PDA

Vis full versjon : Lurer på en liten ting..

Tania
10-10-2003, 12:39
Har lest her om bakoverbøyd livmor etc. og i den forbindelse har jeg tenkt på det legen sa til meg sist jeg var til allmen.prakt for sjekk...
Da hun skulle ta celleprøve og holdt på der nede sa hun " du har hvertfall ikke bakoverbøyd livmor"...tenkte ikke noe mer på det dengang for det var før vi begynte å "prøve"....

Betyr det at det legen egentlig sa var at livmoren min er foroverbøyd da???
Vet ikke engang om det er noe som heter det, men hvis det er det hvilken betydning har det når en prøver å bli gravid???

Har 3 barn fra tidligere ekteskap, men yngste jenten er blitt 6 år nå så kanskje ting er forandret?...og med min kjære har jeg vært gravid 2 ganger men endt i SA...har det noe med denne "foroverbøyde" livmoren??

Klem fra meg

Pernille
10-10-2003, 13:16
Foroverbøyd livmor er "normal" livmor, altså den mest vanlige stillingen, så sjansene for å blir gravid skulle vel ihvertfall ikke bli mindre av det.
Bakoverbøyd er forsåvidt også normalt, men litt mindre vanlig. Og jeg kan ikke forestille meg at det skal være vanskeligere å bli gravid med bakovervendt livmor heller, så lenge spermiene kommer seg inn gjennom livmorhalsen og får befruktet egget. Livmorslimhinnen er vel like saftig og fin å feste seg i uansett om livmoren heller bakover eller framover.