PDA

Vis full versjon : Planlegger dere fødseltidpunktet?

Engel
25-11-2003, 14:41
Ikke at det egentlig er så lett å planlegge altså men....
Jeg har sluttet på pillene nå, og vi tenkte å sette igang med aktiv prøving etter bryllupet vårt i slutten av februar. Men i går sa min kjære at vi burde vente noen uker lenger, for hvis vi får full klaff på første forsøk så ville det bli et desemberbarn. Og da ville han eller hun alltid være yngst og sist ute liksom, og det kan være litt kjedelig (sist til å få lappen, sist til å komme inn på utesteder m.m.). Jeg syns ikke det er så farlig, men det er jo et lite poeng da... Så vi venter kanskje til neste syklus med å begynne å prøve. Tenker dere på sånt? Eller bare setter igang? Det kan jo ta mange månder før man lykkes, men det kan jo klaffe med det samme også...

Bare lurer jeg! :snømann:

Elise
25-11-2003, 14:44
Javisst - som den fødte optimist jeg er har jeg planlagt det ... men det gikk jo ikke slik jeg hadde planlagt, da. Noe må ha gått galt med den planen, gitt!! Nå tar jeg imot det barnet jeg eventuelt får uansett kjønn, når som helst!!

smurfa
25-11-2003, 15:00
MÅ bare henge meg på svaret til Elise.
Hadde egentlig planlagt vår- barn, men sitter her i slutten av desember med besøk av TR!!!

Høstbarn er jo egentlig også ganske bra:lykke:

klem fra

vinter
25-11-2003, 15:05
Helt enig med Elise og Smurfa.

Det er fint å ha en plan, og så gåt det ikke som planlagt så for en gjøre det beste ut av det. :)

Mistral
25-11-2003, 15:08
Når man har prøvd en stund gir man blanke blaffen i om barnet kommer på julaften, nyttårsaften eller 17. mai, bare det blir!

Men siden det ikke er snakk om mer enn noen uker for deres del, kan dere jo vente hvis det virkelig er viktig for dere.

Mistral (som er kjempefornøyd med termin i august!) :)

Pulsatilla
25-11-2003, 15:10
...og sist til å bli tretti, sist til å bli gammel - er ikke bare ulemper med å være desemberbarn, heller.

Selv så tenker jeg ikke så mye over det, gjorde det ikke da vi begynte å prøve, og gjør det hvertfall ikke nå. Fødsel på julaften er helt greit for meg. Blir nok folk av de barna som er født i desember også, skal dere se! ;)

Kaja
25-11-2003, 15:39
[QUOTE=Mistral]Når man har prøvd en stund gir man blanke blaffen i om barnet kommer på julaften, nyttårsaften eller 17. mai, bare det blir![QUOTE]

:nikker: veldig enig

Jannike_79
25-11-2003, 15:55
[QUOTE=Mistral]Når man har prøvd en stund gir man blanke blaffen i om barnet kommer på julaften, nyttårsaften eller 17. mai, bare det blir!QUOTE]

Må si meg enig med Mistral her.. :) Ellers så har vi egentlig aldri planlagt, vi er glade så lenge vi får barn i det hele tatt!!!

FlyAway
25-11-2003, 16:04
Joda, jeg ville gjerne ha et vårbarn til jeg, men den gang ei.

Jeg kan godt få en julebaby jeg, men ser gjerne at den kommer litt før da, slik i august/september kanskje?

Happy
25-11-2003, 19:08
Jeg prøver å planlegge i alle fall ;): Neste barn skal ha termin i april 2005 :P så får vi se da, om det lar seg gjøre

Elinblu
25-11-2003, 19:17
Ingen slik planlegging her i gården, nei! Her er det ingen tid å miste - vi prøver frenetisk hele tida.

Jeg har en mann som er født i jula, og det har blitt folk av ham også!

Det eneste som har slått meg (en irrasjonell rest fra fjortis-perioden?), er at det er enkelte stjernetegn jeg liker dårligere enn andre. Men vi kjører på! Tar det som et mirakel hvis det i det hele tatt skulle skje noe.

uhr
25-11-2003, 20:20
Helt enig med dere, har ikke noe å si når barnet kommer, bare det kommer!!! :)

Des-02
25-11-2003, 20:22
Joda, vi prøver ihvertfall å planlegge litt...men ikke mer enn at vi kunne tenke oss to barn i relativt tett alder og ettersom førstemann blir 1år i desember (ja de blir flotte når de er født i desember også :hjerter: ), syns vi det er på tide å begynne prøvinga nå.
Tar det langtifra som en selvfølge å bli gravid, og det gjorde jeg ikke sist heller. Da "planla" vi vårbarn, men begynte noen måneder før ettersom vi regna med flere pp. Det ble bare med 2pp den gang, og derfor et desemberbarn. Men det spørs nok om det klaffer like raskt nå...så flaks går det vel ikke ann å ha!

Men over til spørsmålet ditt. Føler dere for å vente så er da vel det helt greit. Som du sier er det jo ikke snakk om mer enn en syklus uansett. Men husk at selv med befruktning i månedskifte mars/april kan det godt bli desemberbarn allikevel. Noen av dem har det litt travelt med å komme ut vet du ;)

Callisto
25-11-2003, 20:34
Som som mange andre har skrevet her så gjør det ingen ting når vi får barn så lenge vi får!!!

Tenkte litt på det tidligere før vi visste hvor vanskelig det skulle vise seg å bli gravid. Er i vår 11 pp nå og prøver vi i hver syklus uansett!!

Blomma
25-11-2003, 22:16
Når man har prøvd en stund gir man blanke blaffen i om barnet kommer på julaften, nyttårsaften eller 17. mai, bare det blir!

Men siden det ikke er snakk om mer enn noen uker for deres del, kan dere jo vente hvis det virkelig er viktig for dere.

:)Er helt enig med Mistral! Vi planla også i utgangspunktet at vi ville ha en baby tidlig på året. Men nå sitter vi her, og har prøvd i snart 3 år, og enda ingen baby! Så som Mistral sier, når man har prøvd en stund gir man blanke blaffen i når barnet kommer, bare det KOMMER!

else
25-11-2003, 22:37
Eneste jeg har tenkt på er i forhold til jobben. Har jobb ut juli, og da er det greit å kunne få det til sånn at jeg kan få permisjonspenger uten å måtte få meg ny jobb først. Så jeg har regnet ut at jeg bør bli gravid før feb/mars.

Når på året babyen er født spiller liten rolle, men jeg har hørt fra mange at det er veldig tungt å gå høygravid midt på sommeren, men kan ikke la vær å prøve av den grunn!

Katrinemor
25-11-2003, 22:43
Vi har snakket om det ja. Fordi vi startet med prøving med nr 2 forrige mnd, uten noe klaff. Nå så har vi begynt igjen og blir det ikke noe da så vil jeg vente fra april/mai og utover. Vi vil ikke ha desemberbarn for det er så tett oppom jula osv. Så vi får :kryss: fingran og håpe på det beste.

Teeny
25-11-2003, 22:48
.....

optimisten
25-11-2003, 22:59
Vi planlegger ikke nei, - er selv født i slutten av november og har aldri opplevd det som noe problem, - og nå har jeg gått høygravid en sommer uten at DET var noe problem.... Så det får skje når det skjer, - og jeg håper ikke det blir lenge til!!!

Denne måneden planlegger vi august-barn ;)

Mistral
26-11-2003, 11:30
Det eneste som har slått meg (en irrasjonell rest fra fjortis-perioden?), er at det er enkelte stjernetegn jeg liker dårligere enn andre. Morsomt, det der har jeg også tenkt litt på, selv om jeg på ingen måte har latt det påvirke prøvingen.

Nå venter jeg altså et lite løvebarn, og det syns jeg er helt flott! :D (Både mannen og jeg er hissigpropper selv om ingen av oss er født i et ildtegn, så dette blir vel en hissigpropp i n’te potens! :p)

Babe
26-11-2003, 11:50
Det eneste som har slått meg (en irrasjonell rest fra fjortis-perioden?), er at det er enkelte stjernetegn jeg liker dårligere enn andre. Men vi kjører på! Tar det som et mirakel hvis det i det hele tatt skulle skje noe.Hi-hi.....godt det ikke bare er meg!

Bortsett fra det så har jeg etter over 3 års prøving sluttet å bry meg om når barnet blir født. Blir bare glad hvis det noen gang blir noe baby i magen min. Blir ikke akkurat yngre.......

Har forresten ei i februar (eldst i klassen) og ei i desember (yngst i klassen) fra før og det er ikke noe forskjell på dem når det gjelder skole-egenskaper. Det går helt fint.

Yrla
26-11-2003, 17:04
Vet at jeg med pcos absolutt ikke har noe rett til å "velge meg en måned" - men jeg har absolutt mine favoritter.

Spesielt nå når jeg studerer. Jeg ønsker barn sånn ca etter 15 juni en gang - og utover året :latter: - og jeg vil ha opptil flere :elsker:

Sever
26-11-2003, 19:23
Da vi startet prøvignen (mars 2002) tenkte jeg at det ville passe best om jeg ikke ble gravid riktig med en gang. Det var dette med november/desember-barn, mminst i klassen osv. Tenkte at ettervinteren eller våren (noe som her i Finnmark vil si mars, april, mai eller juni) ville være en fin tid på året å få barn på. Ellers må jeg bare si meg enig med Mistral og mange av dere andre: Når man har vært prøver veldig lenge blir fødselstidspunktet helt uvesentlig, målet blir å klareå bli gravid i det hele tatt...

Desembergirl
27-11-2003, 10:23
Er selv ett desemberbarn med bursdag tre dager før julaften.....
Dette har fungert helt fint for meg og det er blitt folk av meg også. :vibba:
Jeg er nå i slutten av 20-årene og må jo innrømme at en litt barnslig side av meg kommer til å mobbe de som er i 30-årene når jeg fortsatt er i 20-årene.
Dette henger jo litt tilbake med å være siste mann med riktig legg på by'n osv. (godt med en eldre søster da ja...)
Selv har jeg en datter som er født i begynnelsen av november og det går helt fint enda. Hun er bare tre år da, men men.
Nå som vi har prøvd å få nummer to i ett år må jeg innrømme at en termindato spiller ingen rolle for meg lenger......
:lykke: :lykke: :lykke:

allium
27-11-2003, 10:38
Som ung og uerfaren førstegangsprøver tenkte vi optimistisk at det er kjekt å få barn tidlig på året. Ettersom årene gikk og ingen barn kom ble tidspunkt på året irrelevant - bare det kom et barn..... Over tre år og flere prøverørsforsøk tok det oss.

Det er klart det kan være fordeler med å være født tidlig på året, ikke minst praktiske ting som barnehageplass, ikke være minst i klassen osv. Men det blir barn av de født sent på året også, har selv en icsi-prins født på slutten av året. Elsket og etterlengtet. Jeg tror aldri han kommer til å bebreide oss for å være født sent på året :)

Nissemor
27-11-2003, 10:42
Selvom du får en termindato i midten av desember så behøver jo ikke det å bety at du vil få et desember barn. Jeg hadde mens termin den 15/12 og UL termin den 19/12.....men gutten min ville være eldst i klassen om kom ut med tvang den 4/1 :)

Stå på du....det går veldig sjeldent slik man planlegger allikevel ;)

:kryss: