PDA

Vis full versjon : Er det noen flere snart-prøvere her???

Lille Pirill
04-08-2003, 13:11
Er det noen flere jenter her som ikke har begynt å prøve enda?? Jeg er 22 år og går ting etter planen vår så begynner vi til jul.

Hadde vært koselig å komme i kontakt med noen som ikke har kommet helt "dit" enda :)

Klem fra meg :klem:

Katarina
04-08-2003, 19:54
Hei Lille Pirill! :wave:
Jeg skal begynne omtrent samme tid. Må ordne en del ting før det, og helst ta eksamen i mai 2004. Men planleggingen og forberedelser er i full gang allerede.
Begynner å ta folat i morgen... :kry:

Lille Pirill
05-08-2003, 00:46
Heisann,så koselig å få svar :)

Jeg begynte med folat for en ukes tid siden, fordi jeg begynte på en vitaminkur som skal hjelpe kroppen min litt.Og der er det folat med i sammensurriet,og det er jo like greit det :)

Bruker du/dere noen slags prevansjon nå,eller er dere bare forsiktige enda?? Jeg går fremdeles på p-pilla (Yasmin) og får se når jeg hopper av.Er litt redd for at ting skal gå altfor fort også.Jeg skulle også gjærne ha noen ting på plass først :)

Koselig at du svarte meg :mervink:

Rianna
05-08-2003, 01:09
:wave:

Vel...kommer ikke til å begynne så veldig snart...må få meg en jobb og jobbe en stund først :). Så det kommer liksom mye ann på det...men jeg er utålmodig. Gleder meg til å virkelig begynne prøvinga :D

I hva slags vitamin-tilskudd er det folat?

Lille Pirill
05-08-2003, 01:30
Hei du.Det ser jeg også veldig frem til,og det er leeeenge til jul enda :uff:

Folat finnes som tilskudd alene eller sammen med B-vitamin tilskudd.Jeg ble anbefalt en kur bestående av B-vit6,B-vit12,Folat og C-vitaminer.
Folatet finnes i B-vitamintilskuddet også tar jeg C-vit ved siden av :)

Men så må det sies at denne kuren ikke har noe med graviditet å gjøre.Men den skal visstnok hjelpe mot kvlame,magesmerter,tretthet,irritabilitet,søvnløshet,roer nervene,tungsinnhet og forebygger blodmangel.Bare så det er sagt liksom :)

Katarina
05-08-2003, 08:28
Bruker du/dere noen slags prevansjon nå,eller er dere bare forsiktige enda?? Jeg går fremdeles på p-pilla (Yasmin) og får se når jeg hopper av.Er litt redd for at ting skal gå altfor fort også.Jeg skulle også gjærne ha noen ting på plass først :)

Hei hei Lille Pirill,
jeg bruker fremdeles prevensjon, Trinordiol. Bestemte at jeg ikke skal ta noen sjanser i løpe av neste 2 mnd, da en del praktiske ting skal på plass først og jeg MÅ ta eksamen mai 2004. Er fullt klar over at det kan ta litt/lang/ veldig lang (helst ikke) tid før jeg blir gravid...men slik var konklusjonen. :uff:
Begynner med folat idag, fra før av tar jeg trann, og vanligvis multivitaminer også - men ikke om sommeren, skal begynne med dem snart igjen.
Ellers skal jeg lage meg en "handlingsplan" (sprøtt?) som skal gjelde alt mulig: hvordan komme i bedre fysisk form, studier, praktiske forandringer, osv. Det blir lettere å huske så mange ting og være organisert når man har en avtale med seg selv. Dessuten er det morsomt sette noen kryss hver dag. Ikke le, det er slik jeg klarer å være mest effektiv.
sååå spennende...yeah! :ide: :latter:
glad jeg er ikke den eneste -snartprøver her. :klem:

Lille Pirill
05-08-2003, 15:37
Jeg var innom bokhandleren i dag å så på en bok som heter "på vei mot graviditet" tror jeg det var.Ække så greit å få med seg alt hele tiden heller :uff:

Den så veldig fin ut.Der stod det alt om forbredelser til graviditet,under graviditeten,fødsel og barseltiden. Men den kosta såpass mye at jeg tenkte........haster da ikke så fælt :uff:

Men den så kjempe fin og lærerik ut,så den blir nok handla inn etterhvert.
Tror ikke du skal være så flau over at du planlegger ting,for det er flere som har begynt i de banene :latter:
Jeg kommer nok til å lese en del fremover,det føles litt betryggende å vite hva som er normalt og ikke.
Tror ellers det kan bli ei underlig surring på legekontoret :uff:

Lille Pirill
05-08-2003, 17:33
Så snedig.Etter å ha saumfart alle bokhandlere som finnes på nett finner jeg ingen "på vei mot graviditet" bok i det hele tatt :confused:

Men jeg fant en bok som heter "på vei" av Gro Nylander, så det kaaaaan hende det er den boka jeg mener :o

Som sagt.Det ække så greit :gal:

Katarina
05-08-2003, 22:27
Jeg har også vært på bokhandel og sett på mange forskjellige bøker. Men ettersom det er så mange av dem og de fleste er dyre, kommer jeg ikke til å kjøpe noe nå med det samme. Jeg vet stortsett hva jeg må gjøre i løpe av neste måneder, behøver ikke en dyr bok som instruks el bekreftelse på det jeg egentlig vet allerede.
Men jeg skal derimot gå på biblioteket og se hva de har der. :soh:

Når tiden kommer, skal jeg mest sannsynlig kjøpe en bok om graviditet.
Mange sier at "What to excpect when u r excpecting" er veldig bra. Jeg tror jeg skal kjøpe den engelske utgaven:
1. den er billigere
2. foretrekker alltid å lese bøker i original.
Jeg tror at alt man trenger å vite om forberedelser finnes stortsett på internett, jeg ser i hvertfall ikke noen "store hemmeligheter" i bokhandelens bøker.
:) :) :)

chiko
05-08-2003, 23:57
:klapp:Hei dere!!

Jeg har begynt å prøve for lenge siden, men jeg vil bare tipse dere om en god bok! Den som ble nevnt over her, av Gro Nylander, "på vei" er kjempebra! Lettlest og interessant, jeg lærte mye der!!

Lykke til når dere begynner å prøve, håper dere ikke må vente så lenge før det er treff!:lykketil:

Klem, Chiko

Lille Pirill
06-08-2003, 13:25
Hei Chico.Tusen takk for tipset.Den så virkelig spennende og lærerik ut.

Og at stort sett all informasjonen ligger ute på nettet er jo sant,men jeg må liksom ha det samla jeg da.Leser jeg litt her og litt der også er det noe jeg gjærne skulle lest en gang til så aner jeg ikke hvor jeg leste det osv.. :balla:

At man leser og fordbreder seg er vel ganske naturlig,for det er faktisk ganske mye du (hvertfall jeg) føler jeg bør vite.Det er liksom ikke bare å sette igang også ta ting som de kommer.Plutselig står man der med skjegget i postkassa (som jeg kunne gjort angående fødselspenger hvis reglene var så teite som jeg innbilte meg de var :_plystre: )

Jeg (med snuppens samtykke ;) ) har nå forøvrig bestemt meg for å slutte med p-pillene etter dette brettet.Siden jeg har klussa ganske bra med p-pillene så fant jeg ut at det beste kanskje vil være å slutte nå for så å la syklusen få litt tid på å stabilisere seg.Kanskje slipper vi å vente så lenge :kidoki:

Saga81
07-08-2003, 20:01
Heisann
jeg er også ei som snart hadde tenkt til å begynne å prøve.men jeg tror jeg kanskje allerede har blitt gravid.Skulle hatt mensen for to uker siden, jeg har tatt en hjemmetest og den var positiv. Tok en til og den var negativ.ganske forvirrende. men så tok jeg en til i dag og den var positiv.brukte clearblue og det var et kryss men den ene streken var litt svak da.Noen som vet om man da er gravid?
når jeg fikk den negative testen så tenkte jeg at jeg ikke var det likevel, men nå tror jeg kankje jeg er det.dere er faktisk de første jeg forteller det til, gutten min får vite det i kveld. Vi er heldigvis begge ferdige med utdannelsen og vi har begge jobb. Slik at det er ikke det værst tenkelige tidspunktet dette kunne skje på:)skal bestille legetime imorgen.uff det er slik en berg og dal bane; en dag tester jeg postiv og en anne negativ!bli sprø.skal la dere få vite forsettelsen.klem

Lille Pirill
07-08-2003, 20:07
Hemm,da ser det nesten ut til at du ikke rakk å være her sålenge,for man tester ikke positivt uten at man er gravid.Uansett om streken er svak eller ikke.En strek er en strek heter det her inne :)
Gratulerer så mye :kidoki:

Britita
08-08-2003, 09:06
Vi skal også prøve snart! Kanskje før jul, alt etter hvordan det går med jobbsøking.

Jeg holder meg mest på NM, da jeg har en sønn på 16 måneder (ikke så nybakt lenger...) men tenker jeg flytter over hit når prøvinga nærmer seg for alvor. Håper jeg slipper å være her så lenge, var prøvere i nesten ett år sist gang.

Trampe
08-08-2003, 12:55
Ser dere leter etter gode bøker.

Jeg må bare få komme med en anbefaling: "På vei" av Gro Nylander Den må dere bare lese! Den er så bra :kidoki: Jeg leste den fra perm til perm før vi startet prøvingen og har tittet i den etter hvert som jeg har hatt behov for å lese forskjellige emner på nytt.

Den er super og kan med fordel leses før dere starter prøvingen. Gro Nylander har også skrevet "Mamma for første gang", men den har jeg gitt meg selv forbud mot å kjøpe før jeg har blitt gravid igjen (har hatt to SA) og er minst 3 mnd på vei :) Gleder meg til å lese den også!

Katarina
08-08-2003, 22:16
Hei Trampe,

takk for råd...det er mange som anbefaler akkurat den boken, så jeg skal vel satse på den, tenker jeg.
Ellers lykke til...håper du får en liten i magen om ikke så lenge!

Klem fra :) K

Monica
09-08-2003, 01:38
Jeg er også en snart prøver!
skal begynne nå om 51 dager, det vil da si 7 uker gleder meg SÅ utrolig :klapp:

Men, jeg synes denne vente tiden er noe forferdelige greier, kanskje det er noen som har noen råd på hvordan man kan få den til å gå litt fortere?
Jeg tenker på dette HELE tiden, stakkars mannen min blir snart gal i hodet :bonk:

Prøver å tenke på noe men, det er noe så stort å så vakkert at jeg klarer bare ikke la vær :)
kan ikke tenke meg noe større glede enn å bli gravid, å få barnet frem til værden! :D

hei og hopp så lenge :mervink:

Susse
10-08-2003, 21:27
Vi er også snart-prøvere !

Brukte lang tid på nr to, og ønsker oss tre barn. MEN vi vil vente litt til ( gubben vil ;) ) Håper vi setter igang utpå nyåret !!!!!
Var her inne mye da vi slet med å lage lillebror, og jeg fikk utrolig god hjelp til å finne utav sykluser osv. kan nok si jeg kan takke SG for at jeg ble gravid tilsutt :klapp: ....og mannen min såklart ;)
Har jo en liten tass ennå, men ser allerede fram til å bli gravid igjen, hadde så fint svangerskap med lillebror !!!

Emilia
10-08-2003, 22:53
Jeg er også en snart-prøver...:kidoki:

Vet ikke helt når prøvinga tar til, men muligens utover høsten eller vinteren. Har ei datter på snart 1 år, og før jeg ble gravid sist, så tok det 2,5 år!!
Derfor vil jeg ikke drøye det så altfor lenge før vi prøver på neste"mann";)

Monica
12-08-2003, 00:38
Jeg tror jeg blir helt gal i hodet her!
Ønsker SÅ å bli gravid, så har vi ikke en gang startet å prøve!
Jeg bruker ikke piller eller noe annen type prev; bortsett fra avbrutt, så muligheten er jo der hele tiden selvom sjansen er liten.

Så jeg går da rundt og håper tenker på så flott det vil bli når mirakelet skjer. Ser for meg å ha et nydelig barn som ligger i armene :)
Men, jeg blir jo helt :gal2: i hodet, for det er ikke før om 47 dager vi skal starte pp, det føles SÅ lenge til!

Noen som har noen gode råd om hva man kan ta seg til? :) bortsett fra å sitte her og følge med på andre sine tester, og håpe at alt går bra med de?? :) hehe

Hvordan går det forresten Saga81? :) håper det går :kidoki:

Hei så lenge :vink: