Vis full versjon : spy og bærsj...og sånt
Jeg har aldri vært noe serlig glad i barn, er det forsåvidt ikke så heller.... MEN allikevel har jeg en mammafølelse som er helt utrooolig. Vil SÅ gjerne ha min egen lille søte....åhhh....:( MEN jeg vet jo at jeg kommer til å få et problem. Jeg HATER spy og bærsj og sånt. Er faktisk så livredd for slikt at det nesten blir en fobi. Jeg har hørt at de sier at får man sin egen lille så blir alt annerledes, og overhode ikke slik. Men andre igjen klarer det ikke (f.eks. min egen mor brakk seg hver gang hun skulle skifte på meg).... Hva gjør jeg med dette? Jeg er så redd jeg blir en dårlig mor??:(
Triste tanker fra Liffy
Ingen liker spy og bæsj. Men de fleste tåler å skifte bleier og sånt. Samma om det er din unge eller andres.
Du må bare ta deg sammen og gjøre jobben, det er en del av din omsorg for ditt barn. Sett en klype på nesa om det hjelper :)
Ikke la dette hindre deg i å produsere et barn. Ikke tro du blir en dårlig mor heller. Det ordner seg!
Du klarer det nok. Hvis du har valget mellom å skifte den bleia og la ungen ligge der med skitten bleie, så tipper jeg du gjør det rette.
Ingen liker spy og bæsj. Men de fleste tåler å skifte bleier og sånt. Samma om det er din unge eller andres.
Du må bare ta deg sammen og gjøre jobben, det er en del av din omsorg for ditt barn. Sett en klype på nesa om det hjelper :)
Ikke la dette hindre deg i å produsere et barn. Ikke tro du blir en dårlig mor heller. Det ordner seg!
Du klarer det nok. Hvis du har valget mellom å skifte den bleia og la ungen ligge der med skitten bleie, så tipper jeg du gjør det rette.
Signerer denne jeg ;)
Signerer Verity's innlegg jeg også.
Jeg har nesten angst for spy, fikser det overhodet ikke...men når det gjelder barna mine så må jeg jo! Man klarer det man må...
Jeg hater å spy selv, og klarer ikke å se når
andre gjør det heller. :spy:
Kansje det er derfor jeg aldri spyr :???: Bare vist jeg har tatt en :beer: for mye, men da er jeg som regel bedøvt og merker ikke så mye til det. :lol:
Men det er noe helt annet når det er ens egne barn, Vel og merke , så har ikke min sønn spydd ennå, og han er 2 1/2 år.
Tror nok at jeg skal takle det, når det engang skjer.
Hilsen :baby: syk
Solstråle
24-09-2003, 14:16
Hei!
Jeg har samme tankene Liffy.
Men etter at min vennine ble gravid(termin om to uker). Gjett om det raslet i eggstokkene. Så missunlig.
Jeg takler ikke spy og slik. Husker ikke sist 10-15år siden....
Men som de andre sier, når det blir ditt eget så har enn ikke noe valg.
Så jeg trur du kommer til å takle deg. Prøv å tenk på de andre gode tingene og gleden et barn vill gi deg. Det gjør jeg. Å som jeg ønsker å bli gravid.
Men jeg har andre ting som hindrer meg det nærmeste årene.
Lykke til.
Stjernemix
24-09-2003, 15:02
Godt skrevet ;)
Når det gjelder spy og bærsj og sånt har jeg en forferdelig fin nese (som min mann og far sier) Lukter alt ekkelt på laaaaaang avstand.
Har to hunder som noen ganger har vært dårlige i magen og gjort fra seg inne- og fytti katta :dåne:
Jeg jakter og har en gang vomskutt ett dyr (slik at det går hull på magesekken...) fy og fy og fy. Det lukta ille, jeg brakk meg en gang og begynte å skjære.
Det er nok bare å bestemme seg, så går det bra. Er nok ikke det jeg tentker mest på under baby-laginga, men har fått klar beskjed fra mannen om at greier jeg ikke å tørke opp spy og bærsj fra mine barn, da bør vi styre unna.
:vibber: Indra
Tidl. bruker
10-12-2003, 14:38
Jeg har alltid hatt enorm angst for spy, bare jeg hører lyden av det, vrenger det seg inni meg. Men 14 år gammel ble jeg tante, og var så heldig å få passe lille nurket veldig ofte. Mye av tiden gikk til å skifte bleier med innhold av div. farge og konsistens, og når hun hadde spist gulpet hun ganske mye. Jeg lover deg at fra første sekund jeg så dette lille mirakelet på sykehuset, oppfattet jeg ALT ved henne som helt fantastisk nydelig. Du blir så hodestups "forelsket" at alt det ekle bare blir helt greit. Dette er i hvert fall min erfaring. Håper jeg snart får oppleve det med min egen lille :baby: ...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.