Vis full versjon : Litt spennende...
lykkelit
10-08-2003, 23:08
Tenkte jeg skulle dele en liten artig sak med dere! Det er om tarot og jeg har blitt spådd via e-post! Det hele er egentlig litt artig, så tenkte jeg skulle la andre få se hva som skjedde og kanskje la flere prøve seg og så kunne vi sammenlignet svarene våre?
Jeg må legge til før eg jeg begynner å skrive skikkelig, at egentlig tror jeg ikke så veldig på astrologi og tarot og slike ting, men jeg synest det er spennende! Og av og til så virker det faktsik som det er mye rett i det! Det har jeg flere eksempler på. Men de tar jeg ikke her nå. Så jeg kjører i gang med det jeg egentlig skulle jeg:)
Tidligere i uken når jeg kjeda meg på jobb og satt å surfet på internett, så fant jeg en side der de tilbydde gratis spåing i tarot via e-post. Hmm... Tenkte jeg, og prøvde meg. Og så kan jo alle dere lure på hva jeg spurte om.. hehe... Ja, dere har helt rett, det har med graviditet å gjøre! Jeg spurte: "When will I become pregnant?" Ellers la jeg til disse opplysningene (de spurte om det! Jeg har oversatt det til norsk her...):
Fornavn, Fødselsdag, Kjønn, Kommentar som kan hjelpe oss: (Denne har jeg klipt ut fra mailen jeg fikk av de): "Optional Comments: I have tried for 5 months now to become pregnant. But I haven't succeeded. I am from Norway. ".
Deretter fikk jeg en e-post om at mailen var mottatt av de og at den skulle bli videresendt til en. Senere igjen fikk jeg denne mailen:
"The following message was sent by "Free Tarot Network" <admin@freetarot.net> on Wed, 06 Aug 2003 15:07:57 +0300. ><mitt navn>, thank you for contacting the FRN and I am happy to do a one card reading for you concerning your desire to become pregant. I will get back to you with an answer by Saturday the 9th. So until then, please have a wonderful and relaxing week and enjoy yourself. H armony E nlightenment A warness L ove, Bastet Bastet, > You have a request from <min epostadresse> > The question is: When will I become pregnant? > > They included these notes: > First Name: <mitt navn> > Birthday: <min fødselsdag> > Gender: Female > Comments: Optional Comments: I have tried for 5 months now to become pregnant. But I haven't succeeded. I am from Norway. > > > Thank you for doing this reading. > It was requested Wed Aug 6 15:07:57 EEST 2003. "
Så, når lørdagen kom, fikk jeg et svar på mailen og fikk vite hvordan spåinga gikk! (Egentlig ble jeg litt overrasket ovar at jeg fikk svar i det hele tatt!) Og den e-posten var slik:
"Hello <mitt navn>, hope your week has gone well. I did a one card reading for you and the card I drew was the Empress. This is a wonderful card for she denotes to praciticality, good luck and success in all ventures especially in areas of motherhood and fertility. She governs the cycle of birth, death and rebirth and teaches us that all things come at the precise moment they are intended to arrive. The Empress is a warm, caring, kind hearted and nurturing woman who spends as much time and effort caring for others as she does herself. Thus, regarding your question "when will I become pregrant", the Empress implies good luck and success. She reminds you that time, patience, and self-care will have a positive effect on your life and materialization of your desires. Well I hope that has helped you <mitt navn>. Please remember, the tarot cards should never be used in substituation for medical advice, nor as a vehicle used to predict one's future. However, the cards are tools intended to help you focus, reflect and meditate on specific areas in your life. The answers are always within you <mitt nanv>, that is a special power you possessed from the moment you were born. For the Empress is the embodiment of love and joy and is a reminder that as we make our way through life, what we learn, what we experience, all our dreams, hopes and desires, whether they materialize or not are all part of journey towards discovering who we are as human beings. Peace and joy <mitt nanv>, Bastet Please feel free to send feedback for that is truly helpful...." (Her var bare den forrige mailen som vedlegg, tok den bort, ble så langt liksom...)
Så, hva synst dere? Litt spennende eller hva? Som jeg sa lenger oppe, vet ikke om jeg tror på det. Men får se om det er noe i det?!?!
Adressen til den siden som tilbyr dette er: http://www.freetarot.net (http://www.freetarot.net/) (ikke alltid man kommer gjennom, så fortvil ikke om dere blir nektet adgang, bare å prøve igjen...
Gi meg en tilbakemelding om flere prøver seg da!! Og så kan vi jo holde hverandre oppdatert i ettertiden om noe som kommer frem i disse spåingene blir sant??
lykkelit
10-08-2003, 23:11
Beklager at det ble så langt, men det var liksom eneste måten å få med alt på! :p
OI, så spennende - dette er slikt som jeg liker :)
Har tidligere blitt spådd på teletorg, og det har stemt så utrolig bra - hårene reiste seg i nakken da jeg pratet med henne :soh:
Så hvis dette er seriøst, så kan du nok tro litt på det ja :kidoki:
Jeg har også sendt inn, lykkelit...spurte om jeg kom til å bli gravid i løpet av dette året....så er det bare å vente å se da ;) (vi har jo vært nødt til å ta en pause i prøvingen)
Klem fra meg
Hei Lykkelit!
Jeg prøvde med samme spørsmål som deg, og ga omtrent de samme opplysningene. Jeg fikk dette svaret:
Thank you for requesting a tarot card reading. Unfortunately, it is against the ATA code of ethics to answer medical questions such as this one. I would like to work with you on rephrasing the question so that I can still be of some service to you. Would any of these questions be helpful?
What do I need to know about my desire to have a child?
Which major arcana (spiritual) issue is most dominant in my life right now?
What am I unaware of regarding my situation?
You may have some better ideas yourself. Or let me know if you need more suggestions from me. I am looking forward to doing this reading for you.
Lisa
:???:
De forskjellige utøverne har tydeligvis forskjellig tolkning av deres "code of ethics"... Iallefall, jeg skrev tilbake og sa det var greit om hun svarte på det første av spørsmålene hun foreslo, så får vi se hva som kommer ut av det!
Klem fra Mistral
lykkelit
13-08-2003, 12:15
Håper du får et positivt svar da på at hun vil gi deg et svar på det spørsmålet da! (Eh... Litt innvikla setning det der, men håper du skjønte hva jeg mente....) ;)
Gleder meg til å høre fortsettelsen Mistral!
Hei og hopp!
Jeg driver/drev med masse masse tarot, å jeg kan si at det er UTROLIG mye som stemmer! Så det er ikke umulig at det er riktig, så lenge det er noen seriøse som legger leggingen for deg :)
la merke til at de dro ett kort, det kan være litt upresist, så om det er noe der med 3 korts legging så får du ganske mye mere nøyaktig svar :) men morro er det uansett
:vink:
Hvor lang tid gikk det før dere fikk svar?
Har ikke hørt noe enda jeg :(
Det tok to dager før jeg fikk responsen fra Lisa, nå gjenstår det å se hvor lang tid hun bruker på lesingen.
Lykkelit: Jeg regner med hun vil svare på det nye spørsmålet, siden hun foreslo det selv!
Mistral
lykkelit
13-08-2003, 15:59
Jeg har ei veninne som også har drevet litt med Tarot på hobby-basis for seg selv hjemme. Og hun trekte helt tilfeldig opp det samme kortet som det jeg fikk gjennom det på e-post! Litt merkelig synst jeg! Greit nok snakket vi sammen på tlf når hun gjorde det, men jeg kjenner henne så godt at hun jukset ikke! Og hun visste heller ikke hvilket kort jeg hadde fått på den spåingen over nettet! Så er jo lov å håpe at det er noe i det da!
Kan også legge til at veninna mi har en litt sånn merkelig greie av og til når det gjelder Tarot. Hun kan spre kortene utover bordet i en slik vifte med passelig mellomrom. Så konsentrerer hun seg godt og lukker øynene. Deretter drar hun hånden over kortene, og plutselig blir det varmt over ett av kortene og det begynner å "stikke" i hånden! Litt merkelig synst jeg! Men kjempespennende! Så vi har avtalt at neste gang hun kommer på besøk eller jeg reiser på besøk, skal vi sette oss ned en kveld med dette!
:D
Jeg vi ikke ødelegge spenningen for dere, men jeg vil bare si at dere bør vær litt forsiktige med slike ting. Mye av sånn astrologi i blader/aviser er bare gjetninger, men det er litt skummelt det de holder på med. Hvordan kan de vite slike ting? Og hvorfor f.eks. Petunia reiste hårene seg i nakken din?
Som sagt, jeg vil ikke ødelegge noe her..... men bare gi ett lite råd om at dere bør være litt forsiktig. Har mange skumle opplevelser...
Håper det er ok.
Klem Liffy
Hvorfor skummelt?????
Ja, når noen forteller deg ting om deg selv, som faktisk en har opplevd så får en gåsehud....hvertfall jeg ;)
Når en blir "spådd" i tarot så blir man som regel fortalt litt om en selv eller opplevelser en har hatt...og det synes jeg er fasinerende....utover det..altså selve "spådommen" da h*n ser inn i framtiden, så bruker tarotisten å opplyse om at det kortene forteller er en veiledning - altså hvilken vei en bør ta, eller være obs på "ting og tang"...at en ikke kan sitte å vente på at tingene skal skje..men at en påvirker selv ens framtid.
De aller fleste oppsøker astrologer eller tarotister for å legge lys på et problem eller hvis en står ovenfor et vanskelig valg osv...og det kan en virkelig få god hjelp til hvis en treffer på en seriøs spåmann/dame. De gir rett og slett små tips og hint om hva som kommer til å skje..
Slike spådommer som "om 3 dager kommer du til å treffe en høy mørk mann" eller "22.desember kommer du til å teste positiv med CB" tror jeg ikke mye på...men da er de ikke mye seriøse heller..
Ser ikke noe skummelt i dette i det hele tatt jeg...men for all del - det finnes nok mange useriøse folk i den bransjen som med alt annet...
Ps. jeg snakker ikke om astrologene i ukeblader/aviser her..men mennesker som driver med dette som et levebrød..de er ofte utdannete astrologer, tarotister og healere..
Klem fra meg...
Personlig gjør jeg dette utelukkende for moro skyld! Uansett hvilket svar jeg får vil det neppe forandre livet mitt…
Ikke syns jeg svaret Lykkelit fikk var særlig skummelt heller. "She reminds you that time, patience, and self-care will have a positive effect on your life and materialization of your desires." Jeg syns dette var et veldig fornuftig råd, jeg…
Men takk for omtanken! ;)
Mistral
Hei jenter!
Jeg må fortelle om det jeg har gjort denne uka...
I nærheten der jeg bor så er det ei dame som har løst mange problemer når det gjelder å bli gravid. Jeg har hørt om flere som har prøvd i mange år og har tilslutt gått til henne og de har blitt gravide etter det besøket.
Jeg har vært hos henne denne uken og er selvfølgelig spent på om det virker... Det var kjempe rart å være hos henne. Når hun la hånden på meg så ble jeg kjempe varm og jeg merket at hun fikk ut all spenning i kroppen min..
Vel vi får håpe at det fungerer på meg også.....
Hilsen
Jeg har tro på slikt jeg..men så er jeg litt overtroisk og sånn...
Lykke til Putte...det blir spennende å se om det virker...x`er fingre og tær for deg..
Jeg synes det bare er noe man ikke må ta lett på nemlig. Verden over finnes det sannsigere med blomstrende virksomheter. En hel del mennesker oppsøker dem daglig og treffer aldri noen viktig avgjørelse uten først å konsultere en sannsiger.
Så jeg lurer. Hva er spådomskunst egentlig? Kan man virkelig besvare vigtige spørgsmål og løse problemer ved hjelp af spådomskunst? Kan det hjelpe Dem? Jeg sjekket litt opp om dette en gang.
Ifølge The Encyclopedia Americana innbefatter spådomskunst det „å forutsi et menneskes skjebne eller fremtid ved hjelp af påståede tegn eller varsler, sett og fortolket av en professionel eller ikke-professionel sannsiger.“
De fleste arbeider ved hjelp af tarotkort. Disse kortene består af 22 tarotter (eller trumfer) og 56 nummererede kort. De nummererede kort er oppdelt i fire farver. Hver farve tillegges en bredere betydning, mens hvert enkelt kort spesifiserer betydningen. Hvert kort fortolkes etter den betydning man har tillagt det, og denne betydning modifiseres af de andre kort man får når kortene deles ud, trekkes af en bunke eller legges på bordet.Tarotkortene har også forbindelse med astrologi. I boken How the Tarot Speaks to Modern Man hevdes det at de sannsigere som leser i tarotkort „baserer deres fortolkning af kortene på universets struktur, især på solsystemets struktur som det symboliseres i den hellige Kabbala“. Hmmmm..... en liten forklaring?? Any qustions?? Bare synes det er lurt å sjekke opp sånn..... så her vet dere litt... kan mer hvis noen er interesert. Noen andre som vet mer om hva spådomskunst er??
Som sagt... ikke bli sinte... jeg vil bare hjelpe..
Klemmer nysgjerrige meg..
Hei Liffy..
ingen blir sinte her...hvertfall ikkke jeg :)
Fint at vi ikke bestandig er enig..så lenge man kan diskutere og utveksle synspunkt og meninger på en normal måte så er det vel bare sunt?
Er enig i det at ting som disse, kan i noen tilfeller gå for langt; at noen mennesker til slutt ikke kan ta egne avgjørelser uten å forhøre seg med en spåmann/dame...
For de stakkars menneskene det gjelder så tør jeg si at de burde bruke pengene sine på en psykolog isteden (uten at det er ment som noe gale)
Derimot hvis en tar disse spådommene for det de er så tror jeg ikke en trenger å bekymre seg..
:klem: fra meg..
Du har helt rett! Glad jeg for at du har ett fornuftig syn på dette:)
For et annet problem er dette: På grunn av den såkalte ’jevndøgnsforskydning’ som er et resultat af at jorden slingrer svakt i rotasjonen om sin egen akse, krysser solen ikke lengere ekvator i Værens tegn om våren, men i Fiskenes tegn. Alle de traditionelle horoskoper med datoer for solens overgang fra det ene stjernetegn til det andre gjør derfor solen i det uriktige stjernetegn;)
Naturligvis har de andre former for spådomskunst som er beslekted med astrologien (som for eksempel anvendelsen af visse korttyper og lesing i håndens linjer), like lite videnskapelig grundlag som astrologien. Det er derfor at sannsigerne så ofte tar feil;)
Det er litt greit at man kan snakke om slike ting her også... Da går tiden fortere mens man venter på spiren;) Den eventuelle spiren altså!:)
GOOOOD KLEM LIFFY!
Hei og hopp!
Jeg tenkte, ettersom man er inne på tema, så kan drømmetydning være ganske arti!
Denne siden er ganske så bra egentlig http://www.droemmetydning.com/
Håper den faller i smak. :)
lykkelit
14-08-2003, 22:57
Alle har jo lov å ha sine meninger! Og jeg er ikke av typen som tror så veldig på det! Men synst mest det er litt spennende for å se hva som blir rett og ikke... :)
lykkelit
14-08-2003, 23:02
Den siden har jeg ofte vært innom i det siste når jeg husker drømmene mine! (Ikke at det er så ofte jeg gjør det da men...) Faktisk så tror jeg litt på det! For det er jo din egen kropp som "snakker" til deg! Men den gjør det ofte på en litt rar måte. Alt er ikke direkte liksom... Litt rart liksom hva en spesiell farge en drømmer om kan bety. Og jeg drømte at jeg krangla med ekstypen (nettopp slutt) til veninna mi. Og som forklaring på krangel står dette: "Dette er en advarsel som sier at du må løse problemene mens de fortsatt er små. " Han og jeg er ikke på talefot nå, og han og veninna mi krangler som fillene fyker! Alt har liksom blitt blåst opp... Så ja, jeg tror faktisk litt på dette! Og det også er spennende! Men de er jo mest ment som råd til oss da... En slags "veiledning" som skal hjelpe oss i hverdagen til å forstå bedre:) ;)
Drømmetydninger er helt klart ok!:) Det er jo en del av vitenskapen og fordi det handler om hva underbevissten din sier til deg. Jeg har masse drømmer. Drømmer hver natt og husker dem også. Litt gøy da, så lenge ikke drømmene er ekle:( Dette er helt naturlig og gøy ja:)
Men når sannsigere en gang imellem har helt rett, skyldes det ikke himmellegemerne, kortspill, folks hender eller andre varsler; deres hell skyldes hovedsakelig en mystisk „psykisk kraft“.
Denne mystiske kraft spiller også inn ved andre av de metoder man benytter seg av for at oppnå viten om det ukjente eller om fremtiden. Ved kleidomanti spår man for eksempel ved hjelp av en nøkkel som henger i en snor. Når man stiller et spørgsmål kan nøkkelen bevege seg i sirkler eller svinge frem og tilbake som uttrykk for ja eller nei, eller den kan gi andre former for opplysninger. Noen bruker andre gjenstander, for eksempel en pendel, i stedet for en nøkkel. Til tider har man ved at holde en pendel over et atlas vært i stand til at finne frem til skjulte eller tapte gjenstander, eller til mennesker som var borte. Jeg kjenner også tilfelder hvor en pendel har gitt et budskap ved at man har holdt det over en sirkel med alfabetets bokstaver, og pendelet svingte frem og tilbake over bokstavere og stavet seg frem.
Har noen opplevd eller sett dette da?
Pleier å ha ett mareritt av og til om at mannen min går etter nakne jenter da....hmmm...:( Men det er sikkert fordi min forrige var utro... eller hva?? Ikke gøy da :(
Ha en flott fruktbar helg!
Jeg har vært mye borti pendler osv, men ikke med nøkkel! Har bare brukt ring, med hår!
Men jeg har aldri fått noe troværdig svar! :D
Men, dette med drømmer er jo kjempe arti, man må bare ikke tolke ALT man drømmer for da blir det lite sammenheng egentlig, bare noen detaljer på en måte :)
Etter å ha drevet aktivt med tarot kort i 5 år, så har jeg lagt de på hylla.. Jeg glemte helt å stole på meg selv, glemte å leve nå, tenkte alt for mye på fremtiden.. Så for meg var ikke det helt bra på slutten!
:bonk: men, det er slettes ikke slik for alle! men det var en stund jeg satt å la legginger for folk her eneste dag i flere uker, så det ble for mye.
Men det er jo et kjempe arti, utrolig spennende greier.. :)(iallefall morro når man hører at det stemmer)
Jeg snakket med en kar på nettet en gang, å han sa at om man tar en ordbok, stiller et spørsmål, tar en tilfeldig side i ordboken, setter fingen på en plass som føles riktig så skal du få et svar :???:
Ikke vet jeg men det er jo arti om det fungerer :)
hei og hopp :vink:
hei Monica! Bra å høre at du har lagt dem på hylla... Så du har drevet på med dette du ja!:) Da vet du jo endel om det jeg har skrevet da!:)
’Ouija’-brettet arbeider etter et liknende prinsipp. Det består av en plate hvor man har skrevet ordene ’ja’, ’nei’, ’farvel’, alfabetets bokstaver og tallene fra 1 til 10 i en lik linje. Ovenpå brettet bringer man en hjerteformet plate som står på tre filtkledte ben. Når deltagerne puttet hendene på denne platen, får en kraft den til at bevege seg rundt på brettet hvor den staver seg frem til ord og setninger, og således opplyser deltagerne om ting de ikke visste i forveien.Rart.
Fortell meg dette så jeg skjønner det:
Hva er det for en kraft som kan sette en sannsiger i stand til nøyaktig å forudsi begivenheter, eller til å innhente opplysninger som ellers ville være utilgjengelige for ham? Hva får pendelet og den trebenede plate på ’ouija’-brettet til å bevege seg og derved gi opplysninger som ellers ville være ukjente? Hva setter folk i stand til ved hjelp av en krystalkule å forutsi fremtiden — til tider ganske nøyaktigt — og til at beskrive ukjente fenomener?
Den kraft som står bak må åpenbart være styrt av intelligensvesener. Videnskapsmenn og folk som driver med psykisk forskning er ikke helt sikre på hva denne kraft er.
Ville det lønne seg å utforske denne mystiske kraft? Hva med at „prøve bare en enkelt gang“ for at få sin nysgerrighet tilfredsstilt? Virker det ikke litt skummelt engang?;)
Koser til dere alle!
Ikke vet jeg...men en ting er sikkert og det er det at det finnes mer mellom himmel og jord en det vi vet om...og godt er det ;)
Ja, Petunia. Det gjør det.... Men det er ikke sikkert at alt er så "godt" bare...
Hvis man tror på Bibelen....(hmm... det gjør jeg da...) ;) Så står det ganske klart om slike ting også faktisk.
Den virkelige kraft bak spådomskunsten
Bibelen advarer alle som ønsker Guds godkjennelse om å holde seg langt borte fra sånne ting. I Jesaja 1:13 kan vi lese om Guds syn på dette: „Jeg kan ikke tolerere overnaturlig magt sammen med høytidssamling [til tilbedelse].“
Andre skriftsteder setter „overnaturlig magt“ i forbindelse med spådomskunst. (1 Sam. 15:23; 4 Mos. 23:16-18; Jos. 13:22. De som ønsker at Gud skal akseptere deres tilbedelse av ham, må holde seg borte fra sånne krefter, for de kommer ikke fra Gud. Hvor kommer de da fra?
Nå skal jeg slutte med dette altså..... LOVER! :) Det er bare det at jeg har studert dette, og det er veldig interesant altså. Holder på å studere bibelen også da.. Og finner ut av utrolig mye spennende... Gøy å grave litt i ting, tiden går vanvittig fort! Men JAAA.... SKAL slutte å blande meg nå... Men her deler vi jo synspunkter på de mest INTIME ting så;) Og jeg er alene hjemme nå - og skravlesjuk!!!!
KOOOOS til dere alle - igjen!
Hilsen den moralprekende skavlebøtta!!;)
Må flire litt av deg, liffy :fnis: du er nå søt er du :)
Du har lov å si din mening vettu...fint det.
Det jeg mente var at; det er godt at vi ikke vet alt som finnes mellom himmel og jord...tenk for et hysteri det hadde blitt, hvis vi en dag hadde funnet ut hva som skjer etter døden...eller at det finnes liv på andre planeter osv...tør ikke engang tenke på det...
Klemz
tihi.... Jeg vet hva som skjer etter døden jeg så....;)
Nattakoser!:D
Da har jeg fått svar fra min tarotleser! Dette er mailen jeg fikk:
Dear [mitt navn],
Thank you for placing your trust in a tarot reading. I use the tarot as a tool for illuminating the path, as the light of the tarot can show us where we’ve come from, where we stand, and what direction we are facing. For this reading I will use the Rider-Waite Smith cards. These images originate from the early 1900’s, but the incorporated symbolism is ancient and universal. Your card can be easily found online if you would like to meditate on the image.
Your Question: What does [mitt navn] need to know about her desire to have a child?
To do the reading, I shuffle the cards methodically until I feel I have cleared the path to my intuitive self. I meditate on your question and allow my left hand (the unconscious/intuitive hand) to find your card.
The card drawn: KING OF PENTACLES
This image is a court card depicting a wealthy and powerful man who indulges in the senses and the fruits of life. His gown is covered with ripe grapes and upon his throne are fertile bulls. All around him nature is overflowing with life, and yet he is still armored underneath his lush surroundings. He is a man of great tastes, and expects the finest from everyone and everything.
Court cards often depict another person present in the querent’s life. This King of Pentacles may be your partner already, or may be a person you would like to maintain a relationship with through the act of having a child together. This card is asking you to examine whether your desire for a child is from yourself, or for the pleasure of another person.
Take some time to reflect on what we have found and how it applies to your circumstances. If you feel you can open yourself to the card’s message, then you will be able to use the guiding light of the tarot to work towards positive change in your life.
Sincerely,
Lisa
Hmmm... jeg trenger kanskje mer tid til å reflektere, men sånn umiddelbart syns jeg ikke dette var spesielt oppklarende! Det er helt klart jeg og ikke Mistralmannen som har vært mest ivrig etter å få barn, selv om han har lyst han også...
Jaja, det var moro likevel!
Mistral
Hello, <mitt navn>, and welcome to The Free Tarot Network. I am BeeZee and it is my pleasure to do a Tarot card reading for you. I will be using The Thoth Tarot for your reading. Your reading will consist of one card.
The Tarot is a tool used to gain insight into our selves. I hope that you find the insight you were searching for with your reading.
You asked, "What do I need to know about getting pregnant?"
The card drawn is the "Knight of Cups" card.
Let me describe the picture on the Knight of Cups.
There is a knight riding a white horse.
He is wearing his armor, but wings come from his back, like an angel. He holds a big cup in his right hand.
The cup has a crab in it.
The knight is facing the cup.
It looks as if he is riding away from us. You can not see his face.
There is a peacock on the bottom right side of the card.
There are key words associated with the Knight of Cups. The keywords are: knight in shinning armor, wonderful lover, and search for love.
The suit of Cups represents emotions.
In the Thoth deck, the Knight represents the King or the highest card of the suit.
The knight riding the white horse represents a giving, loving relationship.
White is the color of purity.
The white horse represents a pure passion in the relationship.
The armor the knight is wearing symbolized being ready to go into combat.
Usually, the kings do not wear armor. This king does.
He is still ready to go on adventures.
The wings represent a relationship that seems like it was a gift from the angels.
The wings have angelic representations.
The big cup represents the many emotions shared in this relationship. The crab represents a creative energy that seemed to spark the relationship with emotions.
The knight is riding away.
This represents him not being ready to settle down.
This knight/king is not ready to sit on a thrown (have children).
He still has a lot of love to give and wants to go out into the world and give it.
The peacock is a sacred animal. The feathers on the peacock are supposed to have the eyes of the gods on them.
The gods use the peacocks to watch and protect the people they want to keep track of.
This could represent you keeping track of your children in a protective way.
<mitt navn>, it seems as if you are in a very loving relationship. However, since the Knight has his head turned away, I'm not sure getting pregnant, right now, is the best thing to do.
The Knight (which can represent either you or your boyfriend) is a very loving character.
There is so much love; it is like a gift from god.
I'm not sure if you want to be pregnant again (you didn't mention), but I would hold off for a while and enjoy the moment.
You still have a lot of work to do keeping your eye (like the peacock feathers) on your other children.
I hope that the Tarot has brought some insight into your question. It was a pleasure doing this reading for you. Good Luck.
Hmmm...vel vel, utfra kortet så er petunia-mannen og jeg er visst veldig glad i hverandre iallefall :hjerter:...men barn bør vi altså vente med....det ser nå ut som om det kommer til å ta litt tid likevel...;)
Ja, enig med deg, Mistral...moro var det og det skal det jo være....uansett så ville jeg egentlig bare si som jeg har sagt før at disse mailene vi har fått har ikke vært verken skremmende eller skumle....heldigvis :kidoki:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.