Vis full versjon : Hva skal barnet hete??
anne karin
18-08-2004, 15:05
Jeg har litt lyst til å være positiv jeg! Og med det så vil jeg at dere skal fortelle om navnene dere ønsker for de ennå- ikke- unfangede små spirene!
Egentlig vil jeg gjerne ha i gang en generell navn- diskusjon som kanskje egentilig hører hjemme på SM. Men hvorfor kan ikke vi kose oss med tanken?
Kom igjen da! Få høre favoritt navn, planlagte navn, navn dere IKKE vil ha osv!!
Jeg trenger noen tips selv til den gangen jeg vet at jeg må begynne å bestemme meg for et...
Jeg liker i dag Jessica og og samboeren liker Sandra
Av guttenavn liker jeg egentlig Fredrik, men synes det er litt for vanlig! Kunne tenke meg et navn som betyr mye og som er litt uvanlig...
Hva med dere jenter? Hva vil dere kalle spiren når den endelig er der?
Anne Karin
Tidl. bruker
18-08-2004, 15:23
Jeg har tidligere jobbet noen år i barnehage.... og jeg vil IKKE ha navn som jeg forbinder med noen av barna jeg hadde på avdelingen. Mange av navnene jeg syntes er fine har blitt "brukt opp" av "drittunger" i barnehagen, og da er de ikke aktuelle lengre. Et navn jeg 100% har utelukket er Markus. Det heter jo snart 50% av alle smågutter. Samme med Mathias. Jeg utelukker også Sara, Emma og andre typiske topp 10 navn.
Har ikke helt bestemt meg for hva jeg vil kalle mine barn enda.....
Tommeline81
18-08-2004, 15:31
Jeg liker navnene som blir mye brukt nå jeg, så mine favoritter er Emilie, Amalie, Julie, Mathias, Andreas, Sander, Nikolai. Jeg er ikke fan av spesielle og gamle navn. Men det er jo bra at ikke alle liker de samme navnene. Ei venninne har en Mathias og ei annen venninne har ei Julie så jeg kan egentlig ikke velge disse navnene. Emilie er jeg 99,9% sikker på at jeg kommer til å velge dersom jeg får en datter en gang i framtiden. Samboer liker verken Mathias eller Sander.
Det blir nok noe kort, greit og nordisk - gjerne norrønt. Prøver å styre utenom de mest trendy navnene. (Mine foreldre, derimot, valgte nok et navn som lå på topp 10-lista det året jeg ble født!)
Jeg liker så godt Julie. Men får nok ikke min mann med på det fordi der hvor han kommer fra betyr det "en som er med på alt".. http://smileys.smileycentral.com/cat/4_2_3.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001) Ok. Han vil nok ikke at hans lille jente skal hete noe slikt.. http://smileys.smileycentral.com/cat/11/11_1_126.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001)
Vi er begge overbevist om at vi vil få en jente :baby:
Blant guttenavn liker jeg Markus og Mathias.
Etterhvert månedene går og man fortsatt ikke blir gravid, så rekker man jo å fundere på alle mulige slags navn :nikker:
Jeg liker Ayla. Det er vel kanskje ikke et tradisjonelt navn, men jeg synes det er så fint!
Blir det gutt har jeg lyst til at han skal hete Kristian etter min manns bestefar..
:blafre:
Vi må jo få navnet til å passe sammen med de to vi allerede har...så jeg har begynt å tenke.
Vil ikke ha et navn på topp 10, eller allerhelst ikke på topp 40.
Siden de andre er oppkallt, må vi kanskje gjøre det nå og??
Aktuelle navn kan være Egil, Ingvar, Inge....(forsjkellige varianter av hun/han kjønn).
Hvet at jeg ihvertfall ikke skal ha Matias, Markus o.l. Detter er veldig fine navn, som jeg godt kunne valgt hadde det ikke vært for at de er så populære.
Navn jeg synes er fine: Jenny, Andrea, Martine, Emilie, Mille, Oliver, Phillip, August, Stinius. Kommer ikke på flere akkurat nå.
Mannen min derimot synes Lærke og Malthe er fine! (danske navn...)
Hm... Jeg tror vi egentlig har bestemt oss litt jeg. :nikker: Aurora Sofie etter farmoren til forloveden min (hun var ett herlig menneske som vi var begge knyttet til,synd hun aldri får oppleve oldebarn!:lei_seg: ) og hvis d blir gutt: Leon Andreas etter min oldefar. (han het Leonard Andreas,m vi liker Leon bedre) Vil veldig gjerne bruke navn fra familiene våres,spesielt min kanskje siden barna får etternavnet til forloveden min! :briller:
Tidl. bruker
18-08-2004, 18:29
Det blir nok noe kort, greit og nordisk - gjerne norrønt. Prøver å styre utenom de mest trendy navnene. (Mine foreldre, derimot, valgte nok et navn som lå på topp 10-lista det året jeg ble født!)
Sign.
Vi har funnet ut jentenavn, men ser at det faktisk ikke har blitt nevnt her - det er ikke vanlig her i landet hvertfall ( så det holder jeg for meg selv, he he )
Har også funnet guttenavn ( er det dobbeltnavn) hvor vi kaller opp etter pappan. Dette er også et veldig sjeldent navn , tror ikke jeg har hørt det før faktisk ...
Andre navn jeg syns er fine er ; Ylva, Alva , Hedda , Tuva , Hanna,
Even, (hm, kommer ikke på flere i farten jeg .. )
Er ingen av disse navnene vi har valgt ut, da.
Men vi kan jo få femlinger, da må man jo ha noe i bakhånd * håper ikke*
anne karin
18-08-2004, 18:49
Dette var kjempe intressant å lese!!
Emma ja... Det liker jeg, og tipoldemora til samboeren het det. Så fikk da en venninne av meg ei jente og hun ble selvfølgelig hetenes Emma da!...
Så begynte jeg å like Dina. Og så fikk broren min en jente... Og Dina ble det! Hehe... Snakk om uflaks og tjyvradder da!
Jeg har en bestemor som heter Jenny til mellomnavn. Kunne tenke meg det også... Men da liker jeg Jessica og sandra bedre da disse ikke er så top 10 som Jenny...
En annen slektning av samboeren het Tengel. Han ble kjempe gammel og døde nå for ikke lenge siden! Men da jeg skriver dette navnet så gir vel det en assosiasjon til alle dere tenker jeg!... Sagen om Isfolket!!! OG det blir for dumt! Hehe.....
Synes Mathias er fint, men for vanlig.
Kjenner ei dame som har døpt gutta sine Marius Hagbart og Malvin Leonard!!! Ehmmm.... Hehe... Ikke akkurat 10 på topp de navnene nei!:.. Heller 10 på bunn... Synes jeg da!
Hva synes dere passer til navnet John Alexander da?... Det er nemlig det samboeren sin sønn heter.. Jeg har alltid likt både Sander og Alexander... Men som dere da skjønner så er ikke det helt ... Tja... Kreativt...!
Anne Karin
Melonina
18-08-2004, 18:52
Jeg vil gjerne ha dobbeltnavn - et norsk og et soer europeisk, da bli baade jeg og Melonmannen glade!
Jeg liker Ingrid og Kristian
Melonmannen liker Joana og Fransisco
:nikker:
hei
Er egentlig veldig ussiker.
Har snakka om veronica, maylinn, gutte navn der står jeg helt :lei_seg:
Fra før har vi CELINE et populært navn nå men da vi valgte det het bare 21 i norge det.
Ellers har vi mathias som er veldig populært men som ikke var så populært når vi valgt det.
Kan jo bare si til dere som ikke vil ha topp 10 navn at dette forandrer seg veldig fort, det har vi merket ja :skratte: men er veldig fornøyd med de vi har jeg :)
Mine to barn har uvanlige navn og begge begynner på V..
Jeg ønsker meg veldig ei liten Veslemøy nå, men vet ikke om Blondiemannen faller så for det... :vetikke:
...men jeg får det nok gjennom, likevel!
Guttenavn har jeg ikke så bastante meninger om, men liker jo veldig godt Vemund, som treåringen min heter, da! :nikker:
:klemme:
Benedikte
18-08-2004, 19:03
Vi satt å diskuterte dette en kveld når vi fant ut at jeg skulle lufte et jentenavn for han og han et guttenavn for meg... Og for "nesten" første gang i historien er vi helt enig. Gutten får navnet Bendik og jenta Malin.:)
Vi begge er enige om enten Eilen eller Tuva. Jeg liker også Ylva og Tiril. Gubben er ikke enige i de to siste navna... Guttenavn har vi ikke diskutert ennå. Holder en knapp på Alexander. Det er iallefall det navnet jeg liker... Da vi venta tuppa diskuterte vi Hans Kristian, for å kalle opp etter farfar og oldefar, siden det var første barnebarnet. Nå ble det ikke noen gutt, så da står vi egentlig litt friere til å finne guttenavn...
anne karin
18-08-2004, 19:09
Kom på at jeg en gang tenkte på Regine og Angelica... Men nå har vi jo en kongelig som heter Angelica og da vil jeg ikke ha det heller!...
