PDA

Vis full versjon : fødsel og ant. timer

maya80
01-08-2004, 23:06
:nikker: Jeg har født en gang og jeg lurte på hvor mange timer tok det på andre mann.
Hadde vært morsomt og høre om hvor lang tid det tok og føde for de andre her som har født. For meg tok det fire timer og jeg hadde epudural som jeg hørte kunne sinke fødselen, og man ofte må sette i gang igjen men på meg tok det 25 min etter att jeg fikk e.. til jeg fødte det satt det hele i gang

Vic
02-08-2004, 01:50
Har ikke født selv, men vært med på en fødsel (angrer) på 14 timer. Anbefales ikke å være med visst man ikke selv har født ennå. Holdt som prevansjon for meg leeeenge etterpå :skratte:

maya80
02-08-2004, 02:08
Har ikke født selv, men vært med på en fødsel (angrer) på 14 timer. Anbefales ikke å være med visst man ikke selv har født ennå. Holdt som prevansjon for meg leeeenge etterpå :skratte:Når jeg fødte så kom kameraten til mannen min til sykehuset han skulle sitte på venteværelse til jeg hadde født men jeg synes så synd på han så jeg sa at han kunne komme inn til oss, plutselig skjedde alt så raskt så han måtte gjemme seg bak gardina og hørte alt sammen han sa att heretter skulle han følge kona si ned og passe på att ho fikk p sprøyta for han hadde også fått nok av fødsler på en stund:nikker:

HanneG
02-08-2004, 06:48
Litt kjipt svar kanskje, men det finnes da alle typer fødseler:

Med nr. 1: 26 timer - endte med hastekeisersnitt
Med nr. 2: 24 timer - forløpet var mistenkelig likt forrige fødsel. Dermed ble det keisersnitt igjen før det ble dramatisk.
Med nr. 3: Planlagt keisersnitt.

Uansett om fødsel nr. 1 var veldig tøff - så var det ikke aktuelt å planlegge keisersnitt for nr. 2. Legene mente at det var tilfeldigheter som gjorde at fødsel nr. 1 endte slik den gjorde.

Nå viste det jo seg at det ikke gikk 2. gangen heller. Årsaken var misforhold mellom mitt bekken og hodestørrelsen på ungene mine. Barna mine har store hoder - og jeg fikk ikke full åpning for å få dem ut.

Tja, håper jeg ikke har satt skrekken i noen - det var absolutt ikke meninga. Som skrevet over, det finnes jo alle typer fødseler.

Håper veldig på å få en attpåklatt - som også vil bli forløst ved planlagt keisersnitt. Det vil da bli min siste, for legene mener at da er livmora mi forsynt.

Robyn
02-08-2004, 10:48
Fødsel nr. 1 to døgn, fødsel nr. 2 tre døgn. :urk:

Men når jeg bare kommer meg til over 4 cm åpning går det fort, da tar det bare rundt tre timer.

Dolci
02-08-2004, 11:34
Selve fødselen tok med 1ste mann: 4 timer med 2dre mann: 1 time.

Dette var fra jeg var kommet inn på sykehuset til bebi var ute. Skal jeg ta med hele tiden med veer, så er det følgende; 11 timer og 5 timer.

Har fått beskjed om at nestemann vil komme enda fortere.

Tussi jenta
02-08-2004, 11:47
Min første fødsel tok 18 timer, men da var de første 12 timene helt ok, for da klarte jeg og gå rundt og fungere ganske normalt.
Mens de siste 6 timene var ett mareritt. For da kom veene kjempesterke og det ble aldri pause i mellom.
Når jeg fikk 4 cm åpning, fikk jeg epidural, velkommen til himmelriket. 15 min etterpå skrudde de den av, for da måtte jeg presse og 15 min etter det kom datteren min.
Jeg ville egentlig ikke ta epidural, men jordmoren sa att det sto mellom det eller keisersnitt, for jeg hadde så store smerter at jeg kobla helt ut, så det var ingen som klarte og få kontakt med meg.
jordmor prøvde og og forsikre meg om at neste fødsel kommer til og gå mye lettere. Og jeg håper virkelig det. Men da skal jeg selv be om epidural på forhånd.

Sunshine*
02-08-2004, 13:30
nr.1 tok 16 timer og nr.2 tok 7 timer så håper det går enda fortere neste gang. Jeg nekta å ta epidural eller noe annet for jeg liker ikke sprøyter. Holder meg unna sånt:flau:

Helenemor
02-08-2004, 14:12
Her gikk det vel ganske fort.. Førstemann gikk på 2,5 time, og andremann mindre enn 45 min. Men hvis vi skulle regne med hele greia, fra første lille ynk til veer, så er det førstemann rundt 18 timer, men uholdbart fra 14 timen, så jeg var hjemme leeeenge. Andremann ca 12,( hadde småvondt i magen over ca fem dager..veldig slapp og sånt) men jeg trodde det var magetrøbbel, så egentlig hadde jeg ikke tenkt til å reise inn når jeg gjorde det ( heldigvis) men jeg ringte og de snakket om at de var bekymret for væskemangel pga magetrøbbelen. Min vakre baby holdt da på å komme inne på undersøkelses rommet 10 min etter at jeg hadde ankommet fødeavdelingen . :flau: Synes det var den beste fødselen, vannet gikk i det hun kom ut, så hun bare sklei ut. :_puh: De har sagt til meg at hvis jeg får en tredjemann og vannet gikk måtte jeg legge meg ned og prøve å ringe ambulansen for da kommer ungen. Åpningsfasen går over flere uker for meg, og vips så er jeg nesten 7-8 cm åpen og ungen kommer snart.. Kall med heldig/ uheldig.. Helenemannen må gå fødselskurs nestgang, for sikkerthetskyld. :fnis: