PDA

Vis full versjon : Hvordan fortelle det til familie/svigerfamilie ?

Salt
21-07-2004, 10:41
Når vi først drømmer.....Hvordan vil dere fortelle nyheten om :baby: til de nærmeste ?

Noen venner av meg var ca 3-4mnd på vei rundt julaften, og de rammet inn ultra-lyd bilde og gav i julegave til foreldrene hans...Det syns jeg var sååå koselig :)
Noen andre jeg har hørt om ( husker ikke hvor jeg leste det) skrev noe sånn som " gratulerer, du skal bli bestemor/bestefar", og laget puslespill av det...kos :)

Maysen
21-07-2004, 10:49
Her blir det ikke noe overraskleser og stor stå hei(eller jo stor stå hei blir det nok...)

Siden vi skal igjennom ICSI og alle våre nærmeste vet når vi skal, blir det ingen store overaskelses gaver el.lign.Men jeg VET at uansett blir gleden like stor i våre familier den dagen vi forteller dem det.

Klemmer fra

Blondie
21-07-2004, 20:52
Når vi var gravide med andremann, så tok vi familiebilde hos fotografen, lagde julekort av det og skrev "god jul og godt nytt år fra oss tre - eh... eller fire, som vi blir til sommeren!"

Familien fikk seg en god jul ja!! :nikker:

Katharina
21-07-2004, 21:00
Tja hvis det var lov å drømme....

... ultralydbildet var jo en super ide!
men vi bor så tett med svigers at å holde noe sjult for dem er umulig. Som jeg har sagt før så blir jeg sykemeldt umiddelbart, og svigermor kommer til å lure på hvorfor jeg er hjemme og ikke på jobb. Så jeg håper veldig å teste positivt rett før noens bursdag... Svigerfar har bursdag 1 sept... det kunne passe...

... til min familie trenger vi ikke si noe før det har gått en stund, men det er urettferdig å holde de utenfor. Så det blir vel til søndagsmiddag å fortelle mormor at hun skal bli oldermor...

simsola
22-07-2004, 12:31
Her er begge familier informert om at vi trenger hjelp og de vet når vi hadde det første IVf-forsøket, og når vi skal prøve med eggene vi har i fryseren. Så det blir ingen hemmeligeheter her. Alle vet alt!!

Tidl. bruker
22-07-2004, 13:02
Jeg skal nokk helt sikkert finne på noe lurt! Elsker å overraske, og de vet ingenting!

Men det skal være en morsom overaskelse ja!

Maddy
22-07-2004, 16:03
Vi hadde tenkt å fortelle det på julaften 2002 at vi ventet baby - da ville jeg vært ca 15 uker på vei, men siden jeg fikk intense blødninger rundt uke 11-12 så bestemte vi oss for å fortelle det da. Viste frem UL bilder som vi hadde fått og syntes det var stilig å se reaksjonene. Vi viste dem frem under en bedre middag :)

Irene
22-07-2004, 16:25
Både min mor og far har snart bursdag og det ville vært hyggelig å kunne fortalt dem det som en bursdagsgave, men da må jeg jammen snart bli gravid :fert: . Alternativt kan det være koselig å fortelle det over julemiddagen :nikker:... :kryss: :kryss: :kryss:

Adina
22-07-2004, 16:48
Hvis jeg noensinne får klaff tror jeg ikke det kommer til å bli brakt på bane noe særlig storslagent. Kommer vel til å si at vi endelig har klart det, og ferdig med det. Til venner og bekjente gjelder det samme. Jeg kommer ikke til å komme hoppende ut av kaken med lykkesmil og sløyfe på.... En- jeg synes sånt er bare flaut og ikke gøy i det hele tatt....To- jeg har fått hakeslepp og tårer i øynene når andre har kjørt sånne stunts, så jeg vil rett å slett skåne folk som gjerne har prøvd en stund for sjokket. Det er bedre å bli det fortalt rolig...

Sorry alle dere som vil gjøre stikk motsatt, men sånn er jeg:flau:

Liffy
22-07-2004, 17:39
Her blir det ikke noe overraskleser og stor stå hei(eller jo stor stå hei blir det nok...)

Siden vi skal igjennom ICSI og alle våre nærmeste vet når vi skal, blir det ingen store overaskelses gaver el.lign.Men jeg VET at uansett blir gleden like stor i våre familier den dagen vi forteller dem det.

Klemmer fra

Skriver under denne!
Liffy

Starlight
22-07-2004, 22:15
Dette har jeg også fundert på, men har ennå ikke kommet på den ultimate måten å fortelle det på.
Blir sikkert til å be foreldrene våre på middag,og fortelle det under middagen.

Bare håper jeg blir så heldig at jeg får fortelle de det i det hele tatt!!

søster
22-07-2004, 22:21
Vi skal bare dra på besøk til dem og si det. Ikke så veldig fantasifullt, men det er jo så god nyhet i seg selv at det blir nok bra også uten glitter og stas..

Håper vi alle må si det til familien snart da. :lykke:

Alibaba
22-07-2004, 22:49
Jeg har egentlig ikke noen idè på hvordan vi skal fortelle det jeg.. Men den med å pakke inn et bilde av ultralyd var ikke dum! Det kunne jeg tenke meg å prøve!! Men... Spørs om vi klarer å vente så lenge med å fortelle det da... I hvilken uke pleier man å være på ultralyd?? :flau:

snuppsa
23-07-2004, 14:49
Har tenkt å spørre om de kan være så snille å sitte barnevakt den og den daton fordi vi skal etter eller annet.. :) som feks bryllupsdag *drømme* eller bursdag eller noe sånnt.-..

Ramina
23-07-2004, 17:25
Jeg tenke å kjøpe kopp med Verdens beste bestemor og bestefar skrevet på, med ultralydbilde oppi koppen til mannen sine foreldre.. Ellers kommer jeg til å si det rett ut til mine brødre og tanter, så får de påta seg den oppgaven å fortelle det til min far og besteforeldre.. (er ikke på talefot med far min eller besteforeldrene mine).

~TM~
23-07-2004, 20:10
Jeg ringte til svigerforeldrene mine og spurte om hva slags planer de hadde for sommerferien '02. Etter å ha hørt svigerfar prate litt om at det jo var en stund til og at de ikke var helt sikre osv. sa jeg at grunnen til at jeg spurte var for å sjekke at det passet å bli besteforeldre sånn rundt midten av juni.

Foreldrene mine forsto det før jeg fikk sagt det fordi jeg klønet på telefonen -ville at begge skulle stå ved røret slik at de fikk høre det samtidig. De gjettet det før jeg fikk sagt det.

Dolci
23-07-2004, 20:17
De gangene jeg har vært gravid, har jeg alltid fortalt det til mine foreldre og svigers med en gang :hviske: . Har ikke ventet, og ikke gjort noe spesielt ut av det.

Men, når jeg nå leser hva mange av dere andre har gjort, så får jeg også lyst til å gjøre noe spesielt.
Men det fordrer jo at jeg klarer å la være å si noe de første ukene da...Slik at jeg vet at jeg ikke mister... da forsvinner jo litt av poenget :bonk: .

Må tenke litt på dette.... :tenker:

anne karin
31-07-2004, 21:58
Hmmm... Jeg har falt for den "ultralyd bilde i ramme" jeg da. Men begynner å bli litt oppbrukt!... Men jeg har veldig lyst til å gjøre noe ut av det! Jeg vet at svigermor hadde stått å hoppa i soffaen og løpt rundt i huset og hylt av glede!... Men det er jo ikke så lett å finne på noe som passer til alle anledninger heller da. Svigerfar har bursdag i august, og jeg stiller jo heller dårlig med noe ultralydbilde der da!...
Ett vennepar av meg lagde et "rebusløp" på bursdagen til en eller annen... Husker ikke hvem. Det var både, videovisning, puslespill og lydinnspillinger. Det hadde vært svørt så morsomt forstod jeg! Og det var om trent 12 stykker som deltok på dette. Ingen av disse visste noe fra før.