Benedicte og Madelen er fint også kanskje....
Dennis, Isak og Sindre er egentlig litt kult!
Det er så UTROLIG mange fine navn. Jeg synes mange av de populære navnene er nydelige, men det er kanskje litt kjedelig å velge som alle andre....men hvem vet, kanskje trenden snur og at det er helt andre navn neste år.
Noe som er helt sikkert er at jeg vil gi barnet mitt et navn som kan uttales noenlunde normalt i utlandet og som ikke betyr noe stygt i utlandet. Det er jo ganske sannsynlig at barna våre kommer til å reise enda mer enn oss selv... Derfor sier det seg selv at jeg IKKE kommer til å velge navn som Storm, Vilde, Vår, Gorm, Randi osv.osv
Navn jeg synes er topp er bl.a.:
GUTT: Noah, Felix, Fredrik, Jacob, Nickolas, Filip, Thomas, Lucas.
JENTE: Amanda, Alma, Cornelia, Emmelie,Filippa, Henrikke, Julia, Sofia,Lisa, Joelle, Zoe,Nicolien,Noelle, Thilia,Ella, Leah.
Det skal sies at mannen min og meg har ganske forskjellig navne-smak, så det blir nok å kompromisse når den tid kommer:skratte:
Vi har ikke pratet eller tenkt så veldig mye på det, men hvis det blir en gutt skal han hete Morten Det var det samboeren min egentlig skulle hete, så da vil han at vår sønn skal hete det:)
Jeg har lurt litt på Melissa hvis det blir jente.
Ellers syntes jeg Sandra, Alexandra, celine, er veeeldig fine navn, men min stekusine heter selvfølgelig Sandra, og ett annet veldig nært familiemedlem har Celine som mellomnavn:(
Men navn skal nok bli uansett, må bare få en liten baby eller to først:nikker:
Tidl. bruker
18-08-2004, 20:02
Jentenavn blir nok Charlotte Mari(e) --- og guttenavn Niclas Johan.
Skal ha dobbeltnavn, som hos nr.1.
Jeg tror vi har klar å sirkle oss inn på tre gutte og tre jentenavn vi liker:
Gard, Leon og Lucas, og Helena, Melina og Amalie.
Så får vi se. Er jo kjekt å se barnet før man bestemmer seg.... (ja, og så må det jo bli lagd, da....:flau: )
Her i huset går diskusjonen alltid høylydt når navn skal velges. Denne gangen (om jeg skulle være så heldig) er vektskålen på min side, men vi får vel se hvor lenge den blir der.
Jentenavn som jeg liker: Regine, Pernille, Cecilie, Elisabeth,Gitte
Guttenavn som jeg liker: Daniell, Fredrik, Thomas, Philip, Nicolas
JP liker da ikke disse navnene og blir det en jente står han fastlåst i et navn: Charlotte.
Blir det en gutt til truer han med å kalle ham: Ulabrand :skratte: (det var det faren hans ville at han skulle hete)
Men vi blir vel enig når den tid kommer. For meg er det viktig at navnet står til de andre; Therese og William, og at jeg selfølgelig liker navnet. Håper ikke det blir et navn som ligger på 10 på topp listen.
Derfor sier det seg selv at jeg IKKE kommer til å velge navn som Storm, Vilde, Vår, Gorm, Randi osv.osv
Min datter heter Vår, men hun heter bare Spring når vi reiser... Null og niks problem, altså!
Jeg har selv et navn som er umulig å uttale på noe annet enn norsk, så jeg heter Susan! ...ikke spør hvorfor - det aner jeg bare ikke...
Problemer er til for å løses!! :nikker:
:klemme:
Veslemøy
18-08-2004, 22:26
Oliver,Johan,Leon,Adrian,Elias eller HaraldHvis det blir en :babygutt: Hvis det blir en :babyjente skal den hete
Tora,Hanna,Julie,Ella,Thea,eller Aurora....
Jeg ville tidligere kalle min sønn Mathias. Men det er noen år siden. Nå heter jo alle det.. Så det liker je gikke lengre. Nå liker jeg Oskar. Også liker jeg Norma, men det liker ikke gubbelure da. Han synes Norma er stygt. Jeg vil gjerne kalle opp datteren min etter noen som nå er død, som jeg savner veldig mye... Ellers liker jeg også Sara... Thelma er det en pasient hvor jeg jobber som heter, synes i grunn det er et litt fint navn det og. Og Regine er litt fint.
Har egentlig ikke tenkt så veldig mye på navn enda, må bli gravid først. Jeg tenkte en del på navn rett etter vi startet prøvingen, men nå som dette tar litt tid, så føles det nesten litt sårt å tenke for mye på navn.. I tilfelle vi aldri får barn... Man vet jo aldri.. Er litt pessimistisk av og til. Må prøve å være litt mer optimistisk!
Shipui82
18-08-2004, 22:46
Vi har navnene klare vi: Nicoline og Julian er de navnene vi synes er finest :jupp:
Tidl. bruker
18-08-2004, 23:16
Et spørsmål, jeg registrerer at en av Norges kvinnelige sandvolleyballhåp i OL heter Nila.
Noen som vet hvor det kommer fra? Har aldri hørt det før:undrer: .
Mandarin
18-08-2004, 23:45
Vi liker Emil og Aleksander, og Susanne, Frida og Aurora. Mulig det blir en Emil Aleksander eller en Frida Susanne :nikker:
Jeg har tidligere jobbet noen år i barnehage.... og jeg vil IKKE ha navn som jeg forbinder med noen av barna jeg hadde på avdelingen. Mange av navnene jeg syntes er fine har blitt "brukt opp" av "drittunger" i barnehagen, og da er de ikke aktuelle lengre. Et navn jeg 100% har utelukket er Markus. Det heter jo snart 50% av alle smågutter. Samme med Mathias. Jeg utelukker også Sara, Emma og andre typiske topp 10 navn.
Har ikke helt bestemt meg for hva jeg vil kalle mine barn enda.....
Thihi! Kjenner meg kjempegodt igjen her :nikker:
Elise og Helene er et fine jentenavn og Filip et fint guttenavn - syns nå jeg..........
Ellie
Håpefull kommende storebror heter Adrian, så vi kommer til å finne noe som passer til det. Av jente navn har vi snakket om Aurora, Amalie, Emma, Emilie, Sofie, Martine, , hvis vi noen gang skulle få et barn til og det barnet var jente. Guttenavn har vi ikke en gang tenkt på.
Men nå har jo Aurora blitt populært igjen, og det irriterer meg, fordi det navnet har jeg ønsket å ha i mange år, det samme med Emma, etter Friends så plutselig skulle alle hete Emma.
Vel vi tar det som det kommer tenker jeg.
Åhhh. lista mi over navn er laaaang...... (samme som lista over vogner jeg har ønsket meg i årenes løp....)
Jentenavn: Jenny, Mathea, Nikoline, Kristin, Mille, Mali, Synnøve, Alvilde, Vår, Vårin
Guttenavn: Nikolay, Morten, Martin, Jesper, Jonathan, Oliver, Emil, August, Herman, Sebastian, Theodor
Har jo som så mange andre jobbet i barnehage, så enkelte navn er bare helt uaktuelle.
Er tante til en drøss, og alle venninner har barn, så det begrenser seg jo litt med hva man kan velge etterhvert...
Har ikke tenkt så veldig mye på navn, men jeg har et jentenavn jeg gjerne kunne tenke meg. Synes Hanna er et fint navn. Dessuten så vil det i såfall bli oppkalling etter oldemor (så lenge det fine navn, kunne jeg tenke meg å kalleopp etter våre besteforeldre/oleforeldre). Får nok ikke brukt det hvis vi skulle være så heldige å få en liten jente (søsteren min heter Hanne og ei kusine har kaldt barnet sitt Hanna).
Har alltid sagt at får vi en jente til skal hun hete Emma etter min bestemor. Men nå vet jeg ikke siden halvparten av småtullene i dette landet heter det.
Liker også Elise og Malin.
Guttenavn er Jarle, Henrik og Emil.
