PDA

Vis full versjon : Frust

Verity
06-08-2003, 12:36
HUFF! Idag skal jeg ta min aller første rotfylling hos tannlegen!! Og jeg har selvsagt hørt alle skrekkhistorier i den forbindelse.
Jeg har en kjempebetennelse i ei hjørnetann, var på lørdag og fikk akutt hjelp, så idag skal altså selve rotfyllinga skje.
HJELP!! :grrr:

Jeg får ligge der og tenke veldig positivt på at jeg kanskje har en liten bebis i magen min før uka er omme! Så kanskje jeg glemmer den slemme mannen som skal inn i tanna mi.

Nuta
06-08-2003, 12:46
*GRØSS*
Tannlege er noe dritt ja!
Jeg har ikke tatt rotfylling selv men det høres ikke noe godt ut. Takk og lov for bedøvelse! Hvis du får riktig bedøvelse kjenner du jo ingenting:)
Lykke til i dag:klem:

Villevilde
06-08-2003, 13:01
Huff, det hørtes ikke noe særlig ut... Hater tannleger selv... Vil bare ønske deg :lykketil:

Tante pose
06-08-2003, 13:01
Føler med deg!

Lykke til hos tannlegen - tenk hardt på mulig :baby: i magen!
Så får vi håpe det hjelper!

Katarina
06-08-2003, 13:19
Oh, føler med deg!!!
Hater alt som gjelder tannlegebesøk...og har vært i din situasjon selv.

Tips: ikke glem bedøvelse og be om så stor dose at du ikke føler noe!
det tar selfølgelig litt tid før du får igjen følelse i munnen, men...tro meg, det er bedre enn å føle aktiviteter i forb. med rotfylling! :klem:

Verity
06-08-2003, 18:04
Ja nå er jeg tilbake fra rotfylling del 1. Neste fredag blir det del 2. Det var ikke så vondt som jeg trodde, men det var litt vondt innerst i rota ja... er så betent. Har fått smertestillende og penicillin-kur, så vi får håpe det hjelper. Men er litt øm i trynet akkurat nå!!

Tinarina
06-08-2003, 18:11
Hehe.. kan tenke meg du er øm i trynet nå, ja. ;)

Vet jeg er litt sent ute, men jeg ville bare si at jeg har også rotfylt en gang - og det gjorde IKKE vondt i det hele tatt. Dvs. jeg merket INGENTING! :p

Verity
06-08-2003, 18:22
Heldiggris, Tinarina!! Det er sikkert betennelsen min som gjorde mest vondt, ikke selve rotfyllinga... masse verk som kom ut da han åpna tanna, og det var betent rundt hele rota... :(
*hive innpå litt dop*