da...
Hun har sagt " ett dypp er nok"... Yeah right...
Fia Lysegrønn
06-11-2003, 17:50
Det er så urettferdig. Mammaen min gikk på p-piller da hun ble gravid med meg og hadde spiral da hun ble gravid med broren min. Hun pleide å si at hun ble gravid bare pappa så på henne. Mens jeg, jeg blir aldri gravid. Urettferdig
Callisto
06-11-2003, 18:08
Tror ikke mine foreldre strevde så veldig med å få meg. De giftet seg påsken 71 som var i april det året (husker ikke datoen..huff!) og jeg er født i september 71. Søsteren min ble født 2,5 år etter meg, perfekt "timet" !
Og da synes de at det var NOK !!!
Mine foreldre giftet seg våren 1971 og jeg ble født høsten 1974. Fikk et søsken i 1980.
Vet ikke om de strevde for å få meg, mest sannsynlig var nok dette et bevisst valg fra deres side.
Svigers ventet også lenge, de giftet seg i 1967 og fikk barn i 1971, 1973 og 1978.
Men vi slår alle rekorder når det gjelder å få barn seint etter bryllupet!
Jeg tror ikke det. Jeg kom ganske fort etter de ble kjent med hjerandre :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.