Vis full versjon : Keisersnitt...
Hei..
Natten er jo tiden for betroelser...
Er det noen av dere der ute på SG som har - selv før graviditet - tenkt på keisersnitt som alternativ til vanlig fødsel..?
Jeg er LIVREDD for vanlig fødsel - og har allerede NÅ - under prøvinga - fått "garanti" fra fastlegen min om at jeg vil få innvilget keisersnitt OM jeg blir gravid..
Har en lang & lei historie med depresjon(er), som både legen & meg frykter vil bli "værre" ved en evt. Vanlig fødsel...
Så jeg er ganske (ikke helt..) sikker på at jeg velger keisersnitt når tiden er inne..
Blir glad om dere deler tanker omkring dette med meg...
Jeg er livredd for keisersnitt jeg, så jeg håper at jeg kan gjennomføre vanlig fødsel.
Så bra at du har en lege som forstår deg og kan hjelpe deg :)
Jeg er også livredd keisersnitt, liker ikke kemikalier heller :uff:
Har født 2 barn vaginalt før, så jeg regner med at jeg kan klare det igjen.
Flott at du har en lege som forstår deg, og gjør det beste for deg. Selv har jeg egentlig aldri streifa innom tanken på fødselen enda, konsentrerer meg om å bli :gravid: i første omgang. Men tror nok at jeg kommer til å ta den "vanlige" måten.
Desembergirl
03-12-2003, 09:03
Hei.
Når jeg fikk datteren min for tre år siden så var jeg livredd for å måtte ta keisersnitt. Vet ikke helt hvorfor, men jeg ønsket veldig å "være" med på fødselen. Følte vel at om jeg måtte ta keisersnitt så gikk jeg glipp av hele greia...
Skal nevnes at jeg også har en venninne som fikk garanti til å ta keisersnitt da hun var blitt misbrukt som liten. Hun vurderte abort fordi hun ikke turte ha en vaginal fødsel...
Det er godt det er leger som hjelper oss med de valgene vi ønsker.
Nissemor
03-12-2003, 10:09
Jeg fikk keisersnitt forrige gang......og er LIVREDD for at jeg skal få det en gang til :angst:
Pernille
03-12-2003, 10:31
Jeg har født vaginalt to ganger, så jeg "håper" på keisersnitt neste gang (dersom det blir en neste gang) slik at jeg får oppleve det også... :gal:
hei.
jeg tok keisersnitt sist gang. det ble haste snitt. men jeg tror jeg har lyst å det en gang til.alt gikk fint, å jeg fikk med meg alt. det som er minus med keiser er alt det tar lenger tid til du bli bra. og at man ligger på sykhuset nesten i en uke.
det er bra legen hjeper deg. alt kommer til å gå bra,skal du se.
Jannike_79
03-12-2003, 11:52
Jeg må forberede meg på at jeg kanskje MÅ ta keisersnitt.. Dette fordi at Mamma har veldig trangt bekken og gjennomførte en vanlig fødsel som førte til at babyen døde og mamma ble syk og nesten døde.. Noen leger mener at dette kan være arvelig så jeg kommer til å måtte gå gjennom mange undersøkelser før en evnt. fødsel..
Jeg syns jo det hadde vært koslig å kunne følge med og være til stede under hele fødselen, men hvis det står om helsa mi og barnet så er det ikke noevalg å ta egentlig!!!!
:klemmer:
det som er minus med keiser er alt det tar lenger tid til du bli bra. og at man ligger på sykhuset nesten i en uke.
Ja huff. En vil jo være så frisk og rask som mulig etter på da.
Jeg syns jo det hadde vært koslig å kunne følge med og være til stede under hele fødselen.
Ja ikke sant.
Vil legge til at det for barnet har noe å si psykologisk, å bli født vaginalt.
(Ved å bli født normalt, blir barnet gradvis kjent med den nye tilværelsen, istedet for å bare bli "kastet" ut i den).
:) :) :)
Jannike_79
03-12-2003, 16:56
Men både jeg og mine to brødre er født med keisersnitt og jeg tør påstå at vi ikke lider pga. det.. :)
Men både jeg og mine to brødre er født med keisersnitt og jeg tør påstå at vi ikke lider pga. det.. :)
Nei, det var ikke slik jeg mente det. Du vet forskning er forskning, og det forskes jo på alt. Det som er sunt i dag var ikke det i går, og kanskje ikke heller i morgen.
Det var et lite bidrag til å støtte opp rundt det å føde vaginalt hvis en har mulighet til det da. :)
Jannike_79
03-12-2003, 17:30
Jeg skjønte det og ja jeg vet forskning!! :)
Noen ganger kan man jo bare ikke velge, sånn er det bare!!
:klemmer:
Hvis man velger keisersnitt (dvs. får det innvilget) er man vanligvis våken under inngrepet. Man har epidural eller spinal bedøvelse. Jeg hadde det ved min siste fødsel - var en veldig fin opplevelse. Jeg kan ikke føde vaginalt - prøvde først 2 ganger med det resultat at det ble 2 hastekeisersnitt (i full narkose) hvorav det 1. var veldig dramatisk (det gikk bra med barna). Allikavel føler jeg ikke at jeg fikk de problemene som mange sier følger keisersnitt. Jeg ammet lenge med alle 3, og fikk ingen vanskeligheter med å knytte meg til barna mine. Det er som Jannike79 sier; det er ikke alle som har et valg! Og jeg synes det er fint at legen til I-Pia tar hennes situasjon alvorlig, og hjelper henne!
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.