Vis full versjon : Hva skal vi tro på
Stjernemix
14-09-2003, 12:51
Jeg både hører og leser om de forskjellige tipsene vi kan gjøre for å bli lettere gravid, men skal vi tro på de :???: (mener ikke noe dumt til dere som kommer med de tipsene) Noen sier at man skal ligge med pute under rompa, mens andre sier at vi skal ligge på ryggen for da blir man lettere gravid og det kan nok stemme for noen, men ikke for alle for vi mennesker er jo forskjellige :p
Min svigermor fortalte da de prøvde å lage vesla så tenkte de ikke på: Har fruen el, og vi må ikke "stresse" med å lage et barn fordi vi ønsker det så inderlig :sengekos: , men vi har sengekos fordi vi elsker hverandre og vips så blei hun gravid.
For svigermor mener: Hvor mer vi tenker på :baby: laging så blir hormone våre helt forvirret, men tenker vi ikke på :baby: laging og har bare :sengekos: så blir ikke hormonene forvirret og da blir man lettere gravid, men det tror jeg ikke noe på :o
For vi vil og vi skal bli foreldre til en liten solstårle en dag :)
Ikke sant jenter så det er bare å krysse fingrene for hverandre :kidoki:
:vink:
Tror nok det er mye tilfedigheter ute og går her. Såvidt jeg vet har ingen av disse tipsene blitt bevist at fungerer. Det er vel mest kjærringråd!
Hvis man blir gravid etter å ha fulgt disse rådene, så kan man jo velge å tro at det var derfor, men sannsynligheten er vel stor for at det var andre faktorer som spilte inn.
Vi kan ikke vite noe sikkert, og det skader ikke å prøve, så følg gjerne rådene :)
Har jo ingenting å tape på det.
Stjernemix
14-09-2003, 13:31
Tror nok det er mye tilfedigheter ute og går her. Såvidt jeg vet har ingen av disse tipsene blitt bevist at fungerer. Det er vel mest kjærringråd!
Hvis man blir gravid etter å ha fulgt disse rådene, så kan man jo velge å tro at det var derfor, men sannsynligheten er vel stor for at det var andre faktorer som spilte inn.
Vi kan ikke vite noe sikkert, og det skader ikke å prøve, så følg gjerne rådene :)
Har jo ingenting å tape på det.
Det var noen kloke ord må jeg si :)
Om en pute under rompa fungerer eller ikke vet jeg ingenting om. Jeg tror mest at dersom jeg klarer å treffe sånn noenlunde i syklusen så er i hvertfall muligheten til stede.
Men en ting er jeg veldig sikker på, nemlig at en pute under rompa IKKE ER SKADELIG. ;)
Man har jo den berømte placebo effekten, hvis man tror nok så hjelper det.
Etter at jeg oppdaget denne nettsiden og fikk alle disse såkalte kjerringrådene, kjøpte jeg alt som var å kjøpe og som skulle hjelpe! Jeg tenkte ikke på annet enn graviditet samtidig som jeg svelgte på alt det grapset fra helsekosten. Til slutt ble jeg lei og kuttet alt, la hele tanken om å bli gravid på en måte bak meg... vet egentlig ikke hvordan jeg klarte det! Men så.. plutselig etter to måneder så ble det en fulltreffer :vibba: testet faktisk positivt i dag. Og det verste av alt er at vi ikke har :sengekos: på en måned!!! :gal2: Så jeg er overbevist nå om at det eneste som nytter er å ikke tenke for mye på det å bli gravid! :lykketil:
Stjernemix
15-09-2003, 21:31
Etter at jeg oppdaget denne nettsiden og fikk alle disse såkalte kjerringrådene, kjøpte jeg alt som var å kjøpe og som skulle hjelpe! Jeg tenkte ikke på annet enn graviditet samtidig som jeg svelgte på alt det grapset fra helsekosten. Til slutt ble jeg lei og kuttet alt, la hele tanken om å bli gravid på en måte bak meg... vet egentlig ikke hvordan jeg klarte det! Men så.. plutselig etter to måneder så ble det en fulltreffer :vibba: testet faktisk positivt i dag. Og det verste av alt er at vi ikke har :sengekos: på en måned!!! :gal2: Så jeg er overbevist nå om at det eneste som nytter er å ikke tenke for mye på det å bli gravid! :lykketil:
Da bør vi vell høre på svigermor klokeord: "Ikke tenk på babylaging, men ha :sengekos: fordi vi er glade i hverandre :nussere:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.