PDA

Vis full versjon : Veldig Viktig For Meg!

Lillekos
09-10-2003, 15:08
Legger det først og fremst inn her inne så får det siden bli flyttet, vil at så mange som mulig skal se dette.

For 1 1/2 år siden tok jeg en abort av forskjellige grunner. Etter dette merket jeg en del forandringer i kroppen min. Den viktigste forandringen er leddene mine. Det trenger så klart ikke ha noen ting å gjøre med aborten, men som sagt jeg la merke til dette etter aborten.
Jeg har kontaktet legewn min og hun har undersøkt meg. hun tok noen prøver og de så fine ut. Og hun sier at så lenge de ser fine ut så vil hun ikke gi meg noe. Men dette plager meg noe vanvittig. Og da helsesystemet i Norge er helt på trynet så vet jeg ikke hvor jeg skal henvende meg. Fastlegen min vil ikke hjelpe meg og hjertelegen min har flyttet så jeg har ikke fått noen ny. Tro meg, jeg har prøvd å kontakte sykehuset. Uansett så er jo han en kardiolog eller hva det heter. jeg ar medfødt hjertefeil, men merker ikke noe særlig til det. Så han kan vel ikke hjelpe meg med leddene mine uansett.

Litt forklaring på mine ledd:
Jeg har rett og slett vondt i leddene mine. Vondt i knærne når jeg går i trapper, bærer tungt osv. Og det knaker og knekker i nakken, beina, hendene osv. I tillegg så er jeg hoven i føttene og fingrene etter å ha sovet. Dette er veldig plagsomt og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli bedre. Prøver å gå ofte turer, noe som ikke har hjulpet. Tar C vitaminer og har tatt nattlysolje - som ikke hjalp. Føler meg trøtt, sliten og uopplagt hele tiden. Og dette skremmer meg da jeg ikke var sånn før aborten.

Det jeg lurer på nå er om noen har det på samme måte, noen som har tips til naturmedisin, vitaminer osv. Hjelp meg! Jeg tar i mot alt av hjelp og prøver det meste.

Et lite problem nå er at foreldrene min e flytter i morgen, og jeg selv har ikke internett...så det blir sjeldent jeg kan være innom Sg sidene. Men legger ut mitt mobilnummer her. Og så skal jeg skrive til Pernille å høre om hun kan ta i mot adressen min og gi den til de som hadde orket å skrive et brev til meg ang dette. Jeg er virkelig helt desperat. Har kastet bort masse penger på legebesøk uten hell. Og klarer ikke å gå sånn her stort lenger.

Klem fra Xxx Xxxxxx.
Mob.nr: xxxxxxxx

Lillekos
09-10-2003, 15:10
Oi...leste nettopp at Pernille blir borte en stund. Så jeg skal prøve å skrive til en av de andre moderatorene...

Pernille
09-10-2003, 15:13
Jeg er tilbake, Lillekos.
Jeg ble nødt til å fjerne navnet og telefonnummeret ditt da det ikke er tillatt med sånt på Møteplassen. Men jeg kan gjerne videreformidle navn og nummer til de som vil ha kontakt med deg hvis de kontakter meg via PM. :)

Athelas
09-10-2003, 15:15
Hei! Dette hørtes jo slettes ikke noe kjekt ut! Men jeg har ett lite tips, i hvert fall.. Moren min har revmatisme(-tror jeg det heter... leddgikt.)
Og hun begynte å drikke eplesider-eddik. Den hjelper mot masse! en spiseskje med det blandet med vann, to til tre ganger for dagen. Smaker ikke godt, men det gjør godt! Skader jo ikke å prøve?

Lykke til, i hvert fall!!

Klem fra Lille-Liten
:klem:

Lillekos
09-10-2003, 15:23
Lille Liten:
Vet du noe om hvordan det virker på henne? Og hvor lang tid det tok før det virket? Noen bivirkninger? Skal springe ned på butikken etterpå å kjøpe det...:)

Athelas
09-10-2003, 15:29
Hun sluttet i hvert fall å verke så forferdelig i leddene, og det hjalp også på hevelsene. Det ble faktisk så bra at hun kunne slutte på medisiner om sommeren! Er litt verre med leddgikten hennes om vinteren og det er kaldt.. Vet ikke helt hvor lang tid det tok, men ikke så lenge.. Jeg har brukt det selv, bare for å gjøre det, for det hjelper mot mye annet også. Forbrenning, hår, hud o.l.

