Vis full versjon : Hvor Lenge Har Dere Vært Prøvere?
Angelika
07-08-2003, 22:54
Hei! :)
Jeg har prøvd i to år nå i august, jeg lurer på hvor lenge dere andre har vært prøvere?
Krepsejenta
07-08-2003, 23:02
Hei :vink:
Har vært uten prevansjon i 14 mnd, men vært aktiv prøver i 7 mnd.. Går i den 8 prøve mnd nå... Så spennende.....:kidoki:
Lykke til alle sammen
:findag:
Krepsejenta
07-08-2003, 23:04
Hei :vink:
Har vært uten prevansjon i 14 mnd, men vært aktiv prøver i 7 mnd.. Går i den 8 prøve mnd nå... Så spennende.....:kidoki:
Lykke til alle sammen
:findag:
Vi har prøvd siden mars 2001, altså 2.5 år!
Jeg er i min første prøve periode. Har ikm på søndag og er nesten ikke spent :uff:
Sluttet med p-pillene i des. 2000, og har vært aktive prøvere siden jan. 2002. Altså 1 år og 8 mnd. Nok synes jeg, men...
Karla
Har bare prøvd siden mai vi... Har vært gjennom 3 triste menstruasjoner; men er ved godt mot.. Må bare få meg litt EL-slim; som ser ut til å utebli her hos meg...:(
Villevilde
08-08-2003, 09:09
Vi har prøvd i 14 måneder nå... Håper det ikke blir mange flere...
Hei
sluttet med prevensjon i fjor sommer, men aktiv prøver, dvs at jeg skjønte dette med el osv. siden januar i år.
Lykke til
Ciao :mervink:
Jeg sluttet med p-pillene i oktober 2002, nærmer seg styggfort 1 år det her. EL i løpet av helga eller rett over tror jeg, så vi får satse på klaff nå da....(bortsett fra at vi har besøk i helga da, så vi får ta en stille og rolig innskyting:blush: )
ingen har klamret seg fast ennå :undrer:
Vi har prøvd siden EL først på juni. Positiv test 16.6., SA 23.6. Negativ test etter det. Mer kos. Positiv test 21.7. Ny SA 27.7.
Nå har vi en pause i prøvinga...den stakkars kroppen og livmora må få komme seg, føler nå at det er fornuftig etter to SA uten mens imellom. Men vi er på'n igjen i september. Skal til gynekolog på sykehuset snart, så vi får sjekket en del da, håper jeg.
Har så lyst på et lite nurk ;)
Har ikke brukt prevensjon etter at jeg fikk Jørgen for 11 år siden. Men har ikke prøvd "aktivt" mer enn 4 år ....
Tinarina
08-08-2003, 19:41
Vi har vært prøvere i 3,5 år. Vi begynte å prøve februar 2000. Så nå MÅ det klaffe snart! ;)
Sluttet på pillen mars - 02, men prøvde aktivt fra midten av juni - 02. Dvs at vi er i vår 14. pp nå! (er midt i EL tider!)
jeg sluttet med pilla i januar i år..begynte å prøve aktivt i april og fikk positivt utslag nå i juli..rita :p
Er i første pp nå, så ferskere går det vel ikke an å bli. Har ikke forhåpninger på første forsøk. Det tok 5 pp med førstemann.
Hei.
Jeg har ikke brukt prevensjon siden jeg fikk Jenta mi i -93, og vi bestemte oss for å få to barn tett i tett.
Situasjonen har vært slik at vi p.g.a skolegang og mangel på jobb har hatt kortere og lengre pauser i prøvingen, men vi har alltid sagt at et eventuelt barn er hjertelig velkommen. Nå har vi vært delvis aktive prøvere siden 1996.
Vi har et problem som gjør prøvingen til tider vanskelig, men det kan jeg fortelle om en annen gang. (ikke fysisk problem)
Ønsker alle lykke til og håper vi får et kort og fruktbart opphold her inne.
Stemt feil på voten. Stemt 0-3 mnd,men d ska vær fra 3-6 mnd. Altså ikke så lenge. Tok ut hormonspiralen i mars,men ingen hell enda. Er ung da,og lang tid foran meg enda ;)
Lykke til alle dere andre!
Vi begynte prøvingen i 1996 eller var det i 1997. Det er så lenge siden at jeg husker ikke helt...
Har hatt 2 spontanaborter, og 1 mislykket IVF forsøk i løpet av de 2 siste årene. Skal ha et IVF forsøk til, gir oss ikke så lett!
Hilsen Iza ;)
Er inne i vår 8 prøveperiode.
Men neste måned SKAL vi får det til altså... så da forsvinner jeg herifra, bare så dere vet det altså.. he he;)
Vi har prøvd siden desember. Ble på vei da,men resulterte i en MA. Etter den har vi prøvd i 5 mnd! :kry:
Det var kjempe bra med nytt format her! Kom nettopp hjem fra ferie,ble gledelig overrasket! :kidoki:
Vi var inne i vår 3 pp...men pga sambo ble arbeidsledig må vi ta en pause.
Kommer igjen senere da :)
Vi er inne i vår 6. prøveperiode nå. Venter mens, eller ikke, neste helg.
Angelika
10-08-2003, 01:53
Blir så trist når jeg leser om andre som har slitt lenge. Det er ikke mye morsomt å prøve om igjen og om igjen, selv om du VET at det ikke kommer til å funke denne gangen heller...
Tidl. bruker
10-08-2003, 02:07
Startet igår:kidoki:
Håper det går fortere denne gangen, sist prøvde vi i nesten 4 år.
Hadde en SA 5 mnd. før jeg ble gravid med lillesilje, men jeg visste heldigvis ikke at jeg var gravid før jeg mistet.
Jeg tror ikke jeg klarer prøving i 4 nye år, så jeg håååper:krysser fingrene:
Hei.
"bare" 5 måneder, men det er jo sånn at når en først har bestemt seg så skulle det helst ha klaffet med en gang ;)
God ide denne spørreundersøkelsen!
Tidl. bruker
10-08-2003, 11:12
4 år til høsten. Ganske lenge, med andre ord. To SA.
Vi en sønn fra før, født mai 2002. Vi startet å prøve på nr. 2 så snart jeg fikk mensen igjen etter fødselen. Det var i mai i år, så vi er inne i 3 pp. Har gått på DQ de to siste syklusene, så jeg håper det gjør underverker. Har så utrolig lyst på et lite mai-nurk til ;)
Lykke til alle sammen!
Stor :klem: fra
Vi har et kjedelig jubileum denne måneden: har prøvd i ett år nå, uten å lykkes. Har ikke barn fra før.
Har prøvd siden ca juni 2001.
Har hatt gleden av å få lov til å bære mitt lille foster i tre måneder i år. Og savner han/henne veldig den dag i dag. Har en tidlig SA i januar 2002.
I denne tiden har jeg vært flink og ikke prøvd med en gang etter abortene, så det er ikke slik at jeg alle disse månedene har fått "blanke" tester. Og uansett hvor trist jeg syntes at det har vært er jeg takknemlig for de tre månedene jeg fikk. Føler derfor ikke at det er over to år med prøving... men har jo måttet gå i over to år med ønsket og håpet om å bli mor jeg også.
Jeg har vært prevansjonsfri i 2 år, fikk med sambo for å prøve for 2 år siden, men så fikk han kalde føtter dessverre :leiseg:
Nå har jeg endelig fått han med eller det vil si at jeg fikk han med julaften men forskjellige ting har gjort at vi ikke har blitt prøvere før nå.
Lykke til alle sammen :kidoki:
tin-tin
Vi sluttet med p-piller i mai 2003. Så vi er helt nye i gamet...
:elsker2:
Vi er vel egentlig ikke prøvere ennå, men det kommer om ikke så lenge (i løpet av høsten eller vinteren) :p
Fjernet hormonspiral i begynnelsen av desember 2002, prøvde litt tilfeldig de første par-tre månedene og begynte deretter "seriøs" prøving (EL-tester etc.). Har aldri sett de to blå...
Jeg reiser en del i jobben, så av og til er jeg ganske enkelt ikke i nærheten av :bryn: når det gjelder. Da jeg her om dagen prøvde å regne ut hvor mange ganger vi faktisk har truffet EL, kom jeg til at det sannsynligvis bare var i fire av disse åtte månedene. Da ble det plutselig ikke SÅ skummelt at vi ikke er blitt gravide ennå. På den annen side, hvis vi bare treffer EL annenhver måned kan jo dette ta uhorvelig lang tid...
Mistral
Jeg sluttet med p-pille i mai 2000.
Har fra des 2002 til juni 2003 hatt 3 SA, og regner med at jeg har vært befruktet mange flere ganger enn det før (har en del trifasiske sykluser med forlenget lutealfase)
Har gått på pergo denne mnd......
Dette er aller første pp for oss selv om jeg testet forrige måned. Vi hadde da vært uforsiktige en eneste gang og mensen var noen dager forsinket.
Ble så skuffet at vi bestemte oss for å hoppe i prøvingen igjen. ;)
Diverse grunner gjør at det passet veldig dårlig å skulle bli gravid før denne kommende perioden. (Selv om en baby selvsagt hadde vært kjærkommen allikevel om det først ble sånn.)
Nennemor
12-08-2003, 09:52
Nå er vi i niende prøveperiode og har til nå brukt lengre tid enn på de to andre til sammen.
Har prøvd siden jeg sluttet med p-pillen i februar. Sliter med lange mens.sykluser samt at han ikke alltid er tilgjengelig.. Prøver å holde forventningene mine nede på et lavt nivå, men håper samtidig på at noe skal være skjedd til jul :)
Vi har prøvd siden januar 2002. Vi har ingen barn fra før.
Vi er inne i 1pp nå:D så ganske ferske med andre ord:)
Har prøvd siden februar, men er bare i 4 pp...
Lange teite sykluser!
:grrr:
Er på dag 71...
Begynte vel å prøve rundt minstens bursdag, og det er snart 6 mnd siden det gitt :p
... og vi har prøvd aktivt i 4 år i oktober...
Det gjelder å ikke miste tålmodigheten... :kidoki:
olena :)
Heisann :vink:
Har vært uten prevensjon siden nov.02, men har ikke blitt så mange "seriøse" pp før nå med pergo. Du verden hvor mye jeg har lært på disse sidene :klapp: , har alltid før trodd at det skulle være såå lett å bli gravid, men dengang ei :leiseg:
Har vært uten prevensjon siden poden ble født for tre år siden - praktiserte hopp-av-i-svingen-metoden. Funka visst veldig bra :D
Begynte prøvinga aktivt i juni ifjor, så jeg kryssa av for 1-2 år. Men fra desember til april ble vi "påtvunget" en pause i prøvinga pga jeg ble satt kunstig i overgangsalderen med synarela grunnet endo. Konkluderer med at vi da har vært fysisk prøvere i ehh..9 mnd men mentalt prøvere i 14 mnd. Ikke det at vi ikke fortsatte å prøve lell da, i pausen :p :blush:
Har prøvd i 15 mnd nå, og venter på ivf. Skal inn til samtale i november, og håper på første (og siste!! ) forsøk rett over nyttår..så får vi en håndlaget en, som svigermora mi sa...:knegg:
Chiko:)
Jeg sluttet på p-pilla i januar.
Vi har ikke prøvd aktivt med temping og sjekking av slim.
Siden vi gifter oss om 4.5 mnd tenkte vi at vi skulle vente
til i Oktober/November med å prøve aktivt ;)
Scorpion
14-08-2003, 14:17
Heia :)
Vi har vært prøvere i 2 år og 2 mnd. nå.
På den tiden har jeg vært gravid 2 ganger : en ex.u. i juli i fjor, og en SA i mars i år.
Gynekologen sier at problemet er ikke at jeg ikke blir gravid, så vi har fått beskjed om å prøve i 1 år til (fra SA) før at de gjør noe.
Vi er nå inne i vår 5. prøveperiode og har ikm den 18.aug:???:
:mervink:Bizzy
Snuttepnutt
14-08-2003, 16:47
Vi har prøvd i fire laaaaange år. Og lenger ser det ut til å bli :grrr:
Men blir det ikke på den ene måten blir det på den andre :kry: Nemlig adopsjon :wow:
jeg er i min 2pp. jeg venter tante den 16.08.03.men jeg håper jeg snart blir mamma igjen!
Vi har prøvd i 3 år. Først ble jeg gravid april 2000. Da hadde vi ikke begynt å prøve enda, men var kjempeglade for det. April 2003 ble jeg gravid igjen, men mistet i uke 12. Dette tar visst tid.
Jeg glemte å skrive at vi mistet i uke 7-8 første gangen.
I september har vi prøvd i to år :leiseg:
2 pp her og EL i morgen, og DA:sengekos::D:D:D
Lille Hopp
24-08-2003, 21:23
Vi har prøvd i 3 mnd, med første brukte vi 1 år, så jeg blir nok værende her en stund.
kathrine78
08-09-2003, 18:13
Jeg slutta med p-piller i desember 2002, og vi har prøvd aktivt siden mars 2003.... Og nå begynner jeg å bli lei meg :leiseg: Vil så gjerne bli gravid.
:mervink:
Jeg slutta på pillen i juni i fjor ble gravid med en gang,men hadde en sa i uke 7. Og siden har vi prøvd så det blir vel et år nå i september:leiseg:
Lykke til alle sammen :kidoki:
Vi har prøvd i 1 år og 4 md...... sukk! En skal vel egentlig ikke klage når en ser dere andre som har prøvd mye lengre her... men jeg kan ikke noe for det... blir skuffet hver gang det som ikke skal komme kommer.... sukk... :( :( Men, en får vel ikke gi opp!
Hei,
Vi er snart i vår første prøveperiode. Stemte derfor på 0-3 mnd. Venter mensen om noen dager og da håper jeg det blir lenge til neste gang jeg ser tante rød igjen. Har en gutt på 19 mnd, brukte 2 pp på å bli gravid med han.
:vink: Piglet.
Vi startet prøvinga i mai 2001!
kathrine78
08-09-2003, 23:17
Når jeg ser på mange av de andre innleggene, så skjønner jeg at jeg må være mer tålmodig. Det sier mannen min til meg også. :nuss:
Samtidig har jeg nettopp blitt tante, og så er min beste venninne gravid, kjempe glad på deres vegne, men når jeg ser på de, så blir mitt ønske om å bli gravid enda større.... :gladtrist
Koselig å finne disse sidene, og se hvordan andre også strever. Føler meg ikke så alene med mine tanker da.... takk til alle sammen. :mervink:
Vi har prøvd siden juli 2002.. Er fortsatt positiv og er like spent hver mnd :klapp:
Men vi synes vel godt at det kan skje noe snart.. :vink:
tilla
Hei!
Vi har vært prøvere i ca 7 år!
Jannike_79
11-09-2003, 19:39
Vi har vært prøvere siden juli i fjor, altså ca 14 mnd.. Men jeg har begynt å måle og sånn først nå i det siste.. Vi fortsetter optimistisk :)
Klemmer Jannike!! :grouphug:
Vi har faktisk akkurat startet prøvinga, så nå til helga er det første gang jeg er spent på om mensen kommer!!:uff::uff:
Vi har et barn fra før, og da prøvde vi i 8 måneder, så jeg har ikke tro på at det kommer til å gå så mye raskere denne gangen...
Jeg hadde min siste pillemens 2. september, så vi er akkurat kommet i gang. Er utrolig spent, men prøver å slappe av. Jeg ser jo at det er veldig mange av dere som har prøvd lenge, så jeg får vel komme meg ned på jorda og tenke realistisk. Men bare det at jeg har sluttet med pillen, gir meg kriblinger i magen. :lol:
Aner jo ikke hvordan syklusen min kommer til å være nå. Jeg har brukt p-piller sammenhengende de siste 3 årene + i to-tre perioder før det. Men tidligere har jeg ikke vært oppmerksom på syklusene og ev. eggløsning (har jo ikke behøvd det), så jeg aner ikke når jeg kan forvente at kroppen min begynner å fungere normalt igjen. Krysser fingrene for at det ikke tar så altfor lang tid!
Lykke til, alle sammen! :kidoki:
Er i 3 pp, men vet at mensen kommer, så egentlig blir det jo snart den 4pp...Hadde en tidlig SA i 1pp. Har et barn fra før, og han kom på 2pp. Den gangen hadde jeg også en tidlig SA i 1pp.
Vet at vi treffer EL hver gang (har drevet en del med temping, og kjenner nå syklusene mine ganske godt), likevel har det ikke klaffet skikkelig ennå, og pessimistisk som jeg er ser jeg nå for meg at det hele vil ta årevis...Blir litt deppa ja... :( . Og jeg skammer meg skikkelig for å ha slike følelser når jeg ikke har noe å klage over i forhold til mange av dem som har prøvd leeenge, og er skikkelig tapre. Vel, humøret og optimismen kommer som regel tilbake når bare mensen har kommet og jeg kan begynne på nytt.
Ønsket er å få et 2004-barn, så vi har da god tid ennå :kidoki: .
MASSE, MASSE lykkeønskninger til alle prøverne!!!!
Vi har prøvd i snart ett år nå..føles som en evighet..Og nå har jeg den innstillinga at jeg aldri kommer til å oppleve en positiv graviditetstest..det er så deprimerende!
Har hatt perioder (ganske ofte faktisk) hvor jeg har vært så deppa..ingen av oss har sjekket om alt står bra til..gruer meg litt til det hvis noe er galt..magefølelsen min sier meg at alt ikke er som det skal..får vel tenke tanken på å få sjekket det opp etter jul..skal gi det litt tid til bare....
http://www.animationer.dk/2/b/baby04.gif
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.