PDA

Vis full versjon : Æsjda. Så mye for drømmen om barn i 2004

Lel
13-01-2004, 15:25
Nå skulle jeg jo bare nappe ut den spiralen, og så skulle jeg ha eggløsning, og så skulle egget bli befruktet og feste seg, og det skulle bli barn.

Sånn har det vært før (har blitt gravid raskt når vi har prøvd), og sånn skulle det bli igjen (legen kunne bekrefte at det ikke var noen grunn til å vente med prøving etter at kobberspiralen var tatt ut)

Og nå, når hadde jeg kvinnet meg opp for å få fjernet denne spiralen, så er den ikke å finne! Legen graver og leter, og det er i grunnen ganske guffent, det hele, men verken spiral eller tråd gir seg til kjenne. Så nå må jeg til ultralyd hos gynekolog, for å lete etter spiral på vandring, det er en EVIGHET å vente, og i mellomtiden er jeg tvangsprevensjonert, og kan bare kose meg med alle mulige fristende scenarier - må spiralen fjernes under narkose? Kan den ha beveget seg så langt at den har skadet eggstokkene?

Argh.

Lel.

Hemulen
13-01-2004, 18:42
Fy så kjedelig da! Ting skjer vel ikke bestandig som planlagt. Du får ihvertfall ha lykke til videre. :kryss: på at det ordner seg fortest mulig.

Klem fra Hemulen

Tidl. bruker
13-01-2004, 22:00
Nei uffa meg!
Tror jeg hadde blitt redd jeg!
Håper de finner den da og at ingen ting har tatt skade der inne!
Det får en virkelig håpe....

Ønsker deg også lykke til videre! :kryss: :lykke:

Lusk
13-01-2004, 22:43
Isj, da... Det hørtes ikke noe bra ut! Nå er ikke jeg så veldig kjent med spiraler,
men det høres jo veldig merkelig ut at den bare har forsvunnet..
Det er godt du får hjelp - det er nok en (forhåpentligvis fornuftig) forklaring på det hele.

Lykke til!

annalovinda
13-01-2004, 22:49
Jeg vet at spiraler av og til kommer ut av seg selv, uten at man merker det. Satser på at det er det som har skjedd nå!

Scorpion
14-01-2004, 18:32
Heisann :)
Ei på jobben hadde akkurat det samme problemet, bare at hun skulle skifte spiral. Legen lette og lette, men fant den ikke.
Hun fikk ul på sykehuset, og der så de hvor den var. Den ble henta ut under narkose, og samtidig ble det satt inn en ny.
Muligens det samme som vil skje for deg, bare at du ikke setter inn en ny da..
Håper det ikke er så veldig lang ventetid :kryss:
PS! Mest sannsynlig er den vel inni livmor et sted.

HanneG
14-01-2004, 21:35
2 av mine venninner mista faktisk spiralen. Den første oppdaget at den var borte da hun tok en gyn.undersøkelse. Gynekologen kunne ikke finne den (ei heller på UL) og sa at det kunne hende innimellom at spiralen forsvinner ut f.eks. i forbindelse med mens (iog med at da er tappen litt åpen).

Min andre venninne oppdaget det da hun sto i dusjen - Hun skulle sjekke tappen og der var spiralen - helt løs og på vei ut. Hun tok den da vekk selv.

Ønsker deg lykke til! Kanskje spiralen nettopp har falt ut av seg selv!

Nabbe
14-01-2004, 22:15
Ops... Nå ble jeg litt skremt. Jeg skal ta ut spiralen (hormon) i neste uke. Den er jo enda mindre...

Lel
14-01-2004, 22:37
Tenk at det er så vanlig at spiralen faller ut av seg selv?!? Jeg som har trodd dette var ca. brennsikker prevensjon? Og tenk at den kan falle ut uten at man merker det??? Det høres nesten ut som å føde uten at man er gravid, og sånn blir jeg alltid litt forundret over, når jeg leser om det.

Jeg får håpe det er det som har skjedd likevel. Hadde en styrtblødning-aktig mens før jul.

Og kanskje ... he-he ... jeg konstaterte etpar dager før legetimen at det ikke skulle mer til enn at jeg begynte å TENKE på å bli gravid før graviditetssymptomene meldte seg; stinn mage (KAN selvsagt også skyldes jula), kvalme (mer jul?) og ømme pupper (det eneste graviditetssymptomet jeg BARE har hatt når jeg har vært gravid - og ammet)

Joda. Det er lov til å fortsette å drømme. (Bedre enn å tenke på operasjon og sterilitet i alle fall)

Lel.