Lykke til!

Lille-Liten
:findag:

Athelas
09-10-2003, 15:31
Glemte å skrive ingen bivirkninger!! annet enn litt dårlig ånde og dårlig ettersmak!! :fnis: Anbefaler ett gladd juice etter du har drukket det!

Lille-Liten

Fia Lysegrønn
09-10-2003, 16:01
Hei Lillekos.

Det var litt rart å se innlegget ditt, for jeg kunne ha skrevet det selv, for noen uker siden. Jeg har hatt det akkurat sånn du i over sju år. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde leddgikt, og var egentlig forberedt på å ha vondt resten av livet.

Jeg lurer på om du har vondt i korsryggen også? Lagt merke til det?

Det som skjedde med meg var at jeg fikk beskjed i sommer om at jeg absolutt ikke har leddgikt, eller noen annen form for gikt. Ganske frustrerende siden jeg fortsatt hadde vondt i leddene og også fordi jeg hadde levd i en virkelighet i sju år som plutselig ikke stemte.

Så jeg gikk tilbake til fastlegen min (og han er bare helt fantastisk) og sa at nå orket jeg ikke mer. Jeg måtte bare finne ut hva som var galt med meg.

Hun sendte meg til en fysioterapeut som er spesialist på bekken. Hun er faktisk den eneste i Norge som driver forskning på dette. Hun fortalte meg temmelig kjapt at bekkenet mitt var rotert, omtrent det samme som skjer med en kvinne når hun får bekkenløsning, bare at jeg ikke har vært gravid noen gang. Hun sa at når bekkenet blir rotert, så gir det smerter i hele kroppen, fordi kroppen overkompenserer for smerten. Så mine vandrende smerter (for det flyttet på seg, noen dager var det vondt i knærne, andre dager i skuldrene). I tillegg hadde jeg blitt helt skjev i ryggraden, og den ene foten virket 2,5 cm lenger enn den andre. Hun rettet meg ut, bena mine er nå like rette og jeg har det mye bedre. Har mye mindre vondt enn før. Nå må jeg presisere at det var ganske ille med meg på slutten, jeg klarte nesten ikke å gå. Etter 200 meter måtte jeg sette meg ned, for jeg stivnet helt i ryggen og alt bare verket. Nå kan jeg uten problemer gå i timesvis og det er bare to måneder siden jeg startet behandlingen. Fortsatt har jeg vonde dager, men livet mitt er mye bedre og jeg ser lys i tunnellen.

Vet ikke om dette hjelper det, men det kan jo hende det er lurt å se på ting som ikke er sett på før. Lykke til. Føler med deg.

Klem fra Fia

mra
11-10-2003, 13:24
FINN EN ANNEN LEGE!! Det med ødemer kan jo ha sammenheng med hjertetfeilen din. Lykke til!

Babe
11-10-2003, 14:20
Glemte å skrive ingen bivirkninger!! annet enn litt dårlig ånde og dårlig ettersmak!! :fnis: Anbefaler ett gladd juice etter du har drukket det!

Lille-Liten
Man kan faktisk få bivirkninger av eplecider-eddik.
Jeg begynte med dette for noen år siden og ble så plaget med halsbrann/sure oppstøt at jeg måtte slutte. Kjenner flere som har samme erfaring.

Athelas
11-10-2003, 14:36
Man kan faktisk få bivirkninger av eplecider-eddik.
Jeg begynte med dette for noen år siden og ble så plaget med halsbrann/sure oppstøt at jeg måtte slutte. Kjenner flere som har samme erfaring.

jøss! det visste jeg ikke! :eek: Men takk for det! Ingen av de jeg kjenner har hatt noe sånt. Snakket faktisk med min mor for å høre. Men det er nok helt sikkert individuelt. Men takk! :kidoki: