PDA

Vis full versjon : Tvilling feber

rosen
01-09-2003, 20:55
Undrer på om det er bare meg som ønsker meg sterkt tvillinger?
Det er ikke lett å si hvorfor jeg er så fasinert av det, men helt siden mitt første svangerskap har jeg ønsket meg tvillinger...

Selvfølgelig er det aller aller viktigste at jeg får et friskt barn, og jeg blir overhode ikke skuffet av "bare" en. Om jeg klarer å få 1 liten spire i magen nå, blir jeg overlykkelig!!

Da jeg var hos legen min og han foreslo pergo, tenkte jeg inni meg; "jippi, litt større sjans for å få tvillinger!"
Er jeg helt gal?

Ble spådd at jeg skulle bli gravid i september men hun (spådamen) kunne ikke si med sikkerhet om det var en jente, eller 2 barn på 1 svangerskap.
Hjelp..gjett om jeg grubler ENDA mer, av slike kanskje-påstander.

I går da jeg kjørte på jobb tidlig om morgenen, kjørte jeg over en øde slette, og satt og filosoferte over EL, testing og tvillinger. Jeg hadde EL den dagen, og var lykkelig over å endelig få eggløsning.
Plutselig ser jeg en nydelig dobbel regnbue rett foran meg!:hjerter:
I hodet mitt bare MÅTTE jeg tolke det til at det blir tvillinger på meg. he he he....få meg innlagt sier jeg bare:gal:

Hadde jeg kommet over en "oppskrift" på tvillinger hadde jeg hoppet på den med en gang.

Må le litt av meg selv, for jeg kan sitte å tenke på hvordan man skulle fortelle, mann, familie og venner at det var to i magen.

Uff uff...

Men jeg gjør i allefall mitt nå da...

+ tar folat (skal doble sjansen)
+ tok pergo (øker sjanen til 1/25 mot
"normalt" ca. 1-2/100.)
+ dette blir mitt 5 svangerskap (alder og
antall svangerskap øker sjansen/risikoen)

så jeg drømmer om 2 i magen...:fert::fert:..sukk

Tossi
01-09-2003, 21:13
Skjønner deg veldig godt jeg..! Jeg hadde det også sånn, og da jeg gikk gravid og frekventerte BiM (hadde ikke oppdaga SM på det tidspunkt) leste jeg om pergo og lurte veldig på hva som var kriteriene for å få det, om jeg kanskje kunne få det neste gang :uff:...

Fant også ut at min mamma alltid hadde drømt om å få tvillinger selv, og at hun nå håpet at jeg skulle få det. Min mann er selv tvilling (villing...), og for ham var tanken på tvillinger et rent mareritt :balla: !

Når det gikk som det gikk er det blitt helt motsatt - min mann tar mer enn gjerne i mot både tvillinger og trillinger, mens jeg nesten er blitt skremt av tanken. Både med tanke på at tvillingsvangerskap kan være litt mer risikofylte (og jeg kommer til å være engstelig nok fra før av), og fordi jeg er redd omgivelsene skal tenke på det som en form for 'kompensasjon' som liksom skal gjøre savnet enda mindre :trist:...

Allikevel er det en del av meg som gjerne ønsker seg tvillinger, men vil aller helst ha én først. Men naturen tar sjelden imot bestillinger av dette slaget :uff:...

Synes det høres veldig spennende ut med at du har blitt spådd graviditet i september, og muligens to babyer på en gang - håper virkelig det stemmer :kidoki: !

Sunny
01-09-2003, 22:38
Vet ikke hvorfor men jeg håper egentlig oxo på tvillinger.. Er veldig fasinert på en måte av det.. Min fetter har 4linger- men det synes jeg kan bli litt mye(hjalp de litt det første året). Jeg blir jo kjempe glad om jeg får en-men håper jo oxo på 2-det hadde iallefall vært drømmen oppfylt ja..

Lykke til alle sammen..

Mistral
02-09-2003, 11:10
Tar gjerne to, jeg. Vi blir ikke yngre med årene, og så lang tid som vi tydeligvis trenger for å lage barn (hvis vi i det hele tatt greier det) kan det være greit å få flere i slengen... :p

Dana
02-09-2003, 15:19
Meg også :kokko:
Tenke liksom aldri tanken før - synes nesten litt synd på alle som gikk så ekstramegadigre og hadde økt sjans for komplikasjoner, for tidlig fødsel etc. Men etterhver tsom dette har tatt så j****g lang tid, meldte tanken seg liksom om hovr praktisk og greit det hadde vært med to i en fei og ferdig med det. Og når tanken først satt der, ble den mer og mer koselig - så nå håper jeg vel på det jeg og :)