Vis full versjon : En eller to?
Natalie23
22-01-2004, 21:04
Hei.
Satt å tenkte :???: på om det er noe arvelig ved tvillinger?
Min mormor var nemmelig tvilling, en av 4 tvilling-par i den søskenflokken.
Så betyr det da at jeg fks. har større sjanse til å få tvillinger enn "normalt"?
Sammboeren min er veldig redd for at jeg skal få tvillinger, for da blir jo dobbelt opp av alt.
Hadde vert kjekt om noen viste noe om dette, så kan jeg roe han ned :lettet: ....
Ariel_1977
22-01-2004, 21:29
Kan desverre ikke hjelpe deg.....jeg syns omtrendt alle sier forskjellig. Noen sier at det hopper over 1 generasjon og andre sier at det hopper over 2 generasjoner....
Jeg har også hørt rykter om at sannsynligheten er stor i andre (
eller sier man tredje) generasjon
(altså hopper over ett ledd), men det kan godt bare være rykter og
folkesnakk.....
Løve -68
22-01-2004, 22:14
Hei
Jeg har hørt at tvillinger er arvelig. Det er størst sjans/risiko hvis det er på farens side det forekommer tvillinger. Vet ikke om hvor veldokumentert dette er.
Denne diskusjonen har vært oppe før. Hvis du vil se hvor stor sjans du har for å få tvillinger så les her. (http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=8726&highlight=tvillinger) (Det er en link til en tvillingside i denne diskusjonen)
Aurora E
25-01-2004, 01:35
To-eggede tvillinger er påvist arvelig. Eneggede er ikke..
Hei
Jeg har hørt at tvillinger er arvelig. Det er størst sjans/risiko hvis det er på farens side det forekommer tvillinger. Vet ikke om hvor veldokumentert dette er.
Har hørt at farens side ikke har noe å si, da det er kvinnen som legger egget/eggene.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2008, Jelsoft Enterprises Ltd.