Vis full versjon : Er dette veldig galt? (nesten lyst til å være anonym)
Jeg må bare spør dere. Jeg har egentlig ikke tenkt tanken helt ut..........men jeg kjenner den ligger der og som mange andre her inne så mister mann litt hodet når mann i ørtende måned ikke får klaff :gal: :gal: :gal:
Jeg har pcos. Har hatt mens de 3 siste mnd, men tror ikke jeg har hatt noe eggl. Jeg har hatt pcos i over 5 år nå, og har i egentlig vært prøver alle dissen årene. Jeg har fått en gutt med hjelp av pergotime. Da fikk vi klaff på første forsøk. Jeg hadde ingen birvirkninger og alt gikk greit.
Vi prøver altså på vårt 4. barn. Min mann har gitt klar beskjed om at han ikke ønsker at jeg skal bruke pergo denne gang. Han tenker både på "faren" for flerbarn og på kunstige hormoner. Jeg har egentlig sagt meg enig - men nå begynner lysten på en bitte liten kur å melde seg. Jeg har delt mine tanker med min mann, men han er slettes ikke lydhør for noe kur uansett! :dunk:
Så kommer det: Hvor galt er det at jeg tar en kur uten at han vet om det?
Han har lyst på fler barn, det er jeg som eventuelt får alle plagene og jeg vet at sjangsen for flerlinger ikke øker så mye.
Jeg ser alt nå mens jeg skriver dette at dette er å misbruke all tillit - men jeg har så lyyyyst :skrik:
Kan noen komme med noe smart :gal2:
Hej,
Förstår dig gott.
Fråga mannen din om han verkligen VILL ha fler barn? Om det är er "enda" möjlighet, så borde han vara öppen för det. Som sagt flerlingerisken är så liten, så det är egentligen inte något argument, och det är du som får ev. biverkningar ( som dessutom inte är farliga). Det är upp till DIG menar jag om du vill ha pergokur. Men fråga en gång till om han vill ha fler barn, vill han det,så ta pergo! Det är mitt råd.
Jeg er kanskje litt spesiell, men mener at hvis du ønsker å benytte deg av pergotime så kan vel ikke han nekte deg det?!!
Det er da din kropp, og hvis det er eneste mulighet for å bli gravid................
Dere fikk da "bare" et barn forrige gang du benyttet deg av pergo.....
Skjønner meg ikke på menn som liksom skal bestemme hva vi skal putte i vår kropp, jeg :uff:
Man har faktisk muligheten til flerlinger uten pergotime også.............!
Ja, jeg mener det ikke er riktig hvis mannen har tydelig sagt at han ikke ønsker det, er det galt.
Men jeg hadde nok kanskje vært "bitchi" nok til å gjort det uansett. Det man ikke vet har man ikke vondt av....? Vanskelig å si uten å selv ha være oppi det.
Spørsmålet er kanskje om det går an å bli enig?
Hvis han sier nei, og du sier ja... Blir løsningen nei fordi du vil respektere hans valg? Respekterer han da at du sier ja?
Dette er en utrolig vanskelig og følsomt tema, og det er selfølgelig viktig at man er enig fordi det handler om et barn.
Sjansen for tvillinger øker fra 1 av 100 til 1 av 25.
Jeg går på pergo nå, for å få en etterlengtet 4. mann. Vi hadde begge (heldigvis) blitt veldig glad om det var 2 nurk på gang.
Vi har alltid ønsket oss 4-5. I mine tidligere svangerskap har jeg hatt ekstremt svangerskapskvalme, så for meg hadde det vært ypperlig å ha fått 2 på ett svangerskap.:)
Lykke til, og håper du nå får en spire uten pergo hjelp. Så du kanskje kan lure deg unna dette dilemmaet;)
Det er da din kropp, og hvis det er eneste mulighet for å bli gravid................
Dere fikk da "bare" et barn forrige gang du benyttet deg av pergo.....
Man har faktisk muligheten til flerlinger uten pergotime også.............!
Er litt enig med babe også:D
Jeg ser at dere har noe lunne samme følelsen som meg. At det er litt galt - men dere ville kanskje gjort det alikevel.