Har ikke tenkt så veldig mye på navn, men jeg har et jentenavn jeg gjerne kunne tenke meg. Synes Hanna er et fint navn. Dessuten så vil det i såfall bli oppkalling etter oldemor.
Signerer denne! :nikker:
:noia: Det er vel ikke samme Hanna..?
Mine favoritter er
Lilja, Sunniva, Tomine, Kristine, Mille, Julia, Mina. Gjerne dobbeltnavn.
Marius, Magnus, Bjørn, Torstein. Ikke dobbeltnavn.
Jeg regner med at det blir Tyra eller Tommy :nikker:
Juli-jente
19-08-2004, 13:21
Vi har langt fra bestemt oss..
Det eneste som er sikkert er at dersom det blir en liten jente..
Så skal hun ha mellomnavnet til mammaen til :bryn: - SOFIE
(Mammaen hans døde nemlig da han var 6 år, og jeg synes det er fint å kalle opp en jente etter henne slik at hun ikke blir helt glemt...)
Vi har pratet om dette i lang tid og navnene vi har kommet fram til har noenganger blitt brukt opp og andre ganger glemt når nye har kommet inn på listen....
De som står pr. dags dato er:
:storkj: : Nora Sofie, Anna Maria, Sara, Karen og Ingrid
:storkg: : David og Daniell
De står i prioritert rekkefølge!
Skjønner ikke helt hvorfor vi tenker dobbeltnavn til jenter men ikke gutter? Kanskje det har noe med at jeg har dobbeltnavn og ikke Isis:bryn: ...
Enkelte av navnene er oppkalling.... :nikker:
Hvis det noen gang blir ei jente, så har vi falt for Rebekka, Eirin, Lene.
Vår lille engel heter Simen Alexander, men vi har ikke tenkt så mye mer på navn.
Kunne gjerne tenkt oss noe norskt, norrønt!!
Noe som ikke er helt topp 10 som 5 andre i klassen heter.:nikker:
Guttenavn: Andreas, Eirik
Jentenavn: Hanna, Mia, Synne, Anja
Vil unngå navn som er svært gammeldagse (har dobbeltnavn selv, og det siste har jeg aldri møtt noen andre under 50 som heter!) eller veldig "utenlandske". Vårt barn vil ikke få dobbeltnavn, da h*n vil få to etternavn.
Jeg liker litt spesielle navn,men ikke altfor spesielle som hauk,ørn,ask,osv...
GUTT: Arian/Arjan, Jonah, Nikolai, Philip, Ulrik, Edvin, og Julian.
JENTE: Bianca, Ine, Milja, Sofia, Oline, Anine, Amelia, Åsalind/Aasalind,Juliane.
Akkurat nå er Arian/Arjan,Jonah, Bianca og Aasalind favoritter!
Jeg liker litt spesielle navn,men ikke altfor spesielle som hauk,ørn,ask,osv...
GUTT: Arian/Arjan, Jonah, Nikolai, Philip, Ulrik, Edvin, og Julian.
JENTE: Bianca, Ine, Milja, Sofia, Oline, Anine, Amelia, Åsalind/Aasalind,Juliane.
Akkurat nå er Arian/Arjan,Jonah, Bianca og Aasalind favoritter!
Jonah, Milja, Oline & Åsalind! Kjempefine!!
Jepp!!!
Hva er dine favoritt-navn??
Baby_Angel
19-08-2004, 17:24
Det er jo så utrolig mange vakkre navn å velge mellom:nikker: men etter masse om og men,så har vi endelig funnet ut hva vi vil kalle barna våres:
Gutt: Nathaniel
Jente: Aurora Mariell
Andre navn som er aktuelle er: Linnea, Isabell, Maiken, Tuva, Vilde, Vanja, Sebastian++
(Hmm, her blei det jo nesten berre jente navn da:nikker: )
Ingen som vil være med å skape en rennessanse for de gode, halvgamle norske?
Skal vi vireklig la navn som Kåre, Harry, Bjarne, Gerd, Laila, Bjørg, og Hilda dø ut??? Og nå som vi har holdt på med Matteus, Markus, Lukas og Johannes en stund, er det kanskje på tide å avansere i NT til feks Bartolomeus?
Regner med at jeg legger bak meg en sti av såre tær nå, men dere som kjenner meg regnet vel ikke med at jeg skulle svare seriøst på dette?
Ingen som vil være med å skape en rennessanse for de gode, halvgamle norske?
Skal vi vireklig la navn som Kåre, Harry, Bjarne, Gerd, Laila, Bjørg, og Hilda dø ut??? Og nå som vi har holdt på med Matteus, Markus, Lukas og Johannes en stund, er det kanskje på tide å avansere i NT til feks Bartolomeus?
Regner med at jeg legger bak meg en sti av såre tær nå, men dere som kjenner meg regnet vel ikke med at jeg skulle svare seriøst på dette?
Mener faktisk jeg så en Bartolomeus i fødselsannonsene for noen uker siden...
tror ikke det var en spøk, Bartolomeus Jensen eller noe sånt..
Det er så UTROLIG mange fine navn. Jeg synes mange av de populære navnene er nydelige, men det er kanskje litt kjedelig å velge som alle andre....men hvem vet, kanskje trenden snur og at det er helt andre navn neste år.
Noe som er helt sikkert er at jeg vil gi barnet mitt et navn som kan uttales noenlunde normalt i utlandet og som ikke betyr noe stygt i utlandet. Det er jo ganske sannsynlig at barna våre kommer til å reise enda mer enn oss selv... Derfor sier det seg selv at jeg IKKE kommer til å velge navn som Storm, Vilde, Vår, Gorm, Randi osv.osv
Navn jeg synes er topp er bl.a.:
GUTT: Noah, Felix, Fredrik, Jacob, Nickolas, Filip, Thomas, Lucas.
JENTE: Amanda, Alma, Cornelia, Emmelie,Filippa, Henrikke, Julia, Sofia,Lisa, Joelle, Zoe,Nicolien,Noelle, Thilia,Ella, Leah.
Det skal sies at mannen min og meg har ganske forskjellig navne-smak, så det blir nok å kompromisse når den tid kommer:skratte:
Å DU hadde god navne-smak Eliin!! :nikker: Typisk sånne navn jeg kunne finne på å kalle mine unger! (bortsett fra Jacob, det heter mannen)
Men jeg synes Sofie/Sofia er finest med -ph, altså Sophie, men er nok fordi jeg heter det selv... Har faktisk ikke sett noen andre stave det sånn som meg, litt rart siden Sofie er blitt så populært?!
Sunshine*
19-08-2004, 21:25
Vi har snakket om navn å har så si bestemt oss. Vi har vært veldig enige egentlig.
Men jeg holder navnene hemmelig uansett.
Jentenavnet er ikke spesielt vanlig, men det oppdaget jeg brått at guttenavnet er. Men vi liker det begge to veldig godt da :nikker:
-Nemooo-
19-08-2004, 21:48
Egentlig hadde jeg bestemt meg for at om jeg får jente, skulle hun hete Aurora. Men det begynner desverre å bli så vanlig! Vil ikke velge et navn "alle" har...
Nå har jeg fått sansen for Live faktisk. Første gang jeg hørte det tenkte jeg "ÆSJ!", men nå syns jeg det er kjempefint. Lars er også fint, men er visst uaktuell for samboer...
Og Jesper er et koselig navn! Men desverre; mer og mer populært... Irriterende!
Live, Mari, Marie er nok mest aktuelt. Hm, det ser nok ut som at jeg må få jente jeg da! Jeg som hele tiden har hatt på følelsen at (om jeg da er så heldig at jeg kan få barn) jeg bare får gutter... Forresten så er Leander også ganske fint, når man venner seg til det...
Ligger dårlig ann i utlandet eg altså.... :skratte:
Mine favoritter er Adele og Amund. Mannen liker også Adele men vi må nok forhandle om guttenavnet.
Achillea
22-08-2004, 13:31
Skulle vi få en gutt er vel Heine det mest aktuelle navnet. Jeg vil gjerne ha Laurits, men mannen nekter.
Blandt jentenavnene er Sigrid og Karina mest aktuelle.
Katla eller Lilja er nok mer sansynlige valg.
Hyggelig å se at det er flere enn meg som liker Lilja!
Jeg vil at navnet skal kunne uttales greit på flere språk. Derfor synes jeg at Thomas, Steven og Kevin er kjempefine guttenavn.
Som sagt tidligere har jeg jo veldig sansen for navnet Faith, som er kjempefint i Engalnd og usa og sånt men her blir det jo bare feit...
Så det er jo ikke aktuelt.
Men av jentennavn så er vel Theresa, Kathrine, Hanna og Remine mest aktuelle.
Må bare få i at Elias og Emil også er kjempefine navn.
smayli80
22-08-2004, 20:55
Jeg syns også Ayla er veldig flott! jeg har et sjeldent navn selv, og syns det hører med flere positive enn negative ting med å ha et sjeldent navn. Ellers syns jeg Viktoria, Veronika, Magnus, Markus, Martin er veldig flott!! :nikker:
Disser er favoritter:
Jentenavn: Hannah, Alina, Emma, Benedicte, Maren, Ihne.
Guttenavn: Andreas (men det har vi brukt... ;) )Even, Sondre/Sindre, Adrian, Noah, Heine.
TøydokkeAnna
25-08-2004, 02:41
jente; Lykke, Adine, Marja, Ragna, Synna, Iven, Ratka, Iben, Arja, Ive, Noelle, Mirka
gutt; Miske, Kon, Mire, Hob, Sokar, Nistren, Livger, Son, Adger/Adgeir, Sokran, Niker, Petter, konrad
Stjernemix
25-08-2004, 11:53
Et spørsmål, jeg registrerer at en av Norges kvinnelige sandvolleyballhåp i OL heter Nila.
Noen som vet hvor det kommer fra? Har aldri hørt det før:undrer: .
Nila's far er fra India (sandvollyballjente) så jeg tipper det er et Indiskjentenavn, men sikker er jeg ikke. Men fint er det jo :nikker:
Får jeg ei jente skal hun hete: Kristine, oppkalling fra min venninne!! Så skal jeg ha et mellomnavn.
Guttenavn: Hakke peiling!!
Tidl. bruker
25-08-2004, 13:11
jente; Lykke, Adine, Marja, Ragna, Synna, Iven, Ratka, Iben, Arja, Ive, Noelle, Mirka
gutt; Miske, Kon, Mire, Hob, Sokar, Nistren, Livger, Son, Adger/Adgeir, Sokran, Niker, Petter, konradHar ikke hørt om mer enn halvparten av disse navnene. Har du/dere utenlandsk bakgrunn eller bare gammelhistorisk interesse?? :undrer:
TøydokkeAnna
26-08-2004, 19:38
Har ikke hørt om mer enn halvparten av disse navnene. Har du/dere utenlandsk bakgrunn eller bare gammelhistorisk interesse?? :undrer:
HOHOHOHO :skratte: neida..bare fant på i farta :skratte:
Oiii...en diskusjon etter min smak... :-) På den tiden Mainn min og jeg var i ferd med å gå fra å være verdens beste venner til å bli verdens beste kjærester ga han meg beskjed om at jeg var mor til hans fremtidige barn, og siden den dagen har vi diskutert navn.
Vi er veldig enige i at uansett om det blir jente eller gutt vi en gang i tiden får, så skal dette barnet hete Storm til fornavn. Uvanlig ja, men ett barn i denne familien er nødt til å ha ett kraftnavn - familien er nemlig fulle av sterke mennesker... ;-)
Mellomnavn har vi mange av; Thyra, Runa, Tuva, Seonaid, Norah, Embla, Elena, Zanna, Hannah, Mina, Kaja, Sarah.... Eller... Tord, Lucas, Isaac, Varg, Elias, Levi, Thor, Gard, Ask, Loke, Ian, Sean, Ravn..... Siste innslagene på listen på guttefronten er Joshua, Esekiel, Rafael....
Sære navn en del av disse? Jepp... absolutt, men vi kan ikke med vår beste vilje se for oss at ett barn av oss skal ha ett vanlig navn...
Kaosa... i drømmemodus... :-)
Jeg liker veldig godt jentenavnene : Maren, Ada, Ella, Karianne, Andrine, Aurora, Emma og Guttenavnene : Bendik, Vetle, Elias, Even, Tobias, Kasper. En blanding av både populære og litt gammeldagse navn. Men Piglet:bryn: og jeg er ikke helt enige alltid, så dette blir nok en diskusjon som varer i de 9 mnd jeg skal gå gravid. Men vi ble da enige om et navn til sønnen vår tilslutt.
:vink:
Tenk at mitt navn er nevnt... takk til dere som liker det, :yiiha:
MEN.. jeg jobbet en sommer, for lenge siden, på et sykehjem. Det var maaange ganger jeg ønsket å hete Marie eller Tone eller noe som var lett å rope inn i et tunghørt 90- år gammelt øre. "Hæ??? Linda?? Inga??? Rita??" Kanskje noe å tenke på??
Min sønn heter Eivind, med klenge navn Vinni.
Jeg liker;
Nora, Hedda, Marie & Thea
Vegard, Vidar, Tor, Even, Jesper, Filip & Brage
Men Lilja-mannen er IKKE fan av noen av disse, han liker navn som Monica, Beate, Linda etc. HELT UAKTUELLE NAVN.. ikke fordi di er stygge, men fordi de navna han liker er vanlige i min venninne krets. Puh, når vi blir så heldi å bli gravid, tenker jeg diskusjonen varer i 9 måneder!! :urk:
Vil så fryktelig gjerne ha :baby: i juni 2005.
-og for at det skal lykkes;:humpe: masse masse masse på "riktige" dager.
her har vi funnet navna vi skal bruke alt og begge er enige.
blir det en :babyjente skal hun hete Ea Michelle
blir det en :babygutt: skal han hete Tord Elias
Tussi jenta
28-08-2004, 11:24
Blir det jente skal hun hete Isabell, det er det ingen tvil om. Jeg bare elsker det navnet.
Blir det gutt har vi ingen anelse, jeg skulle gjerne hatt en Adrian, men det er ikke gubben enig i. Liker også Aleksander, men vi kjenner flere som heter det.
Datteren våres heter Madelene.
Hvis jeg får en gutt, skal han hete Kjell Martin. Litt tungt, men vi har blitt vant til det.:nikker:
Hvis det blir jente skal hun hete Ida Marie.
Begge navnene er etter far/mor og svigermor/far.
Før friends tenkte jeg på Emma Kathrine hvis det blir jente, men etter at rachel fikk Emma, nei kommer ikke på tale. Lurer litt på hva som er mest vanlig, kalle opp barna etter andre slektninger, som besteforeldre og oldeforeldre, eller finne egne navn??
Uansett, har noen alternativer til gutt; Johan, Tom, Torbjørn, Bjørn, og så er jeg svak for Pål, og har en svigermor som hinter frempå om Ørn, kommer heller ikke på tale.
Til jente; Petra (etter bestemor) noe på G, men ikke Grethe, kanskje Gerd, Eller Bjørg.
Ellers så kommer det vel til å dukke opp en navnebok på stuebordet når tiden nærmer seg!
Hilsen jsv
Vi er ute etter navn som er enkle og som står i stil til de to vi har.
Jentenavn: Emma, Tuva (tror det helst blir Emma)
Guttenavn: Håkon ( det er vel ganske bestemt) Vi hadde Christian også som alternativ helt til et vennepar fikk en sønn som skulle hete det. Det er masse fine navn, men vi ønsker det enkelt og vanlig. Både jeg og anitamannen+ våre to barn har enkle navn. Og jeg gidder ikke bry meg om topp10 plassering bare jeg faller for navnet selv.
Dersom jeg får en jente, håper jeg å kunne kalle henne Mia eller Thea. Dersom det blir gutt har jeg sansen for Tobias eller Mads.
Det som er så kjipt er at de navnene jeg liker er pop-navn, men jeg kommer ikke til å la det bli et hinder. Gamle navn som Olga og Klara er jeg ikke så veldig begeistret for.
Gulltopp
30-08-2004, 11:50
Guttenavn: Jørgen André (må jo kalle opp fedre, oldefedre osv...), Nicolai, Njål, Jacob/Jakob, Leo, Eskil, Endre, Nathaniel, Marius.....
Jentenavn: Emma, Maiken, Rakel, Susanne, Lotte, Yrja, Ylva, Anniken, Annie, Christel, Cecilie, Tiril, Maren, Katarina, Svanhild, Bianca, Aurora, Elisabeth.....
Jeg kommer ikke på flere jeg synes er fine akkurat nå. (Vil gjerne ha dobbeltnavn da, mellomnavn blir nok en egen diskusjon...:flau: ) Salig blanding av gamle og "nye" navn. :nikker: Gullgutten og jeg er ganske enige om jentenavn, men siden vi krangler en del om guttenavn - så blir det nok gutt vi får først! :skratte:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.