Vis full versjon : Hvor lenge etter endt amming blir kroppen seg selv igjen(både med og uten mens)?
Tidl. bruker
31-08-2003, 20:45
Hei,dere kloke damer :mervink:
Vet dere hvor lang tid kroppen bruker på å komme til seg selv igjen etter endt amming? Feks så sluttet jeg helt med å amme min ettåring 29 juli i år.Fikk mensen da hun var 7,5 måneder.
Klem fra Ma Larkin :vink:
Det tror jeg er veldig induvidielt. Hva mener du med "å komme til seg selv" igjen, da? Mens har du jo fått, så det er hvertfall en ting på plass......
Da jeg fikk min første ammet jeg "bare" i 3 mnd (hun nektet mer:leiseg: ) og så gikk det 3 mnd til før jeg fikk mens; altså 6 mndr tilsammen.
Med nr.2 var det forskjell, gitt! Hun nektet alt annet enn pupp, og måtte fullammes i ett år, og ammet både dag og natt til hun var 15 mndr.. og så bare dag til hun var 19 mndr. :soh: Med henne fikk jeg tilbake mens etter 3 1/2 mnd.
Tidl. bruker
01-09-2003, 20:22
Jo,jeg tenkte på hvor lang tid det gikk før kroppen blir som før-feks får regelmessig mens(med eggløsning o.l.) dersom en hadde det før fødsel.I begynnelsen er jo mensen ofte ganske så uregelmessig.
:mervink:
Nennemor
01-09-2003, 21:56
Med Elise kom mensen tilbake etter 4,5 måneder, jeg ammet til hun var ni måneder og mensen ble vel helt regelmessig da hun var omkring ett år.
Etter at jeg fikk Eirik kom mensen tilbake etter seks måneder, jeg ammet til han var seksten måneder, d.v.s. til midt i juli omtrent, og foreløpig er ikke mensen helt regelmessig. Det kan ofte gå mange måneder før mensen er helt regelmessig igjen etter at du har sluttet å amme. Dessverre!
Min mens (les; syklus) må vel være ganske unik den da... har fått tilbake lik som før fødsel begge gangene, jeg. Ble regelmessig med en gang....
Hei,
Jeg fullammet gutten min til han var 5 1/2 mnd, men sluttet helt å amme først da han var 15 mnd. Jeg fikk mensen tilbake 9 mnd etter fødselen. Den har vært regelmessig siden, både lengden på syklusen og når eggløsning er. Men forandringen hos meg er at mensen varer lenger og jeg blør mer. Før hadde jeg mens kun noen få dager, nå har jeg den ihvertfall en uke.
:vink: Piglet
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.