Det jeg tenker litt på er at jeg nok kommer til å si det etterpå uansett. For det første så klarer jeg ikke å holde noe hemmelig for han og for det andre så tror jeg han kommer til å få vite det gjennom legen vår.
Vi har samme lege - og de to kjenner hverandre godt.
Den gyn. som eventuelt vil gi meg pergo er samme lege som tar den obligatoriske ULen - og da vet jeg han kommer til å nevne pergoen. Han snakket mye om den sist gang.........
Jeg har tenkt å gi meg (og han) et 1/2 år til - skjer det ikke noe inne da kommer jeg til å .................finne på noe :luring:
Hmmm... galt og galt... det er vel ikke den største synd du kan gjøre mot mannen din.
Men jeg ville ikke gjort det uten av min kjære visste om det. Men tror du ikke mannen din er enig i at du går på Pergo dersom du ønsker det?
Lykke til :klem:
For det første så klarer jeg ikke å holde noe hemmelig for han og for det andre så tror jeg han kommer til å få vite det gjennom legen vår.
Vi har samme lege - og de to kjenner hverandre godt.
Den gyn. som eventuelt vil gi meg pergo er samme lege som tar den obligatoriske ULen - og da vet jeg han kommer til å nevne pergoen. Han snakket mye om den sist gang.........
Jeg hadde sagt det til min sambo, men jeg hadde ikke akseptert i utgangspunktet at han hadde sagt nei......i mine øyne så er det å putte i meg medikamenter som angår min kropp min avgjørelse.
Hvis du likevel skulle finne på å holde det skjult for ham, så vil jeg bare si at legen har taushetsplikt uansett om han kjenner din mann eller ikke. Så hvis du ber ham om ikke å si noe så har han faktisk ikke lov til å gjøre det.
Regner med at dette ordner seg av seg selv likevel da ;) Med litt kvinnelig list klarer du vel å overtale ham til å bli enig?
Tidl. bruker
01-10-2003, 21:50
Jeg skjønner problemstillingen. Men ettersom jeg forstår så er han med på å få barn, og da er jo den saken grei.
Jeg ville vurdert å ta pergo-kuren, fortelle ham om det og si at han kan velge om han er med eller ikke. Hvis han steiler helt og sier "aldri i verden", er det kanskje like greit å la være. Hvis han sier "javel, men jeg liker det ikke", så kan du jo argumentere med at det er din kropp, din EL, dine plager og dine tabeletter. Men jeg ville nok ikke gått bak ryggen hans, all den tid det sjelden fører noe godt med seg.
Nova
Bør det ikke være slik at den man har valgt å dele livet sitt med, og har, eller ønsker å få, barn med er den man skal ha mest mulig tillit til også?
Det er mulig jeg høres prektig ut her, men jeg synes det er skikkelig dårlig å gå bak partnerens rygg. Man har lov å være uenige, krangle og diskutere, men jeg synes det er å svikte det mennesket som skal stå deg nærmest om du går bak ryggen hans. Så spør du meg, så synes jeg at dere enten får diskutere dere frem til en løsning eller så får du åpent fortelle ham at du tar Pergo selv om han er i mot det. Så får det være opp til ham om han vil bidra med det som ellers må til for at det skal bli noen baby ut av det.
Desembergirl
02-10-2003, 09:19
Jeg er enig i at det er din kropp og du må få stappe i den hva du vil, men jeg ville ikke gjort det bak ryggen til mannen min.
Jeg ville sagt det som det var og tatt den diskusjonen det blir der og da.
Min mann ville syntes det var ett mye større svik at jeg gikk bak ryggen hans enn at jeg gjorde noe han ikke ønsket.
Han vil vel neppe gå fra deg eller noe i den duren pga det?!?
Begge ønsker flere barn, men ikke enig om hvordan det skal gjøres.....
Hadde jeg vært deg så hadde jeg sagt at sorry, men jeg kommer til å gjøre det.
Lykke til!
:kidoki:
Jeg er enig i at det er din kropp og du må få stappe i den hva du vil, men jeg ville ikke gjort det bak ryggen til mannen min.
Jeg ville sagt det som det var og tatt den diskusjonen det blir der og da.
Min mann ville syntes det var ett mye større svik at jeg gikk bak ryggen hans enn at jeg gjorde noe han ikke ønsket.
Lykke til!
:kidoki:
Dette er jeg enig med deg i !
Pulsatilla
02-10-2003, 09:35
Jeg synes også det ville være skikkelig dårlig gjort. Risikoen/muligheten for flerlinger øker jo ganske mye i forhold til det normale. I tillegg så øker sjansen for flerlinger med din alder, uansett om du går på Pergo eller ikke.
Men den største årsaken til at jeg synes det blir feil er tillitsbruddet mellom dere, når dette er noe dere har pratet om og han ikke ønsker det, så synes jeg nesten du må respektere det; eller åpent si du er uenig og ta pergo likevel. Enig med Torildmor jeg, altså.
Jeg må bare spør dere. Jeg har egentlig ikke tenkt tanken helt ut..........men jeg kjenner den ligger der og som mange andre her inne så mister mann litt hodet når mann i ørtende måned ikke får klaff :gal: :gal: :gal:
Jeg har pcos. Har hatt mens de 3 siste mnd, men tror ikke jeg har hatt noe eggl. Jeg har hatt pcos i over 5 år nå, og har i egentlig vært prøver alle dissen årene. Jeg har fått en gutt med hjelp av pergotime. Da fikk vi klaff på første forsøk. Jeg hadde ingen birvirkninger og alt gikk greit.
Vi prøver altså på vårt 4. barn. Min mann har gitt klar beskjed om at han ikke ønsker at jeg skal bruke pergo denne gang. Han tenker både på "faren" for flerbarn og på kunstige hormoner. Jeg har egentlig sagt meg enig - men nå begynner lysten på en bitte liten kur å melde seg. Jeg har delt mine tanker med min mann, men han er slettes ikke lydhør for noe kur uansett! :dunk:
Så kommer det: Hvor galt er det at jeg tar en kur uten at han vet om det?
Han har lyst på fler barn, det er jeg som eventuelt får alle plagene og jeg vet at sjangsen for flerlinger ikke øker så mye.
Jeg ser alt nå mens jeg skriver dette at dette er å misbruke all tillit - men jeg har så lyyyyst :skrik:
Kan noen komme med noe smart :gal2:
Heisann! Vet ikke hvor smart det er det jeg kommer med. Men ville nok si at dere er jo to om saken, så..... Ellers vil jeg bare si at jeg føler med deg, har nemmlig pcos selv og vet hav det går i. Har prøvd selv i to år, har foreløpig takket nei til pergotime og primolutt, men jeg er ikke så begeistret for alle bivirkningene. Hva opplevde du av bivirkninger?
Ellers kan jeg jo bare si at de fleste med pcos blir mer fruktbare hvis de slanker seg littegranne, med mindre du selvfølgelig er slank og fin. Har selv slanket meg 12 kg siden august for å se om det kan hjelpe, og har ennå ikke hatt blødning men legen sier at jeg har etter blodprøvene hatt eggløsning hver måned. Så det er kanskje en kjiip måte å gjør det på men da slipper en hvertfall disse humørsvingningene og div bivirkninger. Vet ikke om du ble noe klokere. blir veldig glad hvis du har noen erfaringer med pergotime. Jeg har prøvd primolutt før ser du og det var 10 kg rett på.
Hei hønemor.
Jeg har lagt planene om pergo på hylla - for denne gang :)
Jo, vekta mi er også på vei ned. 7 kilo siden februar. Jeg har fått tilbake mens, men vet ikke helt om jeg har eggl. Jeg har hørt at en bør ned 10 % av kroppsvakta så jeg har iallefall 2 kilo igjen.
Nå er det ca 5 år siden jeg fikk full klaff med hjelp av pergo. Jeg hadde igjen bivirkninger (som jeg merket iallefall) og det ble altså klaff med en gang - og vi fikk en nydelig gutt for litt over 4 år siden.
Jeg har tro på at vi vil klare det om ikke så lenge. Jeg studerer og har regnet meg frem til at jeg nå kan bli gravid uten å havne midt i eksamen :danser:
Vi får ha lykke til begge to :heia